Magyar Művészeti Akadémia
  • Akadémikusok
    Tagozatok
  • Könyvtár
  • mma.hu
  • mma-tv.hu
  • Súgó
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Szerzői jogok
  • Hírlevél
  • Kapcsolat
  • magyar English [Beta]
Magyar Művészeti Akadémia
  • Akadémikusok
  • Könyvtár
  • mma.hu
  • mma-tv.hu
  • Súgó
  • magyar English [Beta]

format.option.empty_header
13929
MMA31213

 
Galéria >
 

Életrajz

Életrajz

Elekes Károly
Munkácsy Mihály-díjas festő-, grafikus- és szobrászművész
Székelykeresztúr (Románia), 1951. július 19.
Az MMA rendes tagja (2013–)
Képzőművészeti Tagozat


Tovább...

Életrajz

  • Életrajz
  • Díjak

Elekes Károly Székelykeresztúron született 1951-ben (abban a kúriában, ahol Petőfi utolsó éjszakáját töltötte). 14 éves koráig falusi környezetben élt, apja, Elekes Ferenc asztalosmester és anyja, Marosi Emma belterjes gazdaságot működtettek, melyet az állam 1965-ben kollektivizált.

Első fényképezőgépét és festékeit tizenhat évvel idősebb bátyjától, az újságíró, de szépirodalommal is foglalkozó Elekes Ferenctől kapta. Tizenöt éves korában bejutott a marosvásárhelyi Zene és Képzőművészeti Líceumba, ahol különösen Nagy Pál festőművész hatott rá. 1971-ben kezdte meg felsőfokú tanulmányait a kolozsvári Ion Andreescu Képzőművészeti Főiskola grafika szakán, mesterei Feszt László és Ioachim Nica voltak. Diplomavédése után 1975-ben Bukarestben kezdett dolgozni grafikusként korábbi főiskolai csoporttársával, Molnár László Józseffel együtt.

1977-ben visszaköltözött Marosvásárhelyre és közös kiállítást szervezett a bukaresti Atelier 35 tagjaival, erősítve a kétoldalú kapcsolatokat a fővárosi művészeti élettel. Így jött létre a Marosvásárhelyi Műhely Alkotókör (MAMŰ) is, melynek több éven keresztül fő szervezőjeként tevékenykedett. A csoport kiállításaira kezdetben, az Apolló Galériában és a Stúdió Színházban került sor.

A nyolcvanas évek elején „fél tábla szalonnával felvértezve" hosszabb európai utazást tett – ellátogatott a Krakkói Grafikai Biennáléra és a sopoti jazz fesztiválra is, majd Németországon, Csehországon és Magyarországon keresztül tért haza Erdélybe. Útja során jó néhány múzeumot is felkeresett. Ekkor kezdett érlelődni benne a gondolat, hogy a múzeumokban világszerte fölöslegesen sok tárgyat őriznek.

Mivel a romániai helyzet ellehetetlenítette a szabad művészi önkifejezést, kitelepedési kérelmet adott be a hatóságoknak, majd 1983 szeptemberében „önfelszámolási szertartással" vetettek véget a MAMŰ-csoport működésének. 1984 áprilisában érkezett Budapestre, már júniusban fölvették a Művészeti Alapba, nem sokkal később pedig Chikán Bálint művészettörténész segítségével bekerült a Fiatal Képzőművészek Stúdiójába.

1987-ben Olaszországban járt tanulmányúton, majd 1990-ben Nagy Árpáddal és Krizbai Sándorral létrehozta a Pantenon csoportot, mely három éven keresztül működött.

A kilencvenes évek elején részt vett a siklódi református templom és a Gyilkos-tó mellett lévő Szent Kristóf kápolna kialakításában.

1997-ben tanulmányutat tett az USA-ban, egy évvel később munkájának elismeréseképpen Munkácsy-díjat kapott.

A tunningolás módszerével az ezredfordulót követően jelentkezett, melynek alapgondolata a régi, alacsony színvonalú, giccses művek feljavítása és korszerűsítése. 

Az életrajzot összeállította: Sípos László [2016]

________________________

Életrajzi adatok
Székelykeresztúr (Románia), 1951. július 19.

Tanulmányok
1966–1971: Zene és Képzőművészeti Líceum, Marosvásárhely
1971–1975: Ion Andreescu Képzőművészeti Főiskola, Kolozsvár

Művészeti szervezeti tagság
1979–1984: Marosvásárhelyi Műhely (MAMŰ), alapító tag
1984–: Magyar Népköztársaság Művészeti Alapja (később MAOE), tag
Képző és Iparművészek Szövetsége, tag
Fiatal Képzőművészek Stúdiója, tag
Magyar Grafikusművészek Szövetsége, tag
1990–1993: PANTENON csoport
1991–: alapítója és tagja az újraszervezett MAMŰ Társaságnak
2013–: Magyar Művészeti Akadémia, rendes tag

Munkásság

Munkásság

Elekes Károly stílusa − kezdve korai kompozícióitól a tájművészeti akciókon át a konceptuális munkákig − alapvetően a neoavantgárdból származtatható. Az utóbbi években készült ironikus, társadalom- és művészetkritikus felfogású, szürreális látványvilágú tunning-képei szokatlan képzettársításokra ösztönöznek.;
Tovább...

Munkásság

  • Pályakép
  • Művek
  • Kiállítások

Sípos László: Elekes Károly művészete

Elekes Károly stílusa − kezdve korai kompozícióitól a tájművészeti akciókon át a konceptuális munkákig − alapvetően a neoavantgárdból származtatható. Az utóbbi években készült ironikus, társadalom- és művészetkritikus felfogású, szürreális látványvilágú tunning-képei szokatlan képzettársításokra ösztönöznek.

Első kiállítására 1971-ben került sor a Stúdió Színház előcsarnokában, Elképzelt tájak címmel 36 olajfestményt állított ki.

Grafikai lapjai és nyomatai (rézkarcai, litográfiái) formanyelvére saját bevallása szerint az indulatos-expresszív megfogalmazás jellemző. A főiskolai évei alatt Velickovic, Soulages, Bacon és Hartung munkái voltak hatással rá. Végzését követően a sokszorosított művek helyett inkább egyedi sorozatokat hozott létre, mert „a gesztusok világa hitelesebbnek, őszintébbnek tetszett, hiszen ezek olyan érzelmi állapotot tükröznek, amely a mű készülésének pillanatában jellemzik az alkotót. Amennyiben viszont ez bármikor többszörözhető, úgy a gesztus az ismétléskor már csak a korábbi állapotot tükrözi, s nem a nyomat készülésének időpontját."[1] Ebből az időből származnak Ajándék és Kapcsolat című sorozatai, melyek lényege a néző bevonása a saját élményekből származó műalkotások cselekményébe.

A főiskola elvégzése után 1975-ben került Bukarestbe − a román fővárost művészetének fejlődése szempontjából igen előnyösnek találta. Itt kapcsolódott be az Atelier 35 csoport munkájába is, melynek több kiállításán és akciójában részt vett. A Marosvásárhelyi Műhely (MAMŰ) csoport a '70-es évek végén jött létre az Apolló-kör szellemi örököseként, alkotói rendszerint a közös tárlatok alkalmával találkoztak. A csoport programkiállításai eleinte az Apolló galériában, majd a Stúdió Színház előcsarnokában kaptak helyet. 1982-ben az erőteljes kultúrpolitikai nyomás által lehetetlenné tették a hivatalos tárlataikat, így hamarosan a szabadba, a természetbe kerültek át az akciók, melyeket a Ioan Bunuson keresztül megismert mail-art révén, Transylvanian Mysticart címen közvetítettek.

Elekes ekkoriban készített, különböző dokumentumokat betonba foglaló Tömb című koncept-művének lényege a korábbi szélsőséges önfeltárás gesztusa helyett az elrejtőzés volt.

A sepsiszentgyörgyi Medium 81 című kiállításon szerepelt Emlékraktár című installációja. Ennek során 365 fotót rögzített egy rácsra, melyből a néző magával vihetett egyet, de a fotók reprodukcióit tartalmazó albumban jeleznie kellett, miért az adott képet választotta. A folyamat által „a gondolatok egymásra-rétegződése, illetve emlék-átminősítése ment végbe."[2]

Budapesten a kezdeti időszakban többnyire olajképeket festett, majd a Fiatal Művészek Klubjában kiállította Másolat eredetiről című rajzsorozatát. 1986-os, Stúdió Galéria-beli összegző tárlatán mutatta be korszaknyitó installációját, a Lírai építkezés-t. Ezt olyan művek követték, mint a Tűzhely, a Függőtűz, Kalangya, Tivornya vagy az Imola, melyek gyermekkorához és szülőföldjéhez kötődnek.

A kilencvenes évek elején Nagy Árpáddal és Krizbai Sándorral hozták létre a Pantenon csoportot. Ekkoriban olyan műveket készített, mint a Panteon-Pantenon, Trans- Sylvan, Alvó pásztor, Nárcisz kertje, vagy a Lhásza című térberendezés. A kilencvenes években két erdélyi templom (1991 és 1994 között a siklódi, 1999 és 2001 között a Gyilkos-tónál található Szent Kristóf kápolna) képzőművészeti anyagának létrehozásában is részt vett Stefanovits Péter képzőművésszel és Anthony Gall építésszel. Ebben az időszakban „a szakrális tartalommal telített természeti képzetek helyett és mellett inkább a »rekvizítum-probléma« foglalkoztatja - egy letűnőben, elveszőben lévő világ tárgyainak átdolgozásával ún. »meditációs objekteket« hoz létre, a formákat eredeti kontextusukból kiragadva és gyakran bizonyos állandó elemekkel kombinálva (vészlámpa, perzsaszőnyeg, gipszpólya) teremtődnek meg a szuggesztivitásra törekvő, sötét atmoszférájú, elmélyülésre késztető tárgyak, objektek és térspecifikus installációk. (Ilyen művek például a Könnyező, az Eleven hal, a Fájdalom I. és II.)"[3]

Az ún. Lhásza-sorozat a kezdete annak a periódusnak, melynek során, Duchamphoz hasonlóan kész − gyakran indusztriális jellegű, vagy a tömegtermelés által produkált − tárgyakat emel be saját művészetébe, ily módon új alkotásokat, „expresszív objekteket"[4] létrehozva.

A térspecifikus művek sorozatát 2002-es Dracula Era című installációjával zárja le.

Még 1987-es olaszországi tanulmányútja alatt, a firenzei Palazzo Pitti gyűjteményének gazdagsága révén ébredt rá a műalkotások „elszaporodásának" megállíthatatlanságára, de még több évnek kellett eltelnie, hogy megfogalmazódjon benne a Tunning-idea, melynek során talált (vagy vásárolt) dilettáns és/vagy giccses kompozíciók újraértelemezése által hoz létre műalkotást. „A műnek nevezett objektum, alkotás, műtárgysereg olyan mértékben halmozódik fel glóbuszunkon, és oly szomorúan devalválódik gyors ütemben, hogy az már a »termelés« létjogosultságát kérdőjelezi meg."[5] Elekes szerint a műalkotások túltermelése miatt kénytelenek vagyunk múzeumokban, vagy raktárakban elhelyezni és tárolni az „intellektuális szemetet"[6]. A '70-es évek irányzatai közül jó néhány - az installáció, a land art, a happening és a performansz – nem szaporította a múzeumok gyűjteményeit, ellentétben napjaink materiálisabb művészeti tendenciáitól. Sturcz János Szkeptikus konceptualitás[7] című írásában kitér rá, hogy Elekes „feltehetően mindezen folyamatok konzekvenciájaként − ideiglenesen fel is függesztette az önálló művészeti tevékenységet, s kizárólag talált képek át- és újraértelmezésével, mások, már meglévő műveinek kijavításával, ahogy ő nevezi »tunningolásával« foglalkozik. Ilyen módon, még ha kompromisszumokkal is, de alkothat úgy, hogy közben nem szaporítja az amúgy is bőségben lévő műtárgyak számát, s hozzászólhat a művészi túltermelés körüli diskurzushoz." 

A tunning-módszer gondolata egy 2003 szilveszterén talált kidobott olajkép restaurálása kapcsán fogalmazódott meg. A felújított kép közepén lévő szakadás a festőt arra késztette, hogy „belenyúljon" a kompozícióba, hogy olyan motívumot fessen rá (evezőket), mely eltakarja a hibát, de illeszkedik is a képbe, mely a Fércelt naplemente címet kapta.

Elekes tisztában van vele, hogy ez az alkotási mód etikai kérdéseket vet fel: „egy anonim kulturális hordalékból készülhet-e olyan individuális műalkotás, amely új címet, új szerzőt kaphat? Milyen álláspontról formálhatok jogot, meglévő, jelzetlen, de akár jelzett képek átalakítására?" – teszi fel a kérdést, majd rögtön válaszol is rá: „Azzal védem le magam, hogy önkényesen kineveztem magam – utalva az avantgárdra – utóvédnek, olyasvalakinek, aki egy szétszakadt, pusztulásra ítélt képet aktualizál és ment meg".

Sturcz János szerint Elekes művészete nem az appropriation art kategóriájába tartozik. Jeff Koons és Haim Steinbach tevékenységét hozza fel példának, mely szerinte épp ellenkező előjelű – ők ugyanis giccseiket a sznobizmus fricskájaként használják, szemben Elekessel, aki rossz állapotban lévő, vagy eleve rossz minőségű, alacsony színvonalú alkotásokat javít meg, eljárása tehát „mélyen empatikus".

A Tunning-művek leggyakrabban tájképek, mint a 2003-ban készült Vízmérce és a Létra című alkotások is. A következő évben készült A kép mérete című kompozícióval együtt olyan festmények, melyeken felnagyított mérőeszközök jelennek meg, Sturcz szerint ez a vonás Marcel Duchamp: Három rögzített mértékegységére vezethető vissza, amely az elsők között vetette fel a (m)értékek modern kori elvesztésének, illuzórikusságának kérdését és Elekes ironikus konceptualizmusának, műtárgyellenességének mélyén ott érezhető Marcel Duchamp játékos-gúnyos szellemének hatása, aki maga is belefestett egy téli tájat ábrázoló reprodukcióba, ezáltal új jelentést adva neki.

Elekes ecsetvonásai, minimalista átfestései általában idomulnak az eredeti kompozíciókhoz, belesimulnak azokba, miközben újkeletű motívumai átértelmezik az eredeti képek jelentését. A tunning-művekre jellemző egyes elemek ismételt szerepeltetése pl. a metafizikus hangulatú Tizennyolc piros alma című művön, de többször használja az alapszínekkel való kiemelés módszerét is, vörössel pl. a Vérző táj-on, a Veszélyes övezet vöröslő tüze esetében, vagy a 2013-as Freud című képén, a zölddel (Új pásztor, Ábránd), a kékkel (Fontos ikon, Elmélkedő), vagy együtt (Ismeretlen Mondrian, A tavasz méltatása, Közel és távol).

Jellemző a tükröződések, szimmetrikus elemek használata (Részleges szimmetria, Gerber házai, Ábránd stb.) és a figurák redukált használata. Gyakran feltűnnek a képeken különböző jelek is, pl. a Glóriák című, három darabból álló alkotáson a Magyar Televízió csatornáinak szimbólumait láthatjuk.

Egyes képein sormintaszerű lebegő tárgyak, pl. kövek bukkannak fel (Halásztanya, Rolling Stones), mely utalás Magritte kompozícióira.

A Felújított turisztikai jelek című kép napjaink információáradatának görbe tükre, Az út kezdete és a Pepita című kompozíció „dogmatikus beszűkültséget, erőszakosságot és a természet iránti érzéketlenséget sejtet"[8], míg „az irányok és hierarchiák illuzórikusságát sugallja a Nyugati útvonal és az Útjelzés, A vitorlás a Boszporuszon irányvesztettséget, elveszettséget jelez és gyaníthatóan napjaink egy politikai anakronizmusára utal. Egyes tunning-képek a víz ábrázolásával állnak kapcsolatban, ilyen a Klasszikus táj (2003-ból), vagy az Aqua, melynek előképe Böcklin 1880-as években festett Holtak szigete. A Tautologikus elem és a Vanitas című képeken a múlandóságra utaló szimbólumokat (koponyákat) ábrázol. Némely művén víziószerű motívumok tűnnek fel, ilyen pl. a Délibáb, melyen a szegedi Nagyboldogasszony templom és annak fejjel lefelé fordított délibábja jelenik meg. A kereszténység jelképei Elekes más képein is feltűnnek, pl. az Imánk (2005) és a Racionális áhítat (2006) című műveken is, Sturcz János azonban a „látomásos képek" közül a legdöbbenetesebbnek a Caspar David Friedrich kompozícióit idéző Egyedül a jellel címűt tartja, melynek téli tájába Elekes egy magányos alakot, s távol, a befagyott tó jegébe vágva egy hatalmas kereszt alakú léket illesztett.

Elekes alkotási periódusai élesen elhatárolódnak egymástól, de „mégis tudatosan építkező, összefogott jellegű, emellett színes-szivárványos érzelmi zuhatag, a legvisszafogottabb és legkimódoltabb és legtudatosabb konceptualitás ellenére is. Az egymásnak ellentmondó minőségekből megteremtendő kozmikus egyensúly igénye, a személyiség integritásának és a művészi identitásnak megőrzése mindig más-más szinten, másképp foglalkoztatott. Mert minden dolog önmagában hordja saját ellentétét, nincsen fény árnyék nélkül, nincsen avantgárd attitűd »utóvéd« helyzet nélkül" – hangoztatta székfoglalójában.

Tunning-sorozatát tervei szerint 2018-ig folytatja, mivel a 18-as számnak különleges jelentőséget tulajdonít.

[2016]

 


[1] Részlet akadémiai székfoglaló beszédéből
[2] Chikán Bálint: Médium. Képzőművészeti kiállítás Sepsiszentgyörgyön. Jelenkor. 1983/1. 84.o.
[3] Írja Merhán Orsolya, - http://www.varad.ro/node/1555
[4] Attalai Gábor, A Pantenonról másodjára, Új Művészet, 93/11.
[5] Részlet a székfoglalóból.
[6] Stanislaw Lem, Summa Technologiae (1964) című művéből
[7] Sturcz János, Szkeptikus konceptualitás. Elekes Károly "tunning" képeiről. TUNNING. (Katalógus.) Dorottya Galéria, Budapest, 2006.
[8] Sturcz János tanulmányából

 

Műtárgylista

1986    Tájképfoltok, olaj, vászon, 130 x 142 cm
1986    Tüskék, olaj, vászon, 130 x 142 cm
1987    A csűrhe művészete, vegyes technika, 100 x 70 cm
1987    A szenvedés napja, vegyes technika, 100 x 70 cm
1987    Az első örvény, kollázs, 70 x 50 cm
1997    Merülés
2003    A tavasz méltatása
2003    Létrán
2003    Útjelzés
2003    A nyúl tematikája
2003    A vitorlás a Boszporuszon 
2003    Aqua
2003    Az út kezdete
2003    Délibáb
2003    Felújított turisztikai jeleken
2003    Fércelt naplemente
2003    Klasszikus táj
2003    Veszélyes övezet, olaj, vászon, 40x71 cm
2003    Vízmérce, olaj, fa, 28x37 cm
2003    In flagranti, olaj, fa, 28x37 cm
2003    Az út kezdete, olaj, vászon, 32x43 cm
2003    Cikk-cakk, olaj, fa, 29x40 cm
2003    Klasszikus táj, olaj, fa, 51x61 cm
2003    Vitorlás a Boszporusznál, 53x44 cm
2003    Részleges szimmetria, olaj, vászon, 33x43 cm
2003    Egyedül a jellel, olaj, karton, 40x47 cm
2003    A tavasz méltatása, 48x39 cm
2004    Szimilár, olaj, fa, 43x49 cm
2004    Függőleges díszítősor
2004    A kép mérete 
2004    Emelkedő napok, olaj, karton, 35x49 cm
2004    Kiegészítő építményeken
2004    Nyugati útvonal
2004    Pepita
2004    Vadászterület
2004    Vízszintes díszítősor
2004    Diszítősor I., olaj, karton, 36x28 cm
2004    Diszítősor II., olaj, karton, 36x28 cm
2004    Vadászterület, olaj, karton, 37x51 cm
2004    A szomjúság útja, olaj, karton, 60x47 cm
2005    Disszonancia, 34x49 cm
2005    Végleges naplemente, olaj, vászon, 43x49 cm
2005    Lakópark, 34x49 cm
2005    A hibák megtekintése, 37x51 cm
2005    Mitikus reflexek, 40x40 cm
2005    Időjárás, 28x42 cm
2005    18 piros alma, 21x39 cm
2005    Mitikus reflexekben
2005    A vihar előtt
2005    Az otthon melege
2005    Imánk
2005    Kék kövek
2005    Nyolcvan vonal
2005    Tautologikus elem 
2005    Tizennyolc piros alma
2005    Vanitas
2006    Racionális áhítat
2006    Hattyúsor, olaj, vászon, 40x60 cm
2006    Fordított kép, olaj, vászon, 52x72 cm
2007    Vertikális motívum Olaj, karton, 43x49 cm
2007    Habilitált hiba, olaj, vászon, 48x58 cm
2007    Árnyas erdő, olaj, fa, 14x20 cm
2007    Pótlás, olaj, vászon, 42x50 cm
2008    Rendezett ültetvény, olaj, karton, 34,5x44,5 cm
2008    Lakóterek, olaj, karton, 23x29 cm
2008    A ház előtt, olaj, karton, 26x30 cm
2003    Munkácsy áttét, olaj, vászon, 50x40 cm
2008    Laza és konkrét, olaj, karton, 29,5x44 cm
2008    Sikertelen kísérlet, olaj, karton, 23x29 cm
2009    Gonosz férfi, olaj, vászon, kasírozva
2008    Tágított kép, olaj, karton, 35x55 cm
2008    Szinyei másolat, olaj, vászon, 70x53 cm
2008    Szorgos férfi, olaj, fa, 25x20 cm
2010    A kép ajánlata, 40x55 cm
2010    Piknik, 53x38 cm
2010    Hamis tükör, 29x38 cm
2010    Ikerpart, 31,5x40,5 cm
2010    Alázat, olaj, vászon, 29x 49 cm
2010    Hulló..., olaj, vászon kasírozva, 46x33 cm
2010    Esztétikai toposz, 52x82 cm
2010    Modern képek alatt, 50x40 cm
2010    Felhők a tájon, 35x39 cm
2010    Rolling Stones, 30x40 cm
2010    Érintetlen ima, 55x41 cm
2010    Ikrek, olaj, vászon, 56x41 cm
2010    A leltár zavara, 50,5x40,5 cm
2010    Az Angelus paranoia, 34x45,5 cm
2010    Elmélkedő, 38,3x40,5 cm
2011    Fiktív árnyék, olaj, farost, 41x60 cm
2011    Vérző táj, olaj, vászon 29x49 cm
2011    Fontos ikon, olaj, vászon, 55x79 cm
2011    Képzavar, 58x 77 cm
2011    Éber állat, olaj, karton, 37x29 cm
2011    Jelenés, olaj, karton, 37x29 cm
2011    Az utóvéd, olaj, karton, 53x43 cm
2011    Jó katona, olaj, vászon, 50x40 cm
2011    Alvó favágó, olaj, vászon, 41x64 cm
2011    Megfejthetetlen mozdulat, hímzés, olaj, 59x43 cm
2011    Kiemelt erdőrész I., olaj, vászon, 58x39,5 cm
2011    Kiemelt erdőrész II., olaj, vászon, 58x39,5 cm
2011    Elmélet, olaj, vászon, 61,5x50,5 cm
2011    Latencia, olaj, karton, fametszés, 55x40 cm
2012    Száradó drapéria, olaj, vászon, 40x45
2012    Új pásztor, olaj, vászon, 50x65
2012    Halásztanya, olaj, karton, 23,5x31
2012    Ábránd,  olaj, karton,  22x35 cm 
2012    Les fleurs du Mal, olaj, vászon, 35x47 cm
2012    Halásztanya olaj, karton, 23,5 x31 c
2012    Szépkép olaj, vászon, 51x64 cm
2012    Álom lehet, olaj, vászon, 50x69 c
2012    Kertben, olaj, karton, 32x43 cm
2012    Táj irritáció I-III., olaj, vászon, rétegelt lemez, egyenként 55x40 cm
2012    Műelemzés, olaj, vászon, 18,5x24 cm
2012    Zoo, olaj, karton, 30x39,5 cm
2012    Közel és távol, olaj, vászon, 37x44 cm
2012    Korrekció, olaj, vászon, 42x30 cm
2012    Holdkór, olaj, vászon, 32x24 cm
2012    Info, olaj, vászon, aranyfüst, 44x31 cm
2012    Lehelet, olaj, vászon, 50x40 cm
2012    Bánatos leány, olaj, vászon, 50x34 cm
2013    Habilitált hiba
2013    Freud. olaj, vászon, kasírozva, 60x50 cm. Kitalált szignó: Freud.
2013    Glóriák, I. II. III. olaj, vászon, kasírozva, 55x40 cm/db. Eredeti szignó: Pálmai.
2013    Gerber házai. olaj, vászon, 40x60 cm. Eredeti szignó: Barkó T.
2013    A végzet asszonya, ceruza,olaj, karton, 39,5 cmx30 cm
2013    A Mester fája, olaj, vászon kasírozva, 3x 55x40 cm
2013    Rózsák, olaj, vászon kasírozva, 33x41 cm
2013    Emlékhely, olaj, vászon,58x49 cm
2013    Belső ember, olaj, vászon, 44x33 cm
2013    Fájdalom, olaj, vászon, 55x41 cm
2013    A Művésznő, olaj, vászon, kasírozva, 68x47 cm
2013    Reptér olaj, vászon, 63x31 cm
2013    Öröklét, olaj, vászon, 60x95 cm
2013    Mezei történetek, olaj, vászon, 34x48 cm

Művei közgyűjteményekben

Dombóvári Képtár, Dombóvár
Galerie der Stadt, Wels (A)
Ferenczy Múzeum, Szentendre
Hatvany Lajos Múzeum, Hatvan
Móra Ferenc Múzeum, Szeged
Munkácsy Mihály Múzeum, Békéscsaba
Nógrádi Történeti Múzeum, Salgótarján

Köztéri művei

Kazettás mennyezet (Stefanovits Péterrel, Prutkay Péterrel és Sajnovits Péterrel), akril, fatábla, 1994, Siklód, ref. templom, Románia
Szent Sebestyén I-IV. (Bukta Imrével), fa, üveg, fém, 1995–1996, Wachtberg/Gars
Szent Sebestyén V. (Bukta Imrével), fa, üveg, fém, műgyanta, az ún. Nagy Posta előtti területen, Szentendre, 1997

[Sípos László összeállítása]

Egyéni kiállítások

1971      Elképzelt tájak, Stúdió Színház, Marosvásárhely
1976      Tömb I. Stadion, Medgidia
1978      Kamera, Új Élet Galéria, Marosvásárhely
                Rajz, Metszet, Litográfia, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                Reflexiók (Radu Procopovicivel), Szabadtéri Színház, Bukarest
1979      A gyár (rajz + fotó) Orizont Galéria, Bukarest
1980      Metszetek, Múzeum, Nagykároly
                Pszicho képek, rövidfilm f.f. 8+8 perc Igaz Szó Kör, Marosvásárhely
                Helyzetek, Lepel akció, Igaz Szó Kör, Marosvásárhely
                Szellemjárás (Radu Procopovicivel)
                Görbe utca Marosvásárhely
1981      Írás-Kép akció, (Vécsi Nagy Zoltánnal)
                Igaz Szó Kör, Marosvásárhely
                Rajz-Metszet -Lito, Vrije Vloer, Utrecht (NL)
                Zengő Szobrok (Bittenbinder Jánossal), Postbank erdő Arnhem (NL)
                Ágykert, (Szabó Ágnessel) magánterület, Marosvásárhely
                Tömb II. magánterület, Marosvásárhely
                Tájrács, Somostető, Marosvásárhely
1982      Kijárat (barátaival), Cementlapok Marosvásárhely
                Gerinc I. Halmok, Marosvásárhely
                Gerinc II. (barátaival), Pólya akció, Patakszalag, Vármező
                Memoriál Bunus, (Nagy Árpáddal és Szabó Zoltánnal), Halmok Marosvásárhely
                Borona (Garda Aladárral),Halmok, Marosvásárhely
                Lelet (Garda Aladárral), Halmok, Marosvásárhely
                Tollas akció (Kis Gáborral és Velicsek Lászlóval), Halmok, Marosvásárhely
                Szivárvány, Tűzlevél égetés Halmok, Marosvásárhely
                Tábor (zászlóborítás), Halmok, Marosvásárhely
1983      Szűk körű viták, diavetítések, természeti dokumentációk
                Lírai építkezés sorozat, Halmok, Vármező, Bisztra, Siménfalva
                Gerinc feltárás, Forrás tájszobrok (Garda Aladárral), Halmok Marosvásárhely
                A MAMŰ utolsó napja akció (barátaival), Halmok, Marosvásárhely
1984      Fehér Mál tájépítkezések, Halmok, Marosvásárhely
1985      Másolat eredetiről, (rajzprogram) Fiatal Művészek Klubja, Budapest
1986      Rajzok, Ady Endre Könyvtár, Hatvan
                Lírai építkezés installáció, Stúdió Galéria, Budapest
                Lírai építkezés akció (Novotny Tihamérral), Pilisvörösvár mellett
                Természet – Rajz (Butak Andrással és Molnár L. Józseffel), Budapest Galéria, Lajos
                utca
1987      Csongrádi Galéria (Bukta Imrével és Szabó Szilárddal), Csongrád
1988      Művésztelepi művek (Bukta Imrével), Művelődési Ház, Lenti
                Átültetés, Levélpaplan akciók (Kis Gábor: Két szék c. filmjéhez) Tura
1989      Festmények, Városi Könyvtár, Dombóvár
                Három Művész, Emilia Suciu Galéria (Krizbai Sándorral és Molnár L. Józseffel), Karlsruhe (D)
1990      Memorial TR festmények, Pandora Galéria, Badacsonytomaj
                Trans-Sylvan – Pantenon (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal), Galerie der
                Stadt, Wels (A)
1991      Alvó Pásztor – Pantenon (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal), Collegium Hungaricum, Bécs
                Festmények, Aktív Art Galéria, Szentendre
                Kis képek (Kopasz Tamással és Szurcsik Józseffel), Small Galéria, Budapest
                Nárcisz Kertje – Pantenon (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal), F.M.K. Galéria, Budapest
1992      Pantenon  (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal) Ferenczy Képtár, Szentendre
                Festmények, Business Center, Budapest
                Végtelen - Pantenon Billboard (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal) Madách tér, Budapest
                Kis képek, MM. Galéria, Soltvadkert
1993      Festmények, Alkotóház Galéria, Kisújszállás
                Pantenon (Krizbai Sándorral és Nagy Árpáddal) Műcsarnok, Palme Ház, Budapest
1994      Az igazságról, Mű-Terem Kiállító, Budapest
1995      Aether I. (festmények) Játékszín Galéria, Budapest
1996      Aether I. (grafikák) Merlin Színház, Budapest
                Aether III. Heritage Gallery Mclean, Virginia, USA
                Made in Hungary, Bartók 32 Galéria, Budapest
1997      Végső vágy, MAMŰ Galéria, Budapest
                Végső csönd, Művésztelepi galéria, Szentendre
                Akvarellek, CEU kollégium, Budapest
1998      Akvarellek, Czóbel Galéria, Hatvan
                Másolat eredetiről, MAMŰ Galéria, Budapest
2000      Alku nélkül, MAMŰ Galéria, Budapest
2001      Gyilkostói Szent Kristóf kápolna körképe, Stefanovits Péterrel
2002      Dracula era…,Óbudai Társaskör Galéria, Budapest
                Végső csönd, installáció, Veszprémi fesztivál, Aula
2003      Aether, KAS Galéria, Budapest
                Tunning I. KAS Galéria, Budapest
2005      A nélkülözhetetlen munka öröméből fakadó művek, KAS Galéria, Budapest
2006      Tunning II. Dorottya Galéria, Budapest
2008      Tunning III. 5. B Galéria, Marosvásárhely
2008-2009           Tunning IV. MMG Galéria, Budapest
2009      Tunning V. Első Magyar Látványtár, Diszel
2010      Tunning VI. Memoart Galéria, Budapest
2011      18 piros alma (Tunning VII.), Memoart Galéria, Budapest
2012      Tunning táj Memoart Galéria, Budapest
2013      Habilitált hiba - Tunning, 2013 - Elekes Károly kiállítása, Liget Galéria, Budapest

Csoportos kiállítások

1971      Megyei Tárlat, Csíkszereda
1975      Grafikai Tárlat, UAP.Galéria, Kolozsvár
                Grafikai Tárlat, Nagyszeben
                Országos Grafikai Szalon, Dales terem, Bukarest
1976      Apolló Kör kiállítás, Marosvásárhely
                Atelier 35. tárlata, Galeria Orizont, Bukarest
                Kortárs üzenetek, Galeria Noua, Bukarest
                A metszet, Offenbach am Main
                Rajz-Metszet-Litográfia, Galeria Orizont, Bukarest
1977      Rajz 77, Apolló Galéria, Marosvásárhely
                A rézkarc, Bástya Galéria, Temesvár
                Rajz és Kisplasztikai kiállítás, Atelier 35. Bukarest
                Atelier 35. tárlata, Pitesti
                Éves Metszetszalon, Művészeti Galéria, Brassó
                Fotó-Kép program, F. Schiller ház, Bukarest
                Tárgy és Kép akció /Antik S. szervezésében,
                UAP. Székház, Kolozsvár
                Ofszet kísérletek, UAP. Nyomda, Bukarest
1978      Typo 10, Művészetek háza, Bukarest
                Rajz 78, Apolló Galéria, Marosvásárhely
                Képzőművészek Fény-Képei, F. Schiller ház, Bukarest
                Világ és Álom, Országos tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                A rajzról, Művészeti Galéria, Kolozsvár
1979      Ifjúsági Szalon, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                Fiatal művészek biennáléja, Művészeti Galéria, Brassó
                Megyei Tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                Fotó és Kísérleti film, Művészetek háza, Bukarest
1980      Az Apolló kör kiállítása, Sirius Galéria, Nagyszeben
                Megyei Tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                A MAMŰ rajzkiállítása, Stúdió színház, Marosvásárhely
1981      Ötödik Évszak kiállítás, Rádióstúdió, Kolozsvár
                Sokszorosítás a művészetben, Szín és Forma, Tér és Forma, A textil Stúdió Színház,
                Marosvásárhely
                Megyei kiállítás, Múzeum, Kolozsvár
                Ifjúsági Szalon, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                MÉDIUM '81, Képtár, Sepsiszentgyörgy
1982      Megyei Tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                A MAMŰ kiállítása, Művelődési ház, Székelyudvarhely
                Nagy Kolbász akció, /MAMŰ + FKS/ Halmok, Marosvásárhely
1984      Megyei Tárlat, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                International Art Competition, Los Angeles (USA)
                Stúdió '84, BNV pavilon, Budapest
                Nemzetközi Mail Art kiállítás, FMK, Budapest
                II. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
                Yellow Drawing Installation, Kassel
                Stúdió kiállítás, Brno (CS)
1985      A Dunánál, Magyar Urbanisztikai Társaság, Budapest
                Grafikai tárlat, Nagykőrös
                Mail Art Project, Kröger Galéria, Kircheim (D)
                Nemzetközi Kísérleti Kiállítás, Petőfi Csarnok, Budapest
                Day Art, Kortárs Művészeti Fórum, Budapest
1986      Hét Stúdiós, KMF, Budapest
                Grafikai Tárlat, Uitz terem, Dunaújváros
                Hét Stúdiós, Kaposvár
                Data Cell Neoist, Dysart Fife, Skócia (GB)
                Művésztelepi kiállítás, Dombóvár
                Kilátó, Margitszigeti Víztorony Budapest
                III. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
                Művészet Ma, Hilton, Budapest
1987      Nemzetközi Portré Triennálé, Radom
                Stúdió'87, Történelmi Múzeum, Budapest
                Stúdió'87, Miskolci Galéria
                Tavaszi Tárlat, Salgótarján
                Óbudai Tavasz, Zichy Kastély, Budapest
                Képzőművészeti Triennálé, Szolnok
                Mágikus művek, Budapest Galéria Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest
                Új Magyar Művészet, Actionshalle, Zürich (D)
                Fiatal Magyar Művészek, Varsó (PL)
1988      Művészet Ma, Budapest Galéria Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest
                Eredendő Formák, Fészek Galéria, Budapest
                SZAFT bemutató, Ernst Múzeum, Budapest
                Tavaszi Tárlat, Salgótarján
                Magyar Napok, Alte Museum, Berlin,
                Rostock (D)
                SZAFT kiállítás, Műcsarnok, Győr
                SZAFT kiállítás, Uitz terem, Dunaújváros
                Nyári Tárlat, Móra F. Múzeum, Szeged
                Transylvania, Vajda L. Stúdió kiállítása, Szentendre
                Segélyfesztivál, FMK, Budapest
                IV. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
                Művésztelepi kiállítás, Dombóvár-Hőgyész
                Hollósy Galéria kiállítása, Lábatlan
                Erdélyi Művészek I., Pesterzsébeti Múzeum, Budapest
                Dombóvári Művésztelep kiállítása, Szekszárd
1989      Erdélyi művészek II., Százhalombatta, Békéscsaba
                Alföldi Tárlat, Békéscsaba
                Tavaszi Tárlat, Salgótarján
                Fiatal művészek az NDK-ból és Magyarországról, Ernst Múzeum, Budapest
                Alkotárs Galéria, Jászberény
                Erdélyi Művészek III. Kisfaludy Színház, Győr
                Erdély Tükrében, Vármúzeum, Esztergom
                Nemzetközi Kapcsolatművészet, Székesfehérvár
                Festészeti Biennálé, Móra F. Múzeum, Szeged
                Őszi Tárlat, Hódmezővásárhely
                MAMŰ Tegnap és Ma, Ferenczy Képtár, Szentendre
1990      Ecce Homo, Vajda L. Pince, Szentendre
                MAMŰ Tegnap és Ma, Győr, Százhalombatta
                Kelet-európai Kortárs Művészek, Visitors Center, Washington (USA)
                Mamut Art, Panteon - Pantenon, Görög templom, Vác
                Tokyo Art Expo (Emilia S. Galéria, Karlsruhe patronálásával) (J)
                Visions Mail, kiállítás, Kisújszállás
                Jó Melóm I., Cult Galéria, Bécs (A)
                Jó Melóm II., 68 Elf Galéria, Köln (D)
                Jó melóm III., Margitszigeti Víztorony, Budapest
                V. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
                Őszi Tárlat, Hódmezővásárhely
                Aktív Art Galéria, Szentendre
                Szaft II., KLTE, Debrecen
                Hat művész Magyarországról, Xenia Galéria, Nijmegen (NL)
1991      Unicornis I. (MAMŰ+VLS)
                Vigadó Galéria, Budapest
                Szobor + Installáció, Uitz terem, Dunaújváros
                Art Expo Budapest (a Váci Műhely patronálásával)
                Nyári Tárlat, Debrecen
                Unicornis II., Miskolci Galéria
                Grafikai Biennálé, Miskolc
                Salgótarjáni Tárlat
                Pandora Galéria, Badacsonytomaj
                Megyei Könyvtár, Békéscsaba
                Őszi Tárlat, Hódmezővásárhely
                Unicornis III., Uitz terem, Dunaújváros
                Hat-Van, Művésztelepi kiállítás, Városi Könyvtár, Hatvan
                Rejtett Meleg akció, MAMŰ társaság, Püski Galéria, Székesfehérvár
1992      Emblematikus törekvések, Budapest Galéria Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest
                Hat-Van, művésztelepi kiállítás, Keve Galéria, Ráckeve
                Hat-Van, művésztelepi kiállítás, Művelődési Ház, Érd
                Kémény, Bartók 32 Galéria, Budapest
                Strandfesztivál I., Pestlőrinc
                Idegen Szép, Liget Galéria, Budapest
                Kis képek, MM Galéria, Soltvadkert
                V. Festészeti Biennálé
                Móra F. Múzeum, Szeged
                XIII. Országos Akvarell Biennálé, Eger
                Art Camp II., Alkotárs Galéria, Jászberén
                Miles Davis emlékkiállítás (Pantenon mű) Vajda L. Pince, Szentendre
                Reservoir I. Kunstwerkstatt, Tulln (A)
                Reservoir II. Donauraum , Bécs (A)
                Jazz Fesztivál, Debrecen
                Főpróba (Pantenon + Bukta Imre), Ifjúsági Ház, Miskolc
                Az FKS grafikai tárlata, Nyíregyháza
                Atlantisz Galéria, Budapest
1993      IV. Grafikai Tárlat, Nagykőrös
                Eleven hal, Taidemuseo, Rauma (SF)
                Art Camp III., Alkotárs Galéria, Jászberény
                I. Országos Pasztellbiennálé, Esztergom
                Grafikai Biennálé, Miskolc
                II. Nemzetközi Grafikai Biennálé, Győr
                Magyar művészek, Galerie Contact, Böblingen (D)
1994      Japán-Magyar Sokszorosított Grafika, Nagoya (J)
                FKS Éves kiállítása, Budapest Galéria Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest
                Természetesen, Ernst Múzeum, Budapest
                Munkácsy M. emlékkiállítás, Békéscsaba
                MAMŰ csoportkiállítás, Hungária TV székház, Budapest
                Grabadores Hungaros, Galeria Brita Prinz, Madrid (E)
                Hang-Szín-Tér, Uitz terem, Dunaújváros
                Astoria Galéria, Budapest
                Art Camp IV., Alkotárs Galéria, Jászberény
                Tie (Nyakkendő) Mű-Terem Kiállító, Budapest
                Kerengő, Vajdahunyad Vár, Budapest
                Magyar Művészek, Eschborn (D)
1995      Africus Biennial, Johannesburg (SA)
                Helyzetkép (Mai magyar szobrászat), Műcsarnok, Budapest
                Vonal, Vigadó Galéria, Budapest
                II. Országos Pasztellbiennálé, Esztergom
                LSAP Symposion II. Wachtberg (A)
                Plener, MAMŰ Gébárti Művésztelep,
                Göcseji Múzeum, Zalaegerszeg
                Mennyből az ... Merlin Színház, Budapest
                Mai Magyar Szobrászat, Städtische Galerie, Paderborn (D)
1996      Mai Magyar Szobrászat, Haus Ungarn, Berlin (D)
                Művészettörténet a kortárs művészetben, Uitz Terem, Dunaújváros
                MVT kiállításai, Szentes, Csurgó,
                010 Galéria, Budapest,
                Spleen, Merlin Színház, Budapest
                LSAP Symposion III.,Wachtberg, Gars (A)
                Art Camp VI., Hargita-fürdő - Tilos Alapítvány, Csíkszereda
                Nemzetközi Performance Fesztivál VII., Szent-Anna - tó
                Részlet I., MAMŰ kiállítás, Margitszigeti Víztorony, Budapest
                Kenyér, MAMŰ kiállítás, Hatvani Képtár, Hatvan
                Részlet II., MAMŰ kiállítás, Margitszigeti Víztorony, Budapest
                Hon, Lét, Fríz, Mezőgazdasági Múzeum, Budapest
                J.H.T.W.E. Signal Versicherungen, Dortmund (D)
                Zone, performance fesztivál, Magyar Színház, Temesvár  
                MAMÜ tárlat, Napoleon ház, Győr
                43. Őszi tárlat, Hódmezővásárhely
                Art Camp 96. MAMÜ Pince Budapest
                Homage Szinyei M. Pest Center, Budapest                                                                       
1997      Barna-fehér-kék, Merlin Színház Budapest
                JHTWE II. Altes Schloss, Dillingen (D)
                Art Camp VII, Kisújszállás
                Art Camp VII, MAMŰ pince, Budapest
                III. Szegedi művésztelep kiállítása, Duna Galéria, Bp.
                III. Szegedi Művésztelep kiállítása, Képtár, Szege
                Műélvezés, Bartók 32 Galéria, Budapest
1998      Makett, Haus Ungarn, Berlin (D)
                VLS kiállítás, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                VLS kiállítás, Új Galéria, Nagyvárad
                MAMÜ kiállítás, Kunstverein, Baden
                Művészeti díjazottak kiállítása, Palme Ház, Budapest
                IX. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
                Rögeszme, MAMŰ kiállítás, Budapest Galéria, Lajos utcai kiállítóháza, Budapest
                A MAMŰ bélavári művésztelepének kiállíása, MAMŰ Pince, Budapest
                Makett II. fotókiállítás, Haus Ungarn, Berlin
                Das Modell, Haus Ungarn, Berlin (D)
                VLS kiállítás, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                MAMÛ kiállítás, Kunstverein, Baden (A)
                Művészeti Díjazottak Kiállítása, Palme-Ház, Budapest
                Bélavári Művésztelep kiállítása, MAMŰ Galéria, Budapest
                IX. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján
                Rögeszme, MAMŰ Tárlat, Budapest Galéria Kiállítóháza, Bp.
                Makett II. fotókiállítás, Haus Ungarn, Berlin
1999      XXX. Szegedi Nyári Tárlat
                Hordozott Ház, Vigadó Galéria, Budapest
                AnnArt X. Szt Anna – Tó, RO.
                Áttűnések, Művészetmalom, Szentendre
                Das Verschwinden, Galerie Barakk, Berlin
2000      Fiat Lux, Erlin Galéria, Budapest
                Ó 2000 Óbudai Társaskör Galéria, Bp.
                XVII: Országos akvarell Biennálé, Eger
                ARC óriásplakát kiállítás, Budapest
                Art Camp X. MAMŰ Galéria, Budapest
                Képzőművészeti Filmszemle, Technika Háza Szolnok
                Baggage, MAMŰ kiállítás, Magyar Konzulátus, New York
2001      Feketén- Fehéren, Országos Grafikai kiállítás, Műcsarnok, Bp.
                Akvarell, Újpest Galéria, Budapest
                Szobrászaton innen és túl, Műcsarnok, Budapest
                Art Camp XI. MAMŰ Galéria, Budapest
                Három sziget, Rákóczi Múzeum, Sárospatak
                Oplogo I. kiállítás, Palme Ház, Budapest
                Retus, köztéri szimpózium, Székelyudvarhely
                Csak finoman, MAMŰ tárlat, MűvészetMalom, Szentendre
                Land Art szimpózium, Tolcsva
                Rosszban, jóban…, MAMŰ tárlat, Czifra Palota, Kecskemét
                Belső táj, festészeti kiállítás, Vigadó Galéria, Budapest
2002      Három sziget, Pécsi Galéria
                XIII. Akvarell Biennálé, Eger
                Gyermelyi művésztelep kiállítása, Mamű Galéria, Budapest
                Három sziget, Sárospataki Képtár
                Art Camp XII. KAS Galéria, Budapest
                Menetközben, Visegrádi grafikák, Szolnoki Galéria
                A Híd, VLS Stúdió, Szentendre
                XVIII.Akvarell Biennálé, Dobó István Múzeum Eger
                MEO Art Fair, Budapest
                XX. Századi magyar művészet MűvészetMalom, Szentendre
                Természetes átalakulás, Tolcsvai művésztelep, MAMŰ Galéria, Bp.
2003      Nyílt tér- valós kép, Hatvany Lajos Múzeum
                Önarckép, ARTE Galéria, Budapest
                Budapest koktél, MAMŰ Galéria, Budapest
                Új szerzemények, Hatvany Lajos Múzeum
                Damjanich utcai művészek, Óbudai Társaskör Galéria, Budapest
                Szegedi művésztelep, Bartók Galéria Szeged
                Kötődések, Skanzen galéria, Szentendre
                Centrumok és perifériák, Bolyai alkotótelep, Várgaléria, Marosvásárhely
                Kis Magyar Performance, GAG Galéria, Budapest
                Roncs, MAMŰ tárlat, Szombathelyi Képtár
                Homo Ludens, VLS galéria, Szentendre
2004      Europa Fries, Collegium Hungaricum, Bécs
                Kortárs magyar művészek, Saoh – Thomas galéria Tokyo, Aijima Art Center,
                Tokyo
                A Dunánál, X-Art, Érd
                Europa fries, Magyar Intézet, Pozsony
                Homo Ludens, MM Galéria, Budapest
                KOGART Szalon, Budapest
                Végleges vázlatok, MM Galéria, Budapest
                Homoródszentmártoni művésztelep,
                Haáz Rezső Múzeum, Székelyudvarhely
2005      FMK, Azok a nyolcvanas évek,
                KOGART Ház, Budapest
                Europa Fries, Magyar Intézet, Párizs, Berlin, Stuttgart
                Homoródszentmártoni művésztelep, MAMŰ Galéria, Budapest
                XI. Szegedi művésztelep, Bartók Galéria, Szeged
                Művészetek Völgye, Kapolcs
                Neo Foton, MűvészetMalom, Szentendre
                Festészet napja, Támaszpont Galéria, Budapest
                Anyaképek, MAMŰ Galéria, Budapest
                Szegmens II Zanabazar Múzeum, Ulan Bator
                Mamű tartós, Trinitárius templom, Eger
2006      Undergrund-e a trendek között, Mamű tárlat, Hattyúház, Pécs
                Szív-ügyek, MűvészetMalom, Szentendre
                Tollbamondás, Art Camp XVI, Tisza mozi, Szolnok
                Multi, Mamű Galéria, Budapest
                Europa Fries, Róma Missionart Galéria szervezésében
                Portfolio bemutató, Stúdió Galéria Budapest
                Atavisztikus örömök, Mamű Galéria, Budapest
                Közös tér, Ernst Múzeum, Budapest
                Sztálin, 2B Galéria, Budapest
                Plug Művészeti Vásár, Missionart, Budapest
                Magyar kortárs művészek, Taipei, Taiwan
2007      Képzőművészek fotótárlata,
                Gödör galéria, Budapest
                Bartók bogarai, 2B Galéria, Budapes
                Stressz, Nádor Galéria, Budapest
                Szegmens IV. Igong Gallery, Daejeon, Korea
                Forrás, Aba Novák Galéria, Szolnok
2008      A kisajátítás művészete, Pintér-Sonja Galéria, Budapest
                Fazonigazítás, Vam Design Galéria, Budapest
                Összjáték, Euro 2008. Mamű Galéria, Budapest
                Diszkréció II. Bartók 32 Galéria, Budapest
                Art Camp 18. Jászkürt Galéria, Jászberény
                Kortársak Lőegylete, Múzeum Galéria, Pécs
                Art Camp 18. Szolnoki Galéria, Szolnok
                Kortárs művészeti aukció, Missionart Galéria, Miskolc
                Graph-East, Magyar Alkotóművészek Háza, Budapest
2009      Kortársak Lőegylete, Budapest Galéria, Budapest.
                Fazonigazítás, Trinitárius templom, Eger
                Együtt vagy egyedül, MAMŰ Galéria, Budapest.
                Erdőszőlői Művésztelep kiállítása, Magyar Műhely Galéria, Budapest
2010      Kulináris művészet, Leman Pascal, Tolcsva
                Art Fanatics, Kortárs gyűjtemények, Műcsarnok, Budapest
                Bumbum, Aukciós kiállítás, Pintér Sonja Galéria, Budapest.
                Fazonigazítás, Heves Megyei Múzeum, Eger
                Szinergia, Kilátó galéria, Budapest.
                Land Art – Tolcsva, D-udvar Galéria, Bp.
                Orientális orientációk, Budapest Galéria, Lajos utcai Kiállítóháza, Budapest.
                Különös képek, Memoart Galéria, Budapest
                Korkép 2010, Kulturális és Művészeti Központ, Gyergyószárhegy
                Tabula Rasa, MAMŰ galéria, Budapest
                Omkamra, a VLS és barátai, Gödör galéria, Budapest
2011      Hazai művészek Brüsszelben, Európa Parlament Székház, Bruxelles
                Személyes idő, Magyar Műhely Galéria, Budapest.
                „Egy pillanat" Erdőszőlői Művésztelep, MAMŰ Galéria, Budapest
                Szentendre a Gödörben, Gödör Galéria, Budapest
                Angyalok, szeráfok, kerubok, Barabás-villa Galéria, Budapest
2012      Meghívott művészek, Magyar Műhely Galéria Budapest
                XX. századi erdélyi grafikák, Haáz Rezső Múzeum, Székelyudvarhely
                Szentendre (és meghívottjaik) a Palotában, Kultúrpalota, Marosvásárhely
                Erdőszőlői Művésztelep, Mamű Galéria, Budapest
                Tolcsvai Land Art művésztelep 15 éve, Mamű Galéria, Budapest
                Év végi rekvizítumok, fotókiállítás, Mamű Galéria, Budapest
                Eklektika, Nádor Galéria, Budapest
2013      Idő- Függések, a Mamű Társaság 35 éves vándorkiállításai:
                Marosvásárhely: Kultúrpalota, Bernády Ház
                Sepsiszentgyörgy: Magma Galéria, Székely Nemzeti Múzeum, Lábas Ház
                Veszprém: Vár Galéria, Csikász Galéria
                Laczkó Dezső Múzeum
                Independent Art fair 2013. Stockholm
                a 2B Galéria szervezésében
                Pulzus művésztelepi kiállítás, Haáz Rezső Múzeum, Székelyudvarhely
                Péntek 13, Erdőszőlői Művésztelep kiállítása, Mamű Galéria, Budapest
                A művészet a művészeké! Mamű Galéria, Budapest
 

Bibliográfia

Bibliográfia

Tovább...

Válogatott bibliográfia

  • MMA könyvtári állomány
  • Recepció

Recepció

1971    Balázs Imre, Katalógusszöveg, Marosvásárhely
1976    Radu Procopovici, Katalógusszöveg, Bukarest
1978    Radu Procopovici, Katalógusszöveg, Marosvásárhely
1979    Forró László, Tudósítás egy kiállításról, Utunk, 6/12. Bukarest
1980    Ötödik évszak antológia, Marosvásárhely
1981    Szász László, Távolodó művészet, Korunk, 81/12. Kolozsvár
1981    Ágoston Vilmos, MAMŰ, Hét, 6/17. Bukarest
1981    Balázs Imre, Műhely, Új élet, 7/19, Marosvásárhely
1981    Puskai Gabriella, Műhely alkotókör, Vörös zászló, 6/6, Marosvásárhely
1982    Gazda József, Áttörés, Tükör, 3/1, Sepsiszentgyörgy
1982    Mihai Driscu, Medium '81, Arta, 82/4. Bukarest
1982    Lázár László, A kísérlet oka és joga, Új élet, 82/4, Marosvásárhely
1982    Chikán Bálint, Fiatal képzőművészek, ÉS, 2/19., Budapest
1982    Baász Imre, és Somogyi Győző, Levélváltás, Új Művészet, 82/7
1983    Chikán Bálint, Médium '81, Jelenkor, 83/1. Budapest
1983    Elekes Károly, Tájművészet, Hét, 5/27, Bukarest
1984    Kerekasztal beszélgetés, Igaz szó, 84/4. Marosvásárhely
1985    Szépréti Lilla, A művészetről, Művelődés, 85/5,  Bukarest
1986    Novotny Tihamér, Hét képzőművész, Művészet 86/11-12. Budapest
1986    Lóska Lajos, Radu Procopovici, Természet-Rajz, katalógus szöveg, Budapest
1987    Chikán Bálint, Másolat eredetiről, Művészet, 87/4.          Budapest
1987    Lóska Lajos, Lépéshátrányban, Stúdió 86 kiállítás, Művészet 87/5
1988    Novotny Tihamér, Szaft katalógusszöveg, Budapest
1988    Lóska Lajos, Szaftos művészet, Művészet 88/7
1989    Radu Procopovici, Romanian art today, Flash Art 148. Köln
1989    Novotny Tihamér, MAMÛ katalógus, Szentendre
1989    B. Johanna Zikescu, Művészek a diktatúrából, Badische NN. Karlsruhe
1990    Art Magazin International, Art Expo, 90/26. Tokyo
1990    Boros Géza, Marosvásárhelyi Műhely, Belvedere II. 90/3. Budapest
1990    Novotny Tihamér, Sejt-Elem, Folyam, 90/2. Szentendre
1990    Bárdosi József, Mamut Art, Belvedere, 90 /6-7. Budapest
1990    Chikán Bálint, Sárkány a szentélyben, Pesti Hírlap, aug. Budapest
1990    Keserü Katalin, A paradicsomleves színe… Új Művészet, 90/1. Budapest
1990    Chikán Bálint, E.K., Magyar Hírlap, 90/VIII.18. Budapest
1990    Radu Procopovici, Három magyar  művész, Flash Art No.151. Köln
1990    Magyar művészek a Xéniában, Zondag Krant, 90. nov. 4. Nijmegen
1991    Gotfried Reichart, Trans-Sylvan, Neues Volksblau, 91/9. Wels
1991    Gregor M. Lepka, Internationale Kunst, Welser Zeitung, 91. I. 3. Wels
1991    Nicks Andrea, Üvegzene és lágytojás, Magyar Hírlap, 91/IX., Budapest
1991    Nagy Pál, Marosvásárhelyi tanulságok, Magyar Műhely, 91/VI. 30. Párizs
1992    Novotny Tihamér, Beszélgetés az Imoláról, Árgus I. Székesfehérvár
1992    Novotny Tihamér, Unicornis katalógus, Budapest
1992    Hajdu István, Hit, Halál, Szerkezet, Beszélő, 92 VI. 6. Budapest
1992    Szűcs György, Melléktermék, Új Művészet, 92/7 Budapest
1992    Novotny Tihamér, A Pantenon csoport, Katedrális, 92. II/1. Vác
1992    Novotny Tihamér, A Pantenon csoport kiállítása, Új Művészet, 92/10 Budapest
1992    Novotny Tihamér, A Pantenon csoport, Árgus, 92/6. Székesfehérvár
1992    Szűcs György, Tavaszi jelenlét, Árgus, 92. III. 3. Székesfehérvár
1993    Novotny Tihamér, Pantenon katalógus, Budapest
1993    Tooth Gábor Andor, E.K. Narancs galéria, Magyar Narancs, 93 IV. 29. Budapest
1993    Chikán Bálint, Vannak-e még mágusok?  ÉS, 93/33. Budapest
1993    Szegő György, Pante-Non, avagy mindent nem, Kritika, 93. VIII.9. Budapest
1993    Kis Joachim Margit, Újraépűlve, ÉS, 1993. aug.
1993    Frances Barna, Artist work  as one, The Budapest Sun, 93. VII. 17. Budapest
1993    Attalai Gábor, A Pantenonról másodjára, Új Művészet, 93/11. Budapest
1994    Chikán Bálint, Posztmodern Biblia Pauperum, Új Művészet, 94/10 Budapest
1994    Sturcz János, Utak a jövőbe, Természetesen katalógus, Budapest 190-194. old..
1994    J.R.Humblot, Grabadores Hungaros, El Punto, 94/318, Madrid
1995    Bordács Andrea, Csőtörés miatt zárva (3,5 hüvelyk), Balkon, 95/5 Budapest
1994    Ferch Magda, Szélsőségek földjén, Johannesburg Biennale, Magyar Nemzet, 95. VI. 27., Budapest
1996    Szűcs György, A Kenyér, Balkon, 96/9, Budapest
1996    Sinkó István, Az Elekes Csillagkép, Új Művészet, 96/12, Budapest
1996    Merhán Orsolya, Made in Hungary, Balkon, 96/12, Budapest
1997    Tatai Erzsébet, Made in Hungary, katalógusszöveg, Budapest
1997    Sturcz János, Itt-ott-hon, Új Művészet, 97/4 Budapest
1997    Merhán Orsolya, Végső vágy, Magyar Műhely, 103. szám, Budapest
1998    Art Camp 1981-1997 katalógus, Jászberény
1998    Merhán Orsolya, Das Modell katalógus, Budapest
1998    Novotny Tihamér, Pontos Időrendben, kiadvány, Budapest
1998    „1848" Magyar Műhely, 106. szám, Budapest
1999    Tatai Erzsébet, Másolat eredetiről, Új Művészet 99/1, Budapest
1999    Merhán Orsolya, Erotika és szexualitás katalógus, Bartók 32 Galéria, Budapest
1999    Lázár Eszter, Fogas kérdés, Magyar Műhely, 108-109, szám, Budapest
2001    Elekes Károly vizuális-szöveges művei, Magyar Műhely, 119. szám, Budapest
2002    Lóska Lajos, Művek mérlegen, Új Művészet, 2002/2. Budapest
2002    Tarczali Andrea, Egy legenda szerkezete, Balkon, 2002/3 Budapest
2002    Bognár Tünde, Dracula era… Új Művészet, 2002/10, Budapest
2003    Szendrei Lőrinc, Pesti Montparnasse, Népszabadság, 2003, 06/17 Bp.
2003    Merhán Orsolya, Aether és Tunning, Műértő, 2003. október, Budapest
2004    Muladi Brigitta, A múlandóság megújult tárgyai, (Roncs) Új Művészet 2004/1 Budapest
2004    Cselényi Béla, Aether, Magyar Műhely 2004/1 Budapest.
2004    Novotny Tihamér, Roncs, Magyar műhely 2004/1 Budapest.
2004    Chikán Bálint, Pókerparti Aphroditéval, válogatott írások, Arcus kiadó 2004. dec. Vác
2005    Prágai Tamás, Végleges vázlatok, Magyar Műhely 2005/4 Budapest
2005    Szűcs György, Utazás Alfa Kvadránsba, Új Művészet 2005/5. Budapest
2005    Merhán Orsolya, Made in Hungary A Hét, III/9. Marosvásárhely
2005    Novotny Tihamér, A Pantenon csoport, A Hét, V/19, Marosvásárhely
2005    Elekes Károly, Tájművészet, A Hét, március 3. Marosvásárhely
2006    Sturcz János, Szkeptikus konceptualitás, Tunning katalógus, Ernst Múzeum, Budapest
2006    Hajdu István, Anti Savonarola, Magyar Narancs, 04/6, Budapest
2006    Rózsa Gyula, Kiemelt kultúrjavak, Népszabadság, 04/8, Budapest
2006    Dr. Máriás, Tájkép korláttal, Élet és Irodalom, 50.évf. 13. szám, Budapest
2006    Szombathy Bálint, A festészet gyógyítható, Műértő, 2006.április, Budapest
2006    Sőrés Zsolt, A szerzők megjegyzése, A Hét, 04/11, Marosvásárhely
2006    Zrinyifalvi Gábor, Feltunningolt mélység vagy megkérdőjelezett magasság? Artmagazin, IV.évf. 2006/2, Budapest
2006    Szabó Noémi, Tunning, Új Művészet, 2006. június XVII. évf. 6. szám, Budapest
2006    Várkonyi György, Vasárnap (EK festményei), Mozgó Világ, 2006/8 Budapest
2006    Keserü Katalin, Common Space? Praesens, 2006/2, Budapest
2006    Vécsi Nagy Zoltán, Közös tér, Katalógus, Ernst Múzeum, Budapest
2007    Szombathy Bálint, Bartók és bogárihletések, Új Művészet, 2007. május, XVIII. 5. szám, Budapest
2007    Sőrés Zsolt,  A szerző(K) megjegyzése, Magyar Műhely, 141-142, Budapest
2007    Hemrik László, Dialektikus szürrealizmus, Élet és Irodalom, 2007. jan.19. Budapest
2007    Kishonty Zsolt, Diszkréció, Balkon, 2007/9. Bp.
2007    Csizmadia Alexa, Utóvéd fehér zászlóval, Magyar Műhely, 2008./4/ 149, Budapest
2009    Kardos Rozi, Recycle Art, Exit 2009.01.7. Bp.
2009    Csizmadia Alexa, A múlt, mint ugródeszka, Műértő, 2009. január, Budapest
2009    Somrai Szabó Szilvia, Feltunningolva, Új Művészet, 2009, március, 3. sz. Budapest
2010    Dr. Máriás Béla, Szép, véres idill, Élet és irodalom, 2010. jan.22. Budapest.
2010    Dékei Krisztina, Szorgos férfi, Magyar Narancs, 2010. 02. 11. Budapest
2010    Csizmadia Alexa, Tárlat, Műértő, 2010. 02. Budapest.
2010    Marczinka Csaba, A szkeptikus tunningoló, Új Művészet, 2010. március, XXI. évf. 3. sz., Budapest
2010    Paksi Endre Lehel, Gliccs a giccsben, Balkon, 2010.02. Budapest.
2010    Tatai Erzsébet, Az én múzeumom, kiállítási terv, Budapest.
2010    Wehner Tibor, Modern Magyar Szobrászat, 1945-2010. Corvina, Budapest
2011    Dékei Kriszta, Tükrök, titkok, Műértő 2011. április, Budapest
2011    Csizmadia Alexa, Tizennyolc piros alma, Medical Tribune, 2011. ápr. 9. IX. évf. 6-7. szám, Budapest.
2011    Falk Art Kurír, 2011. ápr. 9. EK mesél képeiről
2011    Tasnádi Attila, Pákk-hmm-chichita, Új Művészet, 2011. május XXII. 5. Budapest
2011    Erőss István, Természetművészet, könyv, 2011, Budapest
2011    Ibos Éva: A tettestárs, Revizoronline, 2011. 04.04. Budapest
2012    Sturcz János, Konceptualitás, festészet, vagy egyik sem?, Magma katalógus, Sepsiszentgyörgy
2012    Simó Márton, Tunning eszme, Udvarhelyi Híradó, 2012.06.14. Székelyudvarhely
2012    Vécsi Nagy Zoltán, EK Tunningolt festményei, Hargita Népe, 2012. 06.20. Csíkszereda
2012    Bogdán László, Barbie múzsák és fércelt naplementék. Háromszék, 2012.07.14. Sepsiszentgyörgy
2012    Paksi Endre Lehel, Örökéletű múlt, Artportal, 2012. 10.5. Budapest
2012    Tunning-Táj, Rádió Q, 2012, 105. okt. 8. Budapest
2013    Lóska Lajos, Kijavított képek, Új Művészet 2013.április XXIV.4 Budapest
2013    Wehner Tibor, Újrahasznosított művészet, Napút, 2013/8 Budapest
2013    Máthé Andrea, Felülfestett giccsek, Arportal, 2013. 10. 13. Budapest

AV-dokumentumok

1997    Sturz J.-Tomcsányi V.: Múzsák és babák között, MTV
1997    Lajta G.-Tomcsányi V.: Templomfestés Szanticskán, MTV


Kapcsolódó tartalmak

  • hírek
  • események
  • videók
További események >
További hírek >
További videók >
  • © Magyar Művészeti Akadémia, 2017

  • facebook
  • Hírlevél
  • Szakértők
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Szerzői jogok
  • Kapcsolat