Életrajz
Elekes Károly Székelykeresztúron született 1951-ben (abban a kúriában, ahol Petőfi utolsó éjszakáját töltötte). 14 éves koráig falusi környezetben élt, apja, Elekes Ferenc asztalosmester és anyja, Marosi Emma belterjes gazdaságot működtettek, melyet az állam 1965-ben kollektivizált.
Első fényképezőgépét és festékeit tizenhat évvel idősebb bátyjától, az újságíró, de szépirodalommal is foglalkozó Elekes Ferenctől kapta. Tizenöt éves korában bejutott a marosvásárhelyi Zene és Képzőművészeti Líceumba, ahol különösen Nagy Pál festőművész hatott rá. 1971-ben kezdte meg felsőfokú tanulmányait a kolozsvári Ion Andreescu Képzőművészeti Főiskola grafika szakán, mesterei Feszt László és Ioachim Nica voltak. Diplomavédése után 1975-ben Bukarestben kezdett dolgozni grafikusként korábbi főiskolai csoporttársával, Molnár László Józseffel együtt.
1977-ben visszaköltözött Marosvásárhelyre és közös kiállítást szervezett a bukaresti Atelier 35 tagjaival, erősítve a kétoldalú kapcsolatokat a fővárosi művészeti élettel. Így jött létre a Marosvásárhelyi Műhely Alkotókör (MAMŰ) is, melynek több éven keresztül fő szervezőjeként tevékenykedett. A csoport kiállításaira kezdetben, az Apolló Galériában és a Stúdió Színházban került sor.
A nyolcvanas évek elején „fél tábla szalonnával felvértezve" hosszabb európai utazást tett – ellátogatott a Krakkói Grafikai Biennáléra és a sopoti jazz fesztiválra is, majd Németországon, Csehországon és Magyarországon keresztül tért haza Erdélybe. Útja során jó néhány múzeumot is felkeresett. Ekkor kezdett érlelődni benne a gondolat, hogy a múzeumokban világszerte fölöslegesen sok tárgyat őriznek.
Mivel a romániai helyzet ellehetetlenítette a szabad művészi önkifejezést, kitelepedési kérelmet adott be a hatóságoknak, majd 1983 szeptemberében „önfelszámolási szertartással" vetettek véget a MAMŰ-csoport működésének. 1984 áprilisában érkezett Budapestre, már júniusban fölvették a Művészeti Alapba, nem sokkal később pedig Chikán Bálint művészettörténész segítségével bekerült a Fiatal Képzőművészek Stúdiójába.
1987-ben Olaszországban járt tanulmányúton, majd 1990-ben Nagy Árpáddal és Krizbai Sándorral létrehozta a Pantenon csoportot, mely három éven keresztül működött.
A kilencvenes évek elején részt vett a siklódi református templom és a Gyilkos-tó mellett lévő Szent Kristóf kápolna kialakításában.
1997-ben tanulmányutat tett az USA-ban, egy évvel később munkájának elismeréseképpen Munkácsy-díjat kapott.
A tunningolás módszerével az ezredfordulót követően jelentkezett, melynek alapgondolata a régi, alacsony színvonalú, giccses művek feljavítása és korszerűsítése.
Az életrajzot összeállította: Sípos László [2016]
________________________
Életrajzi adatok
Székelykeresztúr (Románia), 1951. július 19.
Tanulmányok
1966–1971: Zene és Képzőművészeti Líceum, Marosvásárhely
1971–1975: Ion Andreescu Képzőművészeti Főiskola, Kolozsvár
Művészeti szervezeti tagság
1979–1984: Marosvásárhelyi Műhely (MAMŰ), alapító tag
1984–: Magyar Népköztársaság Művészeti Alapja (később MAOE), tag
Képző és Iparművészek Szövetsége, tag
Fiatal Képzőművészek Stúdiója, tag
Magyar Grafikusművészek Szövetsége, tag
1990–1993: PANTENON csoport
1991–: alapítója és tagja az újraszervezett MAMŰ Társaságnak
2013–: Magyar Művészeti Akadémia, rendes tag
Munkásság
Munkásság
Elekes Károly stílusa − kezdve korai kompozícióitól a tájművészeti akciókon át a konceptuális munkákig − alapvetően a neoavantgárdból származtatható. Az utóbbi években készült ironikus, társadalom- és művészetkritikus felfogású, szürreális látványvilágú tunning-képei szokatlan képzettársításokra ösztönöznek.; Tovább...
Munkásság
Sípos László: Elekes Károly művészete
Elekes Károly stílusa − kezdve korai kompozícióitól a tájművészeti akciókon át a konceptuális munkákig − alapvetően a neoavantgárdból származtatható. Az utóbbi években készült ironikus, társadalom- és művészetkritikus felfogású, szürreális látványvilágú tunning-képei szokatlan képzettársításokra ösztönöznek.
Első kiállítására 1971-ben került sor a Stúdió Színház előcsarnokában, Elképzelt tájak címmel 36 olajfestményt állított ki.
Grafikai lapjai és nyomatai (rézkarcai, litográfiái) formanyelvére saját bevallása szerint az indulatos-expresszív megfogalmazás jellemző. A főiskolai évei alatt Velickovic, Soulages, Bacon és Hartung munkái voltak hatással rá. Végzését követően a sokszorosított művek helyett inkább egyedi sorozatokat hozott létre, mert „a gesztusok világa hitelesebbnek, őszintébbnek tetszett, hiszen ezek olyan érzelmi állapotot tükröznek, amely a mű készülésének pillanatában jellemzik az alkotót. Amennyiben viszont ez bármikor többszörözhető, úgy a gesztus az ismétléskor már csak a korábbi állapotot tükrözi, s nem a nyomat készülésének időpontját."[1] Ebből az időből származnak Ajándék és Kapcsolat című sorozatai, melyek lényege a néző bevonása a saját élményekből származó műalkotások cselekményébe.
A főiskola elvégzése után 1975-ben került Bukarestbe − a román fővárost művészetének fejlődése szempontjából igen előnyösnek találta. Itt kapcsolódott be az Atelier 35 csoport munkájába is, melynek több kiállításán és akciójában részt vett. A Marosvásárhelyi Műhely (MAMŰ) csoport a '70-es évek végén jött létre az Apolló-kör szellemi örököseként, alkotói rendszerint a közös tárlatok alkalmával találkoztak. A csoport programkiállításai eleinte az Apolló galériában, majd a Stúdió Színház előcsarnokában kaptak helyet. 1982-ben az erőteljes kultúrpolitikai nyomás által lehetetlenné tették a hivatalos tárlataikat, így hamarosan a szabadba, a természetbe kerültek át az akciók, melyeket a Ioan Bunuson keresztül megismert mail-art révén, Transylvanian Mysticart címen közvetítettek.
Elekes ekkoriban készített, különböző dokumentumokat betonba foglaló Tömb című koncept-művének lényege a korábbi szélsőséges önfeltárás gesztusa helyett az elrejtőzés volt.
A sepsiszentgyörgyi Medium 81 című kiállításon szerepelt Emlékraktár című installációja. Ennek során 365 fotót rögzített egy rácsra, melyből a néző magával vihetett egyet, de a fotók reprodukcióit tartalmazó albumban jeleznie kellett, miért az adott képet választotta. A folyamat által „a gondolatok egymásra-rétegződése, illetve emlék-átminősítése ment végbe."[2]
Budapesten a kezdeti időszakban többnyire olajképeket festett, majd a Fiatal Művészek Klubjában kiállította Másolat eredetiről című rajzsorozatát. 1986-os, Stúdió Galéria-beli összegző tárlatán mutatta be korszaknyitó installációját, a Lírai építkezés-t. Ezt olyan művek követték, mint a Tűzhely, a Függőtűz, Kalangya, Tivornya vagy az Imola, melyek gyermekkorához és szülőföldjéhez kötődnek.
A kilencvenes évek elején Nagy Árpáddal és Krizbai Sándorral hozták létre a Pantenon csoportot. Ekkoriban olyan műveket készített, mint a Panteon-Pantenon, Trans- Sylvan, Alvó pásztor, Nárcisz kertje, vagy a Lhásza című térberendezés. A kilencvenes években két erdélyi templom (1991 és 1994 között a siklódi, 1999 és 2001 között a Gyilkos-tónál található Szent Kristóf kápolna) képzőművészeti anyagának létrehozásában is részt vett Stefanovits Péter képzőművésszel és Anthony Gall építésszel. Ebben az időszakban „a szakrális tartalommal telített természeti képzetek helyett és mellett inkább a »rekvizítum-probléma« foglalkoztatja - egy letűnőben, elveszőben lévő világ tárgyainak átdolgozásával ún. »meditációs objekteket« hoz létre, a formákat eredeti kontextusukból kiragadva és gyakran bizonyos állandó elemekkel kombinálva (vészlámpa, perzsaszőnyeg, gipszpólya) teremtődnek meg a szuggesztivitásra törekvő, sötét atmoszférájú, elmélyülésre késztető tárgyak, objektek és térspecifikus installációk. (Ilyen művek például a Könnyező, az Eleven hal, a Fájdalom I. és II.)"[3]
Az ún. Lhásza-sorozat a kezdete annak a periódusnak, melynek során, Duchamphoz hasonlóan kész − gyakran indusztriális jellegű, vagy a tömegtermelés által produkált − tárgyakat emel be saját művészetébe, ily módon új alkotásokat, „expresszív objekteket"[4] létrehozva.
A térspecifikus művek sorozatát 2002-es Dracula Era című installációjával zárja le.
Még 1987-es olaszországi tanulmányútja alatt, a firenzei Palazzo Pitti gyűjteményének gazdagsága révén ébredt rá a műalkotások „elszaporodásának" megállíthatatlanságára, de még több évnek kellett eltelnie, hogy megfogalmazódjon benne a Tunning-idea, melynek során talált (vagy vásárolt) dilettáns és/vagy giccses kompozíciók újraértelemezése által hoz létre műalkotást. „A műnek nevezett objektum, alkotás, műtárgysereg olyan mértékben halmozódik fel glóbuszunkon, és oly szomorúan devalválódik gyors ütemben, hogy az már a »termelés« létjogosultságát kérdőjelezi meg."[5] Elekes szerint a műalkotások túltermelése miatt kénytelenek vagyunk múzeumokban, vagy raktárakban elhelyezni és tárolni az „intellektuális szemetet"[6]. A '70-es évek irányzatai közül jó néhány - az installáció, a land art, a happening és a performansz – nem szaporította a múzeumok gyűjteményeit, ellentétben napjaink materiálisabb művészeti tendenciáitól. Sturcz János Szkeptikus konceptualitás[7] című írásában kitér rá, hogy Elekes „feltehetően mindezen folyamatok konzekvenciájaként − ideiglenesen fel is függesztette az önálló művészeti tevékenységet, s kizárólag talált képek át- és újraértelmezésével, mások, már meglévő műveinek kijavításával, ahogy ő nevezi »tunningolásával« foglalkozik. Ilyen módon, még ha kompromisszumokkal is, de alkothat úgy, hogy közben nem szaporítja az amúgy is bőségben lévő műtárgyak számát, s hozzászólhat a művészi túltermelés körüli diskurzushoz."
A tunning-módszer gondolata egy 2003 szilveszterén talált kidobott olajkép restaurálása kapcsán fogalmazódott meg. A felújított kép közepén lévő szakadás a festőt arra késztette, hogy „belenyúljon" a kompozícióba, hogy olyan motívumot fessen rá (evezőket), mely eltakarja a hibát, de illeszkedik is a képbe, mely a Fércelt naplemente címet kapta.
Elekes tisztában van vele, hogy ez az alkotási mód etikai kérdéseket vet fel: „egy anonim kulturális hordalékból készülhet-e olyan individuális műalkotás, amely új címet, új szerzőt kaphat? Milyen álláspontról formálhatok jogot, meglévő, jelzetlen, de akár jelzett képek átalakítására?" – teszi fel a kérdést, majd rögtön válaszol is rá: „Azzal védem le magam, hogy önkényesen kineveztem magam – utalva az avantgárdra – utóvédnek, olyasvalakinek, aki egy szétszakadt, pusztulásra ítélt képet aktualizál és ment meg".
Sturcz János szerint Elekes művészete nem az appropriation art kategóriájába tartozik. Jeff Koons és Haim Steinbach tevékenységét hozza fel példának, mely szerinte épp ellenkező előjelű – ők ugyanis giccseiket a sznobizmus fricskájaként használják, szemben Elekessel, aki rossz állapotban lévő, vagy eleve rossz minőségű, alacsony színvonalú alkotásokat javít meg, eljárása tehát „mélyen empatikus".
A Tunning-művek leggyakrabban tájképek, mint a 2003-ban készült Vízmérce és a Létra című alkotások is. A következő évben készült A kép mérete című kompozícióval együtt olyan festmények, melyeken felnagyított mérőeszközök jelennek meg, Sturcz szerint ez a vonás Marcel Duchamp: Három rögzített mértékegységére vezethető vissza, amely az elsők között vetette fel a (m)értékek modern kori elvesztésének, illuzórikusságának kérdését és Elekes ironikus konceptualizmusának, műtárgyellenességének mélyén ott érezhető Marcel Duchamp játékos-gúnyos szellemének hatása, aki maga is belefestett egy téli tájat ábrázoló reprodukcióba, ezáltal új jelentést adva neki.
Elekes ecsetvonásai, minimalista átfestései általában idomulnak az eredeti kompozíciókhoz, belesimulnak azokba, miközben újkeletű motívumai átértelmezik az eredeti képek jelentését. A tunning-művekre jellemző egyes elemek ismételt szerepeltetése pl. a metafizikus hangulatú Tizennyolc piros alma című művön, de többször használja az alapszínekkel való kiemelés módszerét is, vörössel pl. a Vérző táj-on, a Veszélyes övezet vöröslő tüze esetében, vagy a 2013-as Freud című képén, a zölddel (Új pásztor, Ábránd), a kékkel (Fontos ikon, Elmélkedő), vagy együtt (Ismeretlen Mondrian, A tavasz méltatása, Közel és távol).
Jellemző a tükröződések, szimmetrikus elemek használata (Részleges szimmetria, Gerber házai, Ábránd stb.) és a figurák redukált használata. Gyakran feltűnnek a képeken különböző jelek is, pl. a Glóriák című, három darabból álló alkotáson a Magyar Televízió csatornáinak szimbólumait láthatjuk.
Egyes képein sormintaszerű lebegő tárgyak, pl. kövek bukkannak fel (Halásztanya, Rolling Stones), mely utalás Magritte kompozícióira.
A Felújított turisztikai jelek című kép napjaink információáradatának görbe tükre, Az út kezdete és a Pepita című kompozíció „dogmatikus beszűkültséget, erőszakosságot és a természet iránti érzéketlenséget sejtet"[8], míg „az irányok és hierarchiák illuzórikusságát sugallja a Nyugati útvonal és az Útjelzés, A vitorlás a Boszporuszon irányvesztettséget, elveszettséget jelez és gyaníthatóan napjaink egy politikai anakronizmusára utal. Egyes tunning-képek a víz ábrázolásával állnak kapcsolatban, ilyen a Klasszikus táj (2003-ból), vagy az Aqua, melynek előképe Böcklin 1880-as években festett Holtak szigete. A Tautologikus elem és a Vanitas című képeken a múlandóságra utaló szimbólumokat (koponyákat) ábrázol. Némely művén víziószerű motívumok tűnnek fel, ilyen pl. a Délibáb, melyen a szegedi Nagyboldogasszony templom és annak fejjel lefelé fordított délibábja jelenik meg. A kereszténység jelképei Elekes más képein is feltűnnek, pl. az Imánk (2005) és a Racionális áhítat (2006) című műveken is, Sturcz János azonban a „látomásos képek" közül a legdöbbenetesebbnek a Caspar David Friedrich kompozícióit idéző Egyedül a jellel címűt tartja, melynek téli tájába Elekes egy magányos alakot, s távol, a befagyott tó jegébe vágva egy hatalmas kereszt alakú léket illesztett.
Elekes alkotási periódusai élesen elhatárolódnak egymástól, de „mégis tudatosan építkező, összefogott jellegű, emellett színes-szivárványos érzelmi zuhatag, a legvisszafogottabb és legkimódoltabb és legtudatosabb konceptualitás ellenére is. Az egymásnak ellentmondó minőségekből megteremtendő kozmikus egyensúly igénye, a személyiség integritásának és a művészi identitásnak megőrzése mindig más-más szinten, másképp foglalkoztatott. Mert minden dolog önmagában hordja saját ellentétét, nincsen fény árnyék nélkül, nincsen avantgárd attitűd »utóvéd« helyzet nélkül" – hangoztatta székfoglalójában.
Tunning-sorozatát tervei szerint 2018-ig folytatja, mivel a 18-as számnak különleges jelentőséget tulajdonít.
[2016]
[1] Részlet akadémiai székfoglaló beszédéből
[2] Chikán Bálint: Médium. Képzőművészeti kiállítás Sepsiszentgyörgyön. Jelenkor. 1983/1. 84.o.
[3] Írja Merhán Orsolya, - http://www.varad.ro/node/1555
[4] Attalai Gábor, A Pantenonról másodjára, Új Művészet, 93/11.
[5] Részlet a székfoglalóból.
[6] Stanislaw Lem, Summa Technologiae (1964) című művéből
[7] Sturcz János, Szkeptikus konceptualitás. Elekes Károly "tunning" képeiről. TUNNING. (Katalógus.) Dorottya Galéria, Budapest, 2006.
[8] Sturcz János tanulmányából
Műtárgylista
1986 Tájképfoltok, olaj, vászon, 130 x 142 cm
1986 Tüskék, olaj, vászon, 130 x 142 cm
1987 A csűrhe művészete, vegyes technika, 100 x 70 cm
1987 A szenvedés napja, vegyes technika, 100 x 70 cm
1987 Az első örvény, kollázs, 70 x 50 cm
1997 Merülés
2003 A tavasz méltatása
2003 Létrán
2003 Útjelzés
2003 A nyúl tematikája
2003 A vitorlás a Boszporuszon
2003 Aqua
2003 Az út kezdete
2003 Délibáb
2003 Felújított turisztikai jeleken
2003 Fércelt naplemente
2003 Klasszikus táj
2003 Veszélyes övezet, olaj, vászon, 40x71 cm
2003 Vízmérce, olaj, fa, 28x37 cm
2003 In flagranti, olaj, fa, 28x37 cm
2003 Az út kezdete, olaj, vászon, 32x43 cm
2003 Cikk-cakk, olaj, fa, 29x40 cm
2003 Klasszikus táj, olaj, fa, 51x61 cm
2003 Vitorlás a Boszporusznál, 53x44 cm
2003 Részleges szimmetria, olaj, vászon, 33x43 cm
2003 Egyedül a jellel, olaj, karton, 40x47 cm
2003 A tavasz méltatása, 48x39 cm
2004 Szimilár, olaj, fa, 43x49 cm
2004 Függőleges díszítősor
2004 A kép mérete
2004 Emelkedő napok, olaj, karton, 35x49 cm
2004 Kiegészítő építményeken
2004 Nyugati útvonal
2004 Pepita
2004 Vadászterület
2004 Vízszintes díszítősor
2004 Diszítősor I., olaj, karton, 36x28 cm
2004 Diszítősor II., olaj, karton, 36x28 cm
2004 Vadászterület, olaj, karton, 37x51 cm
2004 A szomjúság útja, olaj, karton, 60x47 cm
2005 Disszonancia, 34x49 cm
2005 Végleges naplemente, olaj, vászon, 43x49 cm
2005 Lakópark, 34x49 cm
2005 A hibák megtekintése, 37x51 cm
2005 Mitikus reflexek, 40x40 cm
2005 Időjárás, 28x42 cm
2005 18 piros alma, 21x39 cm
2005 Mitikus reflexekben
2005 A vihar előtt
2005 Az otthon melege
2005 Imánk
2005 Kék kövek
2005 Nyolcvan vonal
2005 Tautologikus elem
2005 Tizennyolc piros alma
2005 Vanitas
2006 Racionális áhítat
2006 Hattyúsor, olaj, vászon, 40x60 cm
2006 Fordított kép, olaj, vászon, 52x72 cm
2007 Vertikális motívum Olaj, karton, 43x49 cm
2007 Habilitált hiba, olaj, vászon, 48x58 cm
2007 Árnyas erdő, olaj, fa, 14x20 cm
2007 Pótlás, olaj, vászon, 42x50 cm
2008 Rendezett ültetvény, olaj, karton, 34,5x44,5 cm
2008 Lakóterek, olaj, karton, 23x29 cm
2008 A ház előtt, olaj, karton, 26x30 cm
2003 Munkácsy áttét, olaj, vászon, 50x40 cm
2008 Laza és konkrét, olaj, karton, 29,5x44 cm
2008 Sikertelen kísérlet, olaj, karton, 23x29 cm
2009 Gonosz férfi, olaj, vászon, kasírozva
2008 Tágított kép, olaj, karton, 35x55 cm
2008 Szinyei másolat, olaj, vászon, 70x53 cm
2008 Szorgos férfi, olaj, fa, 25x20 cm
2010 A kép ajánlata, 40x55 cm
2010 Piknik, 53x38 cm
2010 Hamis tükör, 29x38 cm
2010 Ikerpart, 31,5x40,5 cm
2010 Alázat, olaj, vászon, 29x 49 cm
2010 Hulló..., olaj, vászon kasírozva, 46x33 cm
2010 Esztétikai toposz, 52x82 cm
2010 Modern képek alatt, 50x40 cm
2010 Felhők a tájon, 35x39 cm
2010 Rolling Stones, 30x40 cm
2010 Érintetlen ima, 55x41 cm
2010 Ikrek, olaj, vászon, 56x41 cm
2010 A leltár zavara, 50,5x40,5 cm
2010 Az Angelus paranoia, 34x45,5 cm
2010 Elmélkedő, 38,3x40,5 cm
2011 Fiktív árnyék, olaj, farost, 41x60 cm
2011 Vérző táj, olaj, vászon 29x49 cm
2011 Fontos ikon, olaj, vászon, 55x79 cm
2011 Képzavar, 58x 77 cm
2011 Éber állat, olaj, karton, 37x29 cm
2011 Jelenés, olaj, karton, 37x29 cm
2011 Az utóvéd, olaj, karton, 53x43 cm
2011 Jó katona, olaj, vászon, 50x40 cm
2011 Alvó favágó, olaj, vászon, 41x64 cm
2011 Megfejthetetlen mozdulat, hímzés, olaj, 59x43 cm
2011 Kiemelt erdőrész I., olaj, vászon, 58x39,5 cm
2011 Kiemelt erdőrész II., olaj, vászon, 58x39,5 cm
2011 Elmélet, olaj, vászon, 61,5x50,5 cm
2011 Latencia, olaj, karton, fametszés, 55x40 cm
2012 Száradó drapéria, olaj, vászon, 40x45
2012 Új pásztor, olaj, vászon, 50x65
2012 Halásztanya, olaj, karton, 23,5x31
2012 Ábránd, olaj, karton, 22x35 cm
2012 Les fleurs du Mal, olaj, vászon, 35x47 cm
2012 Halásztanya olaj, karton, 23,5 x31 c
2012 Szépkép olaj, vászon, 51x64 cm
2012 Álom lehet, olaj, vászon, 50x69 c
2012 Kertben, olaj, karton, 32x43 cm
2012 Táj irritáció I-III., olaj, vászon, rétegelt lemez, egyenként 55x40 cm
2012 Műelemzés, olaj, vászon, 18,5x24 cm
2012 Zoo, olaj, karton, 30x39,5 cm
2012 Közel és távol, olaj, vászon, 37x44 cm
2012 Korrekció, olaj, vászon, 42x30 cm
2012 Holdkór, olaj, vászon, 32x24 cm
2012 Info, olaj, vászon, aranyfüst, 44x31 cm
2012 Lehelet, olaj, vászon, 50x40 cm
2012 Bánatos leány, olaj, vászon, 50x34 cm
2013 Habilitált hiba
2013 Freud. olaj, vászon, kasírozva, 60x50 cm. Kitalált szignó: Freud.
2013 Glóriák, I. II. III. olaj, vászon, kasírozva, 55x40 cm/db. Eredeti szignó: Pálmai.
2013 Gerber házai. olaj, vászon, 40x60 cm. Eredeti szignó: Barkó T.
2013 A végzet asszonya, ceruza,olaj, karton, 39,5 cmx30 cm
2013 A Mester fája, olaj, vászon kasírozva, 3x 55x40 cm
2013 Rózsák, olaj, vászon kasírozva, 33x41 cm
2013 Emlékhely, olaj, vászon,58x49 cm
2013 Belső ember, olaj, vászon, 44x33 cm
2013 Fájdalom, olaj, vászon, 55x41 cm
2013 A Művésznő, olaj, vászon, kasírozva, 68x47 cm
2013 Reptér olaj, vászon, 63x31 cm
2013 Öröklét, olaj, vászon, 60x95 cm
2013 Mezei történetek, olaj, vászon, 34x48 cm
Művei közgyűjteményekben
Dombóvári Képtár, Dombóvár
Galerie der Stadt, Wels (A)
Ferenczy Múzeum, Szentendre
Hatvany Lajos Múzeum, Hatvan
Móra Ferenc Múzeum, Szeged
Munkácsy Mihály Múzeum, Békéscsaba
Nógrádi Történeti Múzeum, Salgótarján
Köztéri művei
Kazettás mennyezet (Stefanovits Péterrel, Prutkay Péterrel és Sajnovits Péterrel), akril, fatábla, 1994, Siklód, ref. templom, Románia
Szent Sebestyén I-IV. (Bukta Imrével), fa, üveg, fém, 1995–1996, Wachtberg/Gars
Szent Sebestyén V. (Bukta Imrével), fa, üveg, fém, műgyanta, az ún. Nagy Posta előtti területen, Szentendre, 1997
[Sípos László összeállítása]
Egyéni kiállítások
1971 Elképzelt tájak, Stúdió Színház, Marosvásárhely
1976 Tömb I. Stadion, Medgidia
1978 Kamera, Új Élet Galéria, Marosvásárhely
Rajz, Metszet, Litográfia, Kultúrpalota, Marosvásárhely
Reflexiók (Radu Procopovicivel), Szabadtéri Színház, Bukarest
1979 A gyár (rajz + fotó) Orizont Galéria, Bukarest
1980 Metszetek, Múzeum, Nagykároly
Pszicho képek, rövidfilm f.f. 8+8 perc Igaz Szó Kör, Marosvásárhely
Helyzetek, Lepel akció, Igaz Szó Kör, Marosvásárhely
Szellemjárás (Radu Procopovicivel)
Görbe utca Marosvásárhely
1981 Írás-Kép akció, (Vécsi Nagy Zoltánnal)
Igaz Szó Kör, Marosvásárhely
Rajz-Metszet -Lito, Vrije Vloer, Utrecht (NL)
Zengő Szobrok (Bittenbinder Jánossal), Postbank erdő Arnhem (NL)
Ágykert, (Szabó Ágnessel) magánterület, Marosvásárhely
Tömb II. magánterület, Marosvásárhely
Tájrács, Somostető, Marosvásárhely
1982 Kijárat (barátaival), Cementlapok Marosvásárhely
Gerinc I. Halmok, Marosvásárhely
Gerinc II. (barátaival), Pólya akció, Patakszalag, Vármező
Memoriál Bunus, (Nagy Árpáddal és Szabó Zoltánnal), Halmok Marosvásárhely
Borona (Garda Aladárral),Halmok, Marosvásárhely
Lelet (Garda Aladárral), Halmok, Marosvásárhely
Tollas akció (Kis Gáborral és Velicsek Lászlóval), Halmok, Marosvásárhely
Szivárvány, Tűzlevél égetés Halmok, Marosvásárhely
Tábor (zászlóborítás), Halmok, Marosvásárhely
1983 Szűk körű viták, diavetítések, természeti dokumentációk
Lírai építkezés sorozat, Halmok, Vármező, Bisztra, Siménfalva
Gerinc feltárás, Forrás tájszobrok (Garda Aladárral), Halmok Marosvásárhely
A MAMŰ utolsó napja akció (barátaival), Halmok, Marosvásárhely
1984 Fehér Mál tájépítkezések, Halmok, Marosvásárhely
1985 Másolat eredetiről, (rajzprogram) Fiatal Művészek Klubja, Budapest
1986 Rajzok, Ady Endre Könyvtár, Hatvan
Lírai építkezés installáció, Stúdió Galéria, Budapest
Lírai építkezés akció (Novotny Tihamérral), Pilisvörösvár mellett
Természet – Rajz (Butak Andrással és Molnár L. Józseffel), Budapest Galéria, Lajos
utca
1987 Csongrádi Galéria (Bukta Imrével és Szabó Szilárddal), Csongrád
1988 Művésztelepi művek (Bukta Imrével), Művelődési Ház, Lenti
Átültetés, Levélpaplan akciók (Kis Gábor: Két szék c. filmjéhez) Tura
1989 Festmények, Városi Könyvtár, Dombóvár
Három Művész, Emilia Suciu Galéria (Krizbai Sándorral és Molnár L. Józseffel), Karlsruhe (D)
1990 Memorial TR festmények, Pandora Galéria, Badacsonytomaj
Trans-Sylvan – Pantenon (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal), Galerie der
Stadt, Wels (A)
1991 Alvó Pásztor – Pantenon (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal), Collegium Hungaricum, Bécs
Festmények, Aktív Art Galéria, Szentendre
Kis képek (Kopasz Tamással és Szurcsik Józseffel), Small Galéria, Budapest
Nárcisz Kertje – Pantenon (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal), F.M.K. Galéria, Budapest
1992 Pantenon (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal) Ferenczy Képtár, Szentendre
Festmények, Business Center, Budapest
Végtelen - Pantenon Billboard (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal) Madách tér, Budapest
Kis képek, MM. Galéria, Soltvadkert
1993 Festmények, Alkotóház Galéria, Kisújszállás
Pantenon (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal) Műcsarnok, Palme Ház, Budapest
1994 Az igazságról, Mű-Terem Kiállító, Budapest
1995 Aether I. (festmények) Játékszín Galéria, Budapest
1996 Aether I. (grafikák) Merlin Színház, Budapest
Aether III. Heritage Gallery Mclean, Virginia, USA
Made in Hungary, Bartók 32 Galéria, Budapest
1997 Végső vágy, MAMŰ Galéria, Budapest
Végső csönd, Művésztelepi galéria, Szentendre
Akvarellek, CEU kollégium, Budapest
1998 Akvarellek, Czóbel Galéria, Hatvan
Másolat eredetiről, MAMŰ Galéria, Budapest
2000 Alku nélkül, MAMŰ Galéria, Budapest
2001 Gyilkostói Szent Kristóf kápolna körképe, Stefanovits Péterrel
2002 Dracula era…,Óbudai Társaskör Galéria, Budapest
Végső csönd, installáció, Veszprémi fesztivál, Aula
2003 Aether, KAS Galéria, Budapest
Tunning I. KAS Galéria, Budapest
2005 A nélkülözhetetlen munka öröméből fakadó művek, KAS Galéria, Budapest
2006 Tunning II. Dorottya Galéria, Budapest
2008 Tunning III. 5. B Galéria, Marosvásárhely
2008-2009 Tunning IV. MMG Galéria, Budapest
2009 Tunning V. Első Magyar Látványtár, Diszel
2010 Tunning VI. Memoart Galéria, Budapest
2011 18 piros alma (Tunning VII.), Memoart Galéria, Budapest
2012 Tunning táj Memoart Galéria, Budapest
2013 Habilitált hiba - Tunning, 2013 - Elekes Károly kiállítása, Liget Galéria, Budapest
Csoportos kiállítások
1971 Megyei Tárlat, Csíkszereda
1975 Grafikai Tárlat, UAP.Galéria, Kolozsvár
Grafikai Tárlat, Nagyszeben
Országos Grafikai Szalon, Dales terem, Bukarest
1976 Apolló Kör kiállítás, Marosvásárhely
Atelier 35. tárlata, Galeria Orizont, Bukarest
Kortárs üzenetek, Galeria Noua, Bukarest
A metszet, Offenbach am Main
Rajz-Metszet-Litográfia, Galeria Orizont, Bukarest
1977 Rajz 77, Apolló Galéria, Marosvásárhely
A rézkarc, Bástya Galéria, Temesvár
Rajz és Kisplasztikai kiállítás, Atelier 35. Bukarest
Atelier 35. tárlata, Pitesti
Éves Metszetszalon, Művészeti Galéria, Brassó
Fotó-Kép program, F. Schiller ház, Bukarest
Tárgy és Kép akció /Antik S. szervezésében,
UAP. Székház, Kolozsvár
Ofszet kísérletek, UAP. Nyomda, Bukarest
1978 Typo 10, Művészetek háza, Bukarest
Rajz 78, Apolló Galéria, Marosvásárhely
Képzőművészek Fény-Képei, F. Schiller ház, Bukarest
Világ és Álom, Országos tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
A rajzról, Művészeti Galéria, Kolozsvár
1979 Ifjúsági Szalon, Kultúrpalota, Marosvásárhely
Fiatal művészek biennáléja, Művészeti Galéria, Brassó
Megyei Tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
Fotó és Kísérleti film, Művészetek háza, Bukarest
1980 Az Apolló kör kiállítása, Sirius Galéria, Nagyszeben
Megyei Tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
A MAMŰ rajzkiállítása, Stúdió színház, Marosvásárhely
1981 Ötödik Évszak kiállítás, Rádióstúdió, Kolozsvár
Sokszorosítás a művészetben, Szín és Forma, Tér és Forma, A textil Stúdió Színház,
Marosvásárhely
Megyei kiállítás, Múzeum, Kolozsvár
Ifjúsági Szalon, Kultúrpalota, Marosvásárhely
MÉDIUM '81, Képtár, Sepsiszentgyörgy
1982 Megyei Tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
A MAMŰ kiállítása, Művelődési ház, Székelyudvarhely
Nagy Kolbász akció, /MAMŰ + FKS/ Halmok, Marosvásárhely
1984 Megyei Tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
International Art Competition, Los Angeles (USA)
Stúdió '84, BNV pavilon, Budapest
Nemzetközi Mail Art kiállítás, FMK, Budapest
II. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
Yellow Drawing Installation, Kassel
Stúdió kiállítás, Brno (CS)
1985 A Dunánál, Magyar Urbanisztikai Társaság, Budapest
Grafikai tárlat, Nagykőrös
Mail Art Project, Kröger Galéria, Kircheim (D)
Nemzetközi Kísérleti Kiállítás, Petőfi Csarnok, Budapest
Day Art, Kortárs Művészeti Fórum, Budapest
1986 Hét Stúdiós, KMF, Budapest
Grafikai Tárlat, Uitz terem, Dunaújváros
Hét Stúdiós, Kaposvár
Data Cell Neoist, Dysart Fife, Skócia (GB)
Művésztelepi kiállítás, Dombóvár
Kilátó, Margitszigeti Víztorony Budapest
III. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
Művészet Ma, Hilton, Budapest
1987 Nemzetközi Portré Triennálé, Radom
Stúdió'87, Történelmi Múzeum, Budapest
Stúdió'87, Miskolci Galéria
Tavaszi Tárlat, Salgótarján
Óbudai Tavasz, Zichy Kastély, Budapest
Képzőművészeti Triennálé, Szolnok
Mágikus művek, Budapest Galéria Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest
Új Magyar Művészet, Actionshalle, Zürich (D)
Fiatal Magyar Művészek, Varsó (PL)
1988 Művészet Ma, Budapest Galéria Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest
Eredendő Formák, Fészek Galéria, Budapest
SZAFT bemutató, Ernst Múzeum, Budapest
Tavaszi Tárlat, Salgótarján
Magyar Napok, Alte Museum, Berlin,
Rostock (D)
SZAFT kiállítás, Műcsarnok, Győr
SZAFT kiállítás, Uitz terem, Dunaújváros
Nyári Tárlat, Móra F. Múzeum, Szeged
Transylvania, Vajda L. Stúdió kiállítása, Szentendre
Segélyfesztivál, FMK, Budapest
IV. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
Művésztelepi kiállítás, Dombóvár-Hőgyész
Hollósy Galéria kiállítása, Lábatlan
Erdélyi Művészek I., Pesterzsébeti Múzeum, Budapest
Dombóvári Művésztelep kiállítása, Szekszárd
1989 Erdélyi művészek II., Százhalombatta, Békéscsaba
Alföldi Tárlat, Békéscsaba
Tavaszi Tárlat, Salgótarján
Fiatal művészek az NDK-ból és Magyarországról, Ernst Múzeum, Budapest
Alkotárs Galéria, Jászberény
Erdélyi Művészek III. Kisfaludy Színház, Győr
Erdély Tükrében, Vármúzeum, Esztergom
Nemzetközi Kapcsolatművészet, Székesfehérvár
Festészeti Biennálé, Móra F. Múzeum, Szeged
Őszi Tárlat, Hódmezővásárhely
MAMŰ Tegnap és Ma, Ferenczy Képtár, Szentendre
1990 Ecce Homo, Vajda L. Pince, Szentendre
MAMŰ Tegnap és Ma, Győr, Százhalombatta
Kelet-európai Kortárs Művészek, Visitors Center, Washington (USA)
Mamut Art, Panteon - Pantenon, Görög templom, Vác
Tokyo Art Expo (Emilia S. Galéria, Karlsruhe patronálásával) (J)
Visions Mail, kiállítás, Kisújszállás
Jó Melóm I., Cult Galéria, Bécs (A)
Jó Melóm II., 68 Elf Galéria, Köln (D)
Jó melóm III., Margitszigeti Víztorony, Budapest
V. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
Őszi Tárlat, Hódmezővásárhely
Aktív Art Galéria, Szentendre
Szaft II., KLTE, Debrecen
Hat művész Magyarországról, Xenia Galéria, Nijmegen (NL)
1991 Unicornis I. (MAMŰ+VLS)
Vigadó Galéria, Budapest
Szobor + Installáció, Uitz terem, Dunaújváros
Art Expo Budapest (a Váci Műhely patronálásával)
Nyári Tárlat, Debrecen
Unicornis II., Miskolci Galéria
Grafikai Biennálé, Miskolc
Salgótarjáni Tárlat
Pandora Galéria, Badacsonytomaj
Megyei Könyvtár, Békéscsaba
Őszi Tárlat, Hódmezővásárhely
Unicornis III., Uitz terem, Dunaújváros
Hat-Van, Művésztelepi kiállítás, Városi Könyvtár, Hatvan
Rejtett Meleg akció, MAMŰ társaság, Püski Galéria, Székesfehérvár
1992 Emblematikus törekvések, Budapest Galéria Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest
Hat-Van, művésztelepi kiállítás, Keve Galéria, Ráckeve
Hat-Van, művésztelepi kiállítás, Művelődési Ház, Érd
Kémény, Bartók 32 Galéria, Budapest
Strandfesztivál I., Pestlőrinc
Idegen Szép, Liget Galéria, Budapest
Kis képek, MM Galéria, Soltvadkert
V. Festészeti Biennálé
Móra F. Múzeum, Szeged
XIII. Országos Akvarell Biennálé, Eger
Art Camp II., Alkotárs Galéria, Jászberén
Miles Davis emlékkiállítás (Pantenon mű) Vajda L. Pince, Szentendre
Reservoir I. Kunstwerkstatt, Tulln (A)
Reservoir II. Donauraum , Bécs (A)
Jazz Fesztivál, Debrecen
Főpróba (Pantenon + Bukta Imre), Ifjúsági Ház, Miskolc
Az FKS grafikai tárlata, Nyíregyháza
Atlantisz Galéria, Budapest
1993 IV. Grafikai Tárlat, Nagykőrös
Eleven hal, Taidemuseo, Rauma (SF)
Art Camp III., Alkotárs Galéria, Jászberény
I. Országos Pasztellbiennálé, Esztergom
Grafikai Biennálé, Miskolc
II. Nemzetközi Grafikai Biennálé, Győr
Magyar művészek, Galerie Contact, Böblingen (D)
1994 Japán-Magyar Sokszorosított Grafika, Nagoya (J)
FKS Éves kiállítása, Budapest Galéria Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest
Természetesen, Ernst Múzeum, Budapest
Munkácsy M. emlékkiállítás, Békéscsaba
MAMŰ csoportkiállítás, Hungária TV székház, Budapest
Grabadores Hungaros, Galeria Brita Prinz, Madrid (E)
Hang-Szín-Tér, Uitz terem, Dunaújváros
Astoria Galéria, Budapest
Art Camp IV., Alkotárs Galéria, Jászberény
Tie (Nyakkendő) Mű-Terem Kiállító, Budapest
Kerengő, Vajdahunyad Vár, Budapest
Magyar Művészek, Eschborn (D)
1995 Africus Biennial, Johannesburg (SA)
Helyzetkép (Mai magyar szobrászat), Műcsarnok, Budapest
Vonal, Vigadó Galéria, Budapest
II. Országos Pasztellbiennálé, Esztergom
LSAP Symposion II. Wachtberg (A)
Plener, MAMŰ Gébárti Művésztelep,
Göcseji Múzeum, Zalaegerszeg
Mennyből az ... Merlin Színház, Budapest
Mai Magyar Szobrászat, Städtische Galerie, Paderborn (D)
1996 Mai Magyar Szobrászat, Haus Ungarn, Berlin (D)
Művészettörténet a kortárs művészetben, Uitz Terem, Dunaújváros
MVT kiállításai, Szentes, Csurgó,
010 Galéria, Budapest,
Spleen, Merlin Színház, Budapest
LSAP Symposion III.,Wachtberg, Gars (A)
Art Camp VI., Hargita-fürdő - Tilos Alapítvány, Csíkszereda
Nemzetközi Performance Fesztivál VII., Szent-Anna - tó
Részlet I., MAMŰ kiállítás, Margitszigeti Víztorony, Budapest
Kenyér, MAMŰ kiállítás, Hatvani Képtár, Hatvan
Részlet II., MAMŰ kiállítás, Margitszigeti Víztorony, Budapest
Hon, Lét, Fríz, Mezőgazdasági Múzeum, Budapest
J.H.T.W.E. Signal Versicherungen, Dortmund (D)
Zone, performance fesztivál, Magyar Színház, Temesvár
MAMÜ tárlat, Napoleon ház, Győr
43. Őszi tárlat, Hódmezővásárhely
Art Camp 96. MAMÜ Pince Budapest
Homage Szinyei M. Pest Center, Budapest
1997 Barna-fehér-kék, Merlin Színház Budapest
JHTWE II. Altes Schloss, Dillingen (D)
Art Camp VII, Kisújszállás
Art Camp VII, MAMŰ pince, Budapest
III. Szegedi művésztelep kiállítása, Duna Galéria, Bp.
III. Szegedi Művésztelep kiállítása, Képtár, Szege
Műélvezés, Bartók 32 Galéria, Budapest
1998 Makett, Haus Ungarn, Berlin (D)
VLS kiállítás, Kultúrpalota, Marosvásárhely
VLS kiállítás, Új Galéria, Nagyvárad
MAMÜ kiállítás, Kunstverein, Baden
Művészeti díjazottak kiállítása, Palme Ház, Budapest
IX. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
Rögeszme, MAMŰ kiállítás, Budapest Galéria, Lajos utcai kiállítóháza, Budapest
A MAMŰ bélavári művésztelepének kiállíása, MAMŰ Pince, Budapest
Makett II. fotókiállítás, Haus Ungarn, Berlin
Das Modell, Haus Ungarn, Berlin (D)
VLS kiállítás, Kultúrpalota, Marosvásárhely
MAMÛ kiállítás, Kunstverein, Baden (A)
Művészeti Díjazottak Kiállítása, Palme-Ház, Budapest
Bélavári Művésztelep kiállítása, MAMŰ Galéria, Budapest
IX. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
Rögeszme, MAMŰ Tárlat, Budapest Galéria Kiállítóháza, Bp.
Makett II. fotókiállítás, Haus Ungarn, Berlin
1999 XXX. Szegedi Nyári Tárlat
Hordozott Ház, Vigadó Galéria, Budapest
AnnArt X. Szt Anna – Tó, RO.
Áttűnések, Művészetmalom, Szentendre
Das Verschwinden, Galerie Barakk, Berlin
2000 Fiat Lux, Erlin Galéria, Budapest
Ó 2000 Óbudai Társaskör Galéria, Bp.
XVII: Országos akvarell Biennálé, Eger
ARC óriásplakát kiállítás, Budapest
Art Camp X. MAMŰ Galéria, Budapest
Képzőművészeti Filmszemle, Technika Háza Szolnok
Baggage, MAMŰ kiállítás, Magyar Konzulátus, New York
2001 Feketén- Fehéren, Országos Grafikai kiállítás, Műcsarnok, Bp.
Akvarell, Újpest Galéria, Budapest
Szobrászaton innen és túl, Műcsarnok, Budapest
Art Camp XI. MAMŰ Galéria, Budapest
Három sziget, Rákóczi Múzeum, Sárospatak
Oplogo I. kiállítás, Palme Ház, Budapest
Retus, köztéri szimpózium, Székelyudvarhely
Csak finoman, MAMŰ tárlat, MűvészetMalom, Szentendre
Land Art szimpózium, Tolcsva
Rosszban, jóban…, MAMŰ tárlat, Czifra Palota, Kecskemét
Belső táj, festészeti kiállítás, Vigadó Galéria, Budapest
2002 Három sziget, Pécsi Galéria
XIII. Akvarell Biennálé, Eger
Gyermelyi művésztelep kiállítása, Mamű Galéria, Budapest
Három sziget, Sárospataki Képtár
Art Camp XII. KAS Galéria, Budapest
Menetközben, Visegrádi grafikák, Szolnoki Galéria
A Híd, VLS Stúdió, Szentendre
XVIII.Akvarell Biennálé, Dobó István Múzeum Eger
MEO Art Fair, Budapest
XX. Századi magyar művészet MűvészetMalom, Szentendre
Természetes átalakulás, Tolcsvai művésztelep, MAMŰ Galéria, Bp.
2003 Nyílt tér- valós kép, Hatvany Lajos Múzeum
Önarckép, ARTE Galéria, Budapest
Budapest koktél, MAMŰ Galéria, Budapest
Új szerzemények, Hatvany Lajos Múzeum
Damjanich utcai művészek, Óbudai Társaskör Galéria, Budapest
Szegedi művésztelep, Bartók Galéria Szeged
Kötődések, Skanzen galéria, Szentendre
Centrumok és perifériák, Bolyai alkotótelep, Várgaléria, Marosvásárhely
Kis Magyar Performance, GAG Galéria, Budapest
Roncs, MAMŰ tárlat, Szombathelyi Képtár
Homo Ludens, VLS galéria, Szentendre
2004 Europa Fries, Collegium Hungaricum, Bécs
Kortárs magyar művészek, Saoh – Thomas galéria Tokyo, Aijima Art Center,
Tokyo
A Dunánál, X-Art, Érd
Europa fries, Magyar Intézet, Pozsony
Homo Ludens, MM Galéria, Budapest
KOGART Szalon, Budapest
Végleges vázlatok, MM Galéria, Budapest
Homoródszentmártoni művésztelep,
Haáz Rezső Múzeum, Székelyudvarhely
2005 FMK, Azok a nyolcvanas évek,
KOGART Ház, Budapest
Europa Fries, Magyar Intézet, Párizs, Berlin, Stuttgart
Homoródszentmártoni művésztelep, MAMŰ Galéria, Budapest
XI. Szegedi művésztelep, Bartók Galéria, Szeged
Művészetek Völgye, Kapolcs
Neo Foton, MűvészetMalom, Szentendre
Festészet napja, Támaszpont Galéria, Budapest
Anyaképek, MAMŰ Galéria, Budapest
Szegmens II Zanabazar Múzeum, Ulan Bator
Mamű tartós, Trinitárius templom, Eger
2006 Undergrund-e a trendek között, Mamű tárlat, Hattyúház, Pécs
Szív-ügyek, MűvészetMalom, Szentendre
Tollbamondás, Art Camp XVI, Tisza mozi, Szolnok
Multi, Mamű Galéria, Budapest
Europa Fries, Róma Missionart Galéria szervezésében
Portfolio bemutató, Stúdió Galéria Budapest
Atavisztikus örömök, Mamű Galéria, Budapest
Közös tér, Ernst Múzeum, Budapest
Sztálin, 2B Galéria, Budapest
Plug Művészeti Vásár, Missionart, Budapest
Magyar kortárs művészek, Taipei, Taiwan
2007 Képzőművészek fotótárlata,
Gödör galéria, Budapest
Bartók bogarai, 2B Galéria, Budapes
Stressz, Nádor Galéria, Budapest
Szegmens IV. Igong Gallery, Daejeon, Korea
Forrás, Aba Novák Galéria, Szolnok
2008 A kisajátítás művészete, Pintér-Sonja Galéria, Budapest
Fazonigazítás, Vam Design Galéria, Budapest
Összjáték, Euro 2008. Mamű Galéria, Budapest
Diszkréció II. Bartók 32 Galéria, Budapest
Art Camp 18. Jászkürt Galéria, Jászberény
Kortársak Lőegylete, Múzeum Galéria, Pécs
Art Camp 18. Szolnoki Galéria, Szolnok
Kortárs művészeti aukció, Missionart Galéria, Miskolc
Graph-East, Magyar Alkotóművészek Háza, Budapest
2009 Kortársak Lőegylete, Budapest Galéria, Budapest.
Fazonigazítás, Trinitárius templom, Eger
Együtt vagy egyedül, MAMŰ Galéria, Budapest.
Erdőszőlői Művésztelep kiállítása, Magyar Műhely Galéria, Budapest
2010 Kulináris művészet, Leman Pascal, Tolcsva
Art Fanatics, Kortárs gyűjtemények, Műcsarnok, Budapest
Bumbum, Aukciós kiállítás, Pintér Sonja Galéria, Budapest.
Fazonigazítás, Heves Megyei Múzeum, Eger
Szinergia, Kilátó galéria, Budapest.
Land Art – Tolcsva, D-udvar Galéria, Bp.
Orientális orientációk, Budapest Galéria, Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest.
Különös képek, Memoart Galéria, Budapest
Korkép 2010, Kulturális és Művészeti Központ, Gyergyószárhegy
Tabula Rasa, MAMŰ galéria, Budapest
Omkamra, a VLS és barátai, Gödör galéria, Budapest
2011 Hazai művészek Brüsszelben, Európa Parlament Székház, Bruxelles
Személyes idő, Magyar Műhely Galéria, Budapest.
„Egy pillanat" Erdőszőlői Művésztelep, MAMŰ Galéria, Budapest
Szentendre a Gödörben, Gödör Galéria, Budapest
Angyalok, szeráfok, kerubok, Barabás-villa Galéria, Budapest
2012 Meghívott művészek, Magyar Műhely Galéria Budapest
XX. századi erdélyi grafikák, Haáz Rezső Múzeum, Székelyudvarhely
Szentendre (és meghívottjaik) a Palotában, Kultúrpalota, Marosvásárhely
Erdőszőlői Művésztelep, Mamű Galéria, Budapest
Tolcsvai Land Art művésztelep 15 éve, Mamű Galéria, Budapest
Év végi rekvizítumok, fotókiállítás, Mamű Galéria, Budapest
Eklektika, Nádor Galéria, Budapest
2013 Idő- Függések, a Mamű Társaság 35 éves vándorkiállításai:
Marosvásárhely: Kultúrpalota, Bernády Ház
Sepsiszentgyörgy: Magma Galéria, Székely Nemzeti Múzeum, Lábas Ház
Veszprém: Vár Galéria, Csikász Galéria
Laczkó Dezső Múzeum
Independent Art fair 2013. Stockholm
a 2B Galéria szervezésében
Pulzus művésztelepi kiállítás, Haáz Rezső Múzeum, Székelyudvarhely
Péntek 13, Erdőszőlői Művésztelep kiállítása, Mamű Galéria, Budapest
A művészet a művészeké! Mamű Galéria, Budapest
Bibliográfia
Bibliográfia
Válogatott bibliográfia
Recepció
1971 Balázs Imre, Katalógusszöveg, Marosvásárhely
1976 Radu Procopovici, Katalógusszöveg, Bukarest
1978 Radu Procopovici, Katalógusszöveg, Marosvásárhely
1979 Forró László, Tudósítás egy kiállításról, Utunk, 6/12. Bukarest
1980 Ötödik évszak antológia, Marosvásárhely
1981 Szász László, Távolodó művészet, Korunk, 81/12. Kolozsvár
1981 Ágoston Vilmos, MAMŰ, Hét, 6/17. Bukarest
1981 Balázs Imre, Műhely, Új élet, 7/19, Marosvásárhely
1981 Puskai Gabriella, Műhely alkotókör, Vörös zászló, 6/6, Marosvásárhely
1982 Gazda József, Áttörés, Tükör, 3/1, Sepsiszentgyörgy
1982 Mihai Driscu, Medium '81, Arta, 82/4. Bukarest
1982 Lázár László, A kísérlet oka és joga, Új élet, 82/4, Marosvásárhely
1982 Chikán Bálint, Fiatal képzőművészek, ÉS, 2/19., Budapest
1982 Baász Imre, és Somogyi Győző, Levélváltás, Új Művészet, 82/7
1983 Chikán Bálint, Médium '81, Jelenkor, 83/1. Budapest
1983 Elekes Károly, Tájművészet, Hét, 5/27, Bukarest
1984 Kerekasztal beszélgetés, Igaz szó, 84/4. Marosvásárhely
1985 Szépréti Lilla, A művészetről, Művelődés, 85/5, Bukarest
1986 Novotny Tihamér, Hét képzőművész, Művészet 86/11-12. Budapest
1986 Lóska Lajos, Radu Procopovici, Természet-Rajz, katalógus szöveg, Budapest
1987 Chikán Bálint, Másolat eredetiről, Művészet, 87/4. Budapest
1987 Lóska Lajos, Lépéshátrányban, Stúdió 86 kiállítás, Művészet 87/5
1988 Novotny Tihamér, Szaft katalógusszöveg, Budapest
1988 Lóska Lajos, Szaftos művészet, Művészet 88/7
1989 Radu Procopovici, Romanian art today, Flash Art 148. Köln
1989 Novotny Tihamér, MAMÛ katalógus, Szentendre
1989 B. Johanna Zikescu, Művészek a diktatúrából, Badische NN. Karlsruhe
1990 Art Magazin International, Art Expo, 90/26. Tokyo
1990 Boros Géza, Marosvásárhelyi Műhely, Belvedere II. 90/3. Budapest
1990 Novotny Tihamér, Sejt-Elem, Folyam, 90/2. Szentendre
1990 Bárdosi József, Mamut Art, Belvedere, 90 /6-7. Budapest
1990 Chikán Bálint, Sárkány a szentélyben, Pesti Hírlap, aug. Budapest
1990 Keserü Katalin, A paradicsomleves színe… Új Művészet, 90/1. Budapest
1990 Chikán Bálint, E.K., Magyar Hírlap, 90/VIII.18. Budapest
1990 Radu Procopovici, Három magyar művész, Flash Art No.151. Köln
1990 Magyar művészek a Xéniában, Zondag Krant, 90. nov. 4. Nijmegen
1991 Gotfried Reichart, Trans-Sylvan, Neues Volksblau, 91/9. Wels
1991 Gregor M. Lepka, Internationale Kunst, Welser Zeitung, 91. I. 3. Wels
1991 Nicks Andrea, Üvegzene és lágytojás, Magyar Hírlap, 91/IX., Budapest
1991 Nagy Pál, Marosvásárhelyi tanulságok, Magyar Műhely, 91/VI. 30. Párizs
1992 Novotny Tihamér, Beszélgetés az Imoláról, Árgus I. Székesfehérvár
1992 Novotny Tihamér, Unicornis katalógus, Budapest
1992 Hajdu István, Hit, Halál, Szerkezet, Beszélő, 92 VI. 6. Budapest
1992 Szűcs György, Melléktermék, Új Művészet, 92/7 Budapest
1992 Novotny Tihamér, A Pantenon csoport, Katedrális, 92. II/1. Vác
1992 Novotny Tihamér, A Pantenon csoport kiállítása, Új Művészet, 92/10 Budapest
1992 Novotny Tihamér, A Pantenon csoport, Árgus, 92/6. Székesfehérvár
1992 Szűcs György, Tavaszi jelenlét, Árgus, 92. III. 3. Székesfehérvár
1993 Novotny Tihamér, Pantenon katalógus, Budapest
1993 Tooth Gábor Andor, E.K. Narancs galéria, Magyar Narancs, 93 IV. 29. Budapest
1993 Chikán Bálint, Vannak-e még mágusok? ÉS, 93/33. Budapest
1993 Szegő György, Pante-Non, avagy mindent nem, Kritika, 93. VIII.9. Budapest
1993 Kis Joachim Margit, Újraépűlve, ÉS, 1993. aug.
1993 Frances Barna, Artist work as one, The Budapest Sun, 93. VII. 17. Budapest
1993 Attalai Gábor, A Pantenonról másodjára, Új Művészet, 93/11. Budapest
1994 Chikán Bálint, Posztmodern Biblia Pauperum, Új Művészet, 94/10 Budapest
1994 Sturcz János, Utak a jövőbe, Természetesen katalógus, Budapest 190-194. old..
1994 J.R.Humblot, Grabadores Hungaros, El Punto, 94/318, Madrid
1995 Bordács Andrea, Csőtörés miatt zárva (3,5 hüvelyk), Balkon, 95/5 Budapest
1994 Ferch Magda, Szélsőségek földjén, Johannesburg Biennale, Magyar Nemzet, 95. VI. 27., Budapest
1996 Szűcs György, A Kenyér, Balkon, 96/9, Budapest
1996 Sinkó István, Az Elekes Csillagkép, Új Művészet, 96/12, Budapest
1996 Merhán Orsolya, Made in Hungary, Balkon, 96/12, Budapest
1997 Tatai Erzsébet, Made in Hungary, katalógusszöveg, Budapest
1997 Sturcz János, Itt-ott-hon, Új Művészet, 97/4 Budapest
1997 Merhán Orsolya, Végső vágy, Magyar Műhely, 103. szám, Budapest
1998 Art Camp 1981-1997 katalógus, Jászberény
1998 Merhán Orsolya, Das Modell katalógus, Budapest
1998 Novotny Tihamér, Pontos Időrendben, kiadvány, Budapest
1998 „1848" Magyar Műhely, 106. szám, Budapest
1999 Tatai Erzsébet, Másolat eredetiről, Új Művészet 99/1, Budapest
1999 Merhán Orsolya, Erotika és szexualitás katalógus, Bartók 32 Galéria, Budapest
1999 Lázár Eszter, Fogas kérdés, Magyar Műhely, 108-109, szám, Budapest
2001 Elekes Károly vizuális-szöveges művei, Magyar Műhely, 119. szám, Budapest
2002 Lóska Lajos, Művek mérlegen, Új Művészet, 2002/2. Budapest
2002 Tarczali Andrea, Egy legenda szerkezete, Balkon, 2002/3 Budapest
2002 Bognár Tünde, Dracula era… Új Művészet, 2002/10, Budapest
2003 Szendrei Lőrinc, Pesti Montparnasse, Népszabadság, 2003, 06/17 Bp.
2003 Merhán Orsolya, Aether és Tunning, Műértő, 2003. október, Budapest
2004 Muladi Brigitta, A múlandóság megújult tárgyai, (Roncs) Új Művészet 2004/1 Budapest
2004 Cselényi Béla, Aether, Magyar Műhely 2004/1 Budapest.
2004 Novotny Tihamér, Roncs, Magyar műhely 2004/1 Budapest.
2004 Chikán Bálint, Pókerparti Aphroditéval, válogatott írások, Arcus kiadó 2004. dec. Vác
2005 Prágai Tamás, Végleges vázlatok, Magyar Műhely 2005/4 Budapest
2005 Szűcs György, Utazás Alfa Kvadránsba, Új Művészet 2005/5. Budapest
2005 Merhán Orsolya, Made in Hungary A Hét, III/9. Marosvásárhely
2005 Novotny Tihamér, A Pantenon csoport, A Hét, V/19, Marosvásárhely
2005 Elekes Károly, Tájművészet, A Hét, március 3. Marosvásárhely
2006 Sturcz János, Szkeptikus konceptualitás, Tunning katalógus, Ernst Múzeum, Budapest
2006 Hajdu István, Anti Savonarola, Magyar Narancs, 04/6, Budapest
2006 Rózsa Gyula, Kiemelt kultúrjavak, Népszabadság, 04/8, Budapest
2006 Dr. Máriás, Tájkép korláttal, Élet és Irodalom, 50.évf. 13. szám, Budapest
2006 Szombathy Bálint, A festészet gyógyítható, Műértő, 2006.április, Budapest
2006 Sőrés Zsolt, A szerzők megjegyzése, A Hét, 04/11, Marosvásárhely
2006 Zrinyifalvi Gábor, Feltunningolt mélység vagy megkérdőjelezett magasság? Artmagazin, IV.évf. 2006/2, Budapest
2006 Szabó Noémi, Tunning, Új Művészet, 2006. június XVII. évf. 6. szám, Budapest
2006 Várkonyi György, Vasárnap (EK festményei), Mozgó Világ, 2006/8 Budapest
2006 Keserü Katalin, Common Space? Praesens, 2006/2, Budapest
2006 Vécsi Nagy Zoltán, Közös tér, Katalógus, Ernst Múzeum, Budapest
2007 Szombathy Bálint, Bartók és bogárihletések, Új Művészet, 2007. május, XVIII. 5. szám, Budapest
2007 Sőrés Zsolt, A szerző(K) megjegyzése, Magyar Műhely, 141-142, Budapest
2007 Hemrik László, Dialektikus szürrealizmus, Élet és Irodalom, 2007. jan.19. Budapest
2007 Kishonty Zsolt, Diszkréció, Balkon, 2007/9. Bp.
2007 Csizmadia Alexa, Utóvéd fehér zászlóval, Magyar Műhely, 2008./4/ 149, Budapest
2009 Kardos Rozi, Recycle Art, Exit 2009.01.7. Bp.
2009 Csizmadia Alexa, A múlt, mint ugródeszka, Műértő, 2009. január, Budapest
2009 Somrai Szabó Szilvia, Feltunningolva, Új Művészet, 2009, március, 3. sz. Budapest
2010 Dr. Máriás Béla, Szép, véres idill, Élet és irodalom, 2010. jan.22. Budapest.
2010 Dékei Krisztina, Szorgos férfi, Magyar Narancs, 2010. 02. 11. Budapest
2010 Csizmadia Alexa, Tárlat, Műértő, 2010. 02. Budapest.
2010 Marczinka Csaba, A szkeptikus tunningoló, Új Művészet, 2010. március, XXI. évf. 3. sz., Budapest
2010 Paksi Endre Lehel, Gliccs a giccsben, Balkon, 2010.02. Budapest.
2010 Tatai Erzsébet, Az én múzeumom, kiállítási terv, Budapest.
2010 Wehner Tibor, Modern Magyar Szobrászat, 1945-2010. Corvina, Budapest
2011 Dékei Kriszta, Tükrök, titkok, Műértő 2011. április, Budapest
2011 Csizmadia Alexa, Tizennyolc piros alma, Medical Tribune, 2011. ápr. 9. IX. évf. 6-7. szám, Budapest.
2011 Falk Art Kurír, 2011. ápr. 9. EK mesél képeiről
2011 Tasnádi Attila, Pákk-hmm-chichita, Új Művészet, 2011. május XXII. 5. Budapest
2011 Erőss István, Természetművészet, könyv, 2011, Budapest
2011 Ibos Éva: A tettestárs, Revizoronline, 2011. 04.04. Budapest
2012 Sturcz János, Konceptualitás, festészet, vagy egyik sem?, Magma katalógus, Sepsiszentgyörgy
2012 Simó Márton, Tunning eszme, Udvarhelyi Híradó, 2012.06.14. Székelyudvarhely
2012 Vécsi Nagy Zoltán, EK Tunningolt festményei, Hargita Népe, 2012. 06.20. Csíkszereda
2012 Bogdán László, Barbie múzsák és fércelt naplementék. Háromszék, 2012.07.14. Sepsiszentgyörgy
2012 Paksi Endre Lehel, Örökéletű múlt, Artportal, 2012. 10.5. Budapest
2012 Tunning-Táj, Rádió Q, 2012, 105. okt. 8. Budapest
2013 Lóska Lajos, Kijavított képek, Új Művészet 2013.április XXIV.4 Budapest
2013 Wehner Tibor, Újrahasznosított művészet, Napút, 2013/8 Budapest
2013 Máthé Andrea, Felülfestett giccsek, Arportal, 2013. 10. 13. Budapest
AV-dokumentumok
1997 Sturz J.-Tomcsányi V.: Múzsák és babák között, MTV
1997 Lajta G.-Tomcsányi V.: Templomfestés Szanticskán, MTV
© Magyar Művészeti Akadémia, 2017