Magyar Művészeti Akadémia
  • Akadémikusok
    Tagozatok
  • Könyvtár
  • mma.hu
  • mma-tv.hu
  • Súgó
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Szerzői jogok
  • Hírlevél
  • Kapcsolat
  • magyar English [Beta]
Magyar Művészeti Akadémia
  • Akadémikusok
  • Könyvtár
  • mma.hu
  • mma-tv.hu
  • Súgó
  • magyar English [Beta]

format.option.empty_header
14222
MMA14112

 
Galéria >
 

Életrajz

Életrajz

Földi Péter
Kossuth-díjas festőművész, a Nemzet Művésze
Somoskőújfalu, 1949. augusztus 11.
Az MMA rendes tagja (2011–)
Képzőművészeti Tagozat


Tovább...

Életrajz

  • Életrajz
  • Díjak

Földi Péter festőművész életútja, pályája is rendhagyó: vidéki, falusi környezetből indult, s a tanulási-felkészülési periódus lezárulását követően is vidéken maradt, és itt kezdett el dolgozni: napjainkban is szülőhelyén él és alkot.

1949. augusztus 11-én született Somoskőújfalun. Édesapja Földi János, édesanyja Kiss Ilona. Felesége Tóth Edit. Gyermekeik: Földi Péter 1975-ben, Földi Gergely 1978-ban született.

Az általános és középiskolai tanulmányok befejezése után az 1968 és 1972 között végzett tanulmányok lezárásaként az egri Tanárképző Főiskola matematika-rajz szakán kapott diplomát. Blaskó János, Seres János és Nagy Ernő volt a mestere, de mély inspirációkat kapott a nagy festőelődök: Rembrandt, Van Gogh, Csontváry és Tóth Menyhért életművéből, alkotásaiból is.

A művész két évtizeden át, 1972 és 1992 között Somoskőújfalun, általános iskolában tanított rajzot, míg 1992-től a 2009-es nyugdíjba vonulásáig az egri Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola docenseként, majd főiskolai tanáraként tevékenykedett.

Első, bemutatkozó jellegű tárlatait 1973-ban Salgótarjánban, majd 1977-ben Budapesten rendezte meg, később többek között 1981-ben a fővárosi Vigadó Galériában, 1985-ben Kecskeméten, 1987-ben Hódmezővásárhelyen, 1996-ban Szolnokon, 2006-ban a budapesti Aulich Art Galériában, 2009-ben a salgótarjáni Nógrádi Történeti Múzeumban és a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem aulájában, 2014-ben a hódmezővásárhelyi Tornyai János Múzeumban jelentkezett a pálya jelentős állomását jelző önálló kollekcióval, de művei eljutottak – egyéni és csoportos bemutatók keretében – európai, elsősorban francia, német és holland városok kiállítótermeibe, galériáiba is. A Földi-képek az ezerkilencszázhetvenes évek második felétől a magyar festészeti és grafikai tárlatok állandó szereplői: alkotásai a Stúdió-kiállítások (1977 és 1984 között), a salgótarjáni rajzbiennálék és tavaszi tárlatok, az egri akvarellbiennálék, a szegedi nyári tárlatok, a miskolci téli tárlatok, az esztergomi pasztellbiennálék díjazottjai.

Festészeti és grafikai munkássága mellett az ezredfordulót követőn a szobrászat ágazatában is jelentős alkotótevékenységet fejt ki: tárlatain ekkortól rendszeresen szerepelnek bronz kisplasztikái.

Festői-grafikusi-szobrászi munkássága mellett jelentős elméleti, tanulmányírói tevékenységet is kifejt: publikációi körében a legjelentősebbek a gyermekrajzok világáról szóló eszmefuttatások.

Számos más elismerés mellett 1987-ben Munkácsy-díjat, 1993-ban Magyar Művészetért-díjat, 2001-ben Érdemes Művész-címet kapott, majd 2007-ben Kossuth-díjjal ismerték el munkásságát. 2011-ben Prima Primissima-díjat kapott. 1994-től az MMA társadalmi szervezet, 2011-től a Magyar Művészeti Akadémia köztestület rendes tagja.

Az életrajzot összeállította: Wehner Tibor [2016]

 

 

Munkásság

Munkásság

A modern magyar képzőművészet jelenkori csoportosulásai és társaságai mellett – a stílusirányzatok és a művészeti törekvések, az iskolák egységesítő ereje által összekapcsolódó közösségek hatókörein kívül – magányosan dolgoznak azok a művészek, akiknek munkásságát az „egyéni utakat bejárók", vagy a „besorolhatatlan" megjelöléssel határozhatjuk meg.;
Tovább...

Munkásság

  • Pályakép
  • Művek
  • Kiállítások

Wehner Tibor: Földi Péter festőművészete

A modern magyar képzőművészet jelenkori csoportosulásai és társaságai mellett – a stílusirányzatok és a művészeti törekvések, az iskolák egységesítő ereje által összekapcsolódó közösségek hatókörein kívül – magányosan dolgoznak azok a művészek, akiknek munkásságát az „egyéni utakat bejárók", vagy a „besorolhatatlan" megjelöléssel határozhatjuk meg. Ilyen a szuverenitását őrző, öntörvényű festői világot építő és törvényszerűen a követők széles körét nélkülöző művész Földi Péter is, akinek piktúráját, festészetének alakulását már több mint négy évtizede követhetjük nyomon.

„Lankás dombok között, a Karancs-Medves hegycsoport lábánál, Somoskőújfaluban él egy festő – írta a Kugler Könyvek-sorozatban 2005-ben megjelent vaskos, Földi Péter munkásságát feldolgozó kötet bevezetőjében H. Szilasi Ágota művészettörténész. – Az emberi lét legalapvetőbb igazságairól festi tiszta színekben felfénylő »meditációs« képeit, melyeket jelekké fokozott, de eredeti létüket-lényüket is megőrző növények, madarak (gólyák, kacsák, csirkék, meghatározhatatlan szárnyasok), nyulak, tehenek, disznók kígyók…, s a velük ambivalens viszonyban együtt élő, szuggesztív tekintetű, formailag sematizált emberfigurák népesítenek be. Sokszor kérdezték már tőle, akik elsősorban Budapestet tartják a magyar kultúra forrásvidékének, hogy nem hátrányos-e művészetére ez az önként vállalt vidéki kívülállás, a kör peremén való létezés. Azonban, aki olyan képeket fest, mint Földi Péter, s akinek a természettel való szerves együttélés, a népi hagyomány, és a tiszta naivsággal készült gyermekrajz eleven inspirációs forrás, mi mást mondhatna, mint Tamási Áron: »Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne. « Hiszen számára csak ez lehet az őszinte és hiteles művészet alapja, kötődés ahhoz a kultúrához, amely felnevelni és felemelni képes bennünket. Mégpedig úgy, ahogy Vajda Lajos írta: »Tradíció nélkül nem lehet semmit sem csinálni, s ez a magyar körülmények között csak a népművészet lehet. Visszanézünk a múltba, hogy még jobban megerősödjünk, s hogy a múlt értékeit megmentsük, és a jövő számára adjuk át. « Így aki – mint ahogy Földi is teszi – tradíciót ápol, s akinek művészete az ősi primitív és a modern, gondolatilag összetett látásmód szintézise, nem lehet provinciális, s azon túl sem stílusokhoz nem sorolható, sem tényleges időhöz nem köthető. – Korunk mértéktelenségében saját mértéket keresve konokul egyéni útját járó."

Festészetének témavilága, megjelenítésmódja, kifejezése is különösségekben, az egyszerűségek különösségeiben játszó: háziállatok, a baromfiudvar szárnyasai, madarak és falusi emberek a vissza-visszatérő képszereplők. A csorda, A karám, Csapda, Fészekhagyók – a képcímek is a falusi, földközeli világot idézik, de Földi Péter ecsetje nyomán a szűk élettér kozmikussá alakul és tág érvényességűvé nyílik. A vérbő valóságélménnyel átitatott motívumok interpretációját a gyermekrajzok stílusa, a népművészet formakincse és logikája, a művészet ősi konvenciói árnyalják. (A művész több elemző tanulmányt publikált a gyermekrajzok esztétikájáról.) A többnyire nagy, egységes felületekből, illuzionisztikus szín-terekből épülő, dekoratív, élénk kolorittal festett vásznakon mély szimbolikus tartalmakkal telítődnek a különösségek izgalmával áthatott motívumok. A furcsa képkivágások, a szokatlan nézőpontok, a síkszerű kompozíció, s az átalakulások-átalakítások, a torzulások-torzítások révén az állati és emberi tulajdonságok elmosódnak, felcserélődnek, váratlanul újszerű mondandókkal telítődnek. A meseszerűség és a valósághűség határán villódzó táblaképek, akvarellek és grafikák kapcsán méltán állapította meg az életmű alakulását évtizedeken át követő, kitűnő művészettörténész, Supka Magdolna a festő 2000-ben, a budapesti Vigadó Galériában felvonultatott műveit elemezvén: „Az idillből drámává, életképből halálképpé komoruló Földi-féle sorsszemléletből születtek a lélekrajz tekintetében páratlan érzékenységű remekművei – amelyekről azt vallja, hogy az érzelmek és indulatok kifejezését az állatok tekintetében és mimikájában az embernél elevenebb és igazabb formájában látja. … A baljós sejtelmekkel terhes képsorok után úgy tűnik, a művész az élet folytonosságát fenntartó szerelmet tekinti földi létünk legfőbb misztériumának."

Amiként a régi műveken, az újakon és a legújabb alkotásokon is csupán a tömör képi lényeg rögzül: immár négy és fél évtizede olajjal vászonra és fatáblára, vizes páccal merített papírra festve és ceruzával rajzolva születnek a szabályosnak ítélhető Földi Péter-képek. Emberek, valóságos és képzelt, vagy valóságosnak és képzeltnek vélt állatok jelennek meg a fehér, a rózsaszín háttér előtt, vagy inkább e világos színfalak között, vagy sejlenek elő a barnás-fekete, titokzatos, sötét derengésből. A tér, a festői tér mindig semleges, nincs táj, nincs közeg: a figura, az alak, a madár, a teremtmény – emberarcúból állatpofájúvá, állatiból emberi arcúvá alakulva-váltakozva – uralkodik a képmezőn csaknem mindig. Azon a képmezőn, amelyet nem szabályoz a perspektíva, illetve ha mégis, akkor a több nézőpontú nézetrendszer, s ez további tér-bonyodalmakat okoz: ebben a bonyolult rendszerben mintha minden kissé síkszerű lenne. Nagy foltokból épül a motívumokat éltető kolorit, mindig szisztematikusan bezáródnak a körvonalak, aggasztón zártak a formák, hangsúlyosak a kontúrok, és a részletezés általában nem jellemző. Mintha a festő zavartalan, tiszta, emblematikus lenyomatokat vésne vizuális emlékezetünkbe. A művekbe foglalt világ, s ezért a művek világa is: sajátos, különös, rendkívüli, furcsa. Mert a művekbe foglalt világ bár egyszerűnek tűnő, valójában sokértelműségeket sűrítő és feltáratlan, szimbólumokba, esetenként ikonográfiai toposzokba foglalt, és mindig transzcendens titkokat rejtő, a lét esetlenségeit és szépségeit megragadó, gyönyörűségesen fájdalmas érzeteket és gondolatokat tolmácsoló és indukáló. E titokfaggató festészetet évtizedek óta értekezések, tanulmányok, könyvek kísérik, amelyek közül újra meg újra Supka Magdolna művészettörténészre kell hivatkoznunk, aki a legavatottabb interpretációját adta e művész piktúrájának:

„Földi Péter világa első benyomásként a kedélyünkre hat, a színek és a kompozíció eleven ritmikája, s a jelenetek játékossága felderít, míg a hangvétel rejtett tragikuma meghökkent, s ez a kettősség, ami a művek atmoszféráján átdereng, leginkább a megfejtetlen álmokéval rokon. Talán, mert az érzület pólusai – a félelem és az oltalom – az álmainkban eseménnyé válva és alakot öltve, ébredés után egy darabig a valóságos élmény élességével élnek és rezonálnak tovább, ám eredetük és jelentésük annál rejtőzködőbb, mennél ésszerűbben közelítünk megfejtésükhöz. Ilyen a természetrajza ennek a piktúrának is, a művész a valóságból ismert, szabadban játszódó, kissé bohókás jeleneteket konkrét rajzolattal, életszerűen jeleníti meg, és mi, a szemlélő elfogulatlanságával adjuk át magunkat az előadásmód bájának és humorának. Ami azonban mindinkább tűnődésre késztet minket, az a szereplők kiléte! Mert mennél tovább nézzük őket, annál jelentékenyebbé válnak együttesükben, mintha a világ mindenfajta élőlényének az intelligenciája és érzőképessége bennük, általuk – és éppen hangtalanságuk maszkja mögül – adná le, valami égető időszerűséggel a maga SOS jelzéseit, ráocsúdtatva az emberi fajt önpusztító gerjedelmének, Földünk megrontásának végveszélyére."

Külön fejezet illetheti az ezredforduló után született bronz-kisplasztikákat. Érdekes, hogy par excellence festők és grafikusok – mint Almásy Aladár, mint Kárpáti Tamás, mint Muzsnay Ákos – életében és munkásságában elérkezik egy pillanat, amikor a szobrászat felé fordulnak: amikor ki kell lépniük a sík szorításából, el kell szakadniuk az illuzionizmusok szférájából, amikor át kell élniük a dolgok valóságos megtestesítésének varázsát. Miként a kortársak szobrai, a Földi-bronzok is aztán – néhol megfestetten – messze rugaszkodnak a plasztikai konvencióktól: a festői látásmód keresztezi a tömeg-, a test-alakítás, az anyag-formálás, a térszervezés megszokott eljárásait és módszereit, felforgatja a hagyományos plasztikai rend szabályrendszerét. A Földi-teremtmények magányukba és bájos rútságaikba zárva, a teret intenzíven fókuszálva kuporognak önmagukban vagy gubbasztanak kerekes állványaikon. Rútak és szépek, torzak és harmonikus arányúak, ijesztők és kedvesek. Miként a Földi-piktúra és -grafika, immár a Földi-plasztika is megkerülhetetlen vizsgálati terep a modern magyar művészet krónikásai, elemzői számára.

[2016]

Műtárgyjegyzék

1970
Termés I
olaj, viaszosvászon, farost, 58x58,5 cm

1971
Anyám portréja II.
olaj, vászon, 39x32 cm

1972
Botok
olaj, farost, 78x66 cm

Babszemek
olaj, farost, 56x58 cm

Csirkék
olaj, farost, 27x43,5 cm

Asszony
olaj, farost, 52x43 cm

Az öreg óriás énekel
olaj, farost, 71x83 cm

1973
Editnek – Tavaszi fák
olaj, farost, 64x75 cm

Termés II.
olaj, farost, 89x82 cm

Virágkombájn
olaj, farost, 52x52 cm

1974
Növények I.
olaj, fa, 91x57 cm

Növényi formák I.
olaj, tempera, vászon, farost, 64x48,5 cm

Rákok
olaj, farost, 61,5x93,5 cm

Madarak I.
olaj, farost, 61x73 cm

Hajnal
olaj, vászon, 50x49 cm

1975
Egy cső kukorica
olaj, karton, 32x24 cm

Tisztás
olaj, farost, 95x122 cm

Fiatal fenyves
olaj, farost, 73x98 cm

Lósóskák
olaj, farost, 74x65 cm

Babhüvelyek – Természet utáni tanulmány
olaj, farost, 72x97 cm

Babok I.
tus, papír, 30x43 cm

Babok II.
tus, papír, 30x43 cm

Növények II.
olaj, fa, 91x57 cm

Csendélet növényi formákkal
olaj, zománc, farost, 120x100 cm

Tarkalepke – Vörös fej
olaj, zománc, farost, 79x51 cm

Apám portréja II.
olaj, farost, 93x60 cm

1976
Növényi formák II.
olaj, vászon, farost, 96x95 cm

Káposztaföld
olaj, zománc, farost, 80x100 cm

Gólyák
olaj, farost, 57,5x70,5 cm

Két madár
olaj, farost, 51x58,5 cm

Madarak II.
olaj, farost, 100x70 cm

Madarak, füvek
olaj, farost (méret ismeretlen)

Falusi asszony
olaj, farost, 40x30 cm

Portré
olaj, vászon, farost, 46x36 cm

Pásztor
olaj, farost, 49,5x33,5 cm 

1977
Bokor
tus, papír, 30x43 cm

Füvek, levelek
tus, papír, 30x43 cm

Babkarók
tus, papír, 30x43 cm

Tanulmány káposztákról
tus, papír, 43x30 cm

Tanulmány I.
tus, papír, 30x43 cm

Tanulmány II.
tus, papír, 30x43 cm

Káposzták
tus, papír, 30x43 cm

Növények III.
tus, papír, 30x43 cm

Két madár
olaj, vászon, 60x70 cm

Madár
olaj, vászon, farost, 80x60 cm

Madarak anyja
olaj, vászon, farost, 97x78 cm

Tojó
olaj, vászon, farost, 120x100 cm 

1978
Az éjszaka
olaj, vászon, farost, 79x89,5 cm

Küzdelem II.
akvarell, papír, 87x59 cm

Madárcsalád
olaj, vászon, farost, 72x51 cm

Mezei történet
olaj, vászon, farost, 64x92 cm

Este
olaj, vászon, farost, 86x120 cm

Tehenek
akvarell, papír, 60x70 cm

Lovak és farkas
olaj, vászon, farost, 110x100 cm

Csorda
olaj, vászon, farost, 90x230 cm   

1979
Virágzás
olaj, farost, 57x80 cm

Madarak II.
akvarell, tus, tempera, papír, 96x61 cm

Kondás
olaj, furnérlemez, 127x152 cm

Asszonyok és disznók – Ősz
olaj, vászon, 101x200 cm 

Nyúltenyésztő I.
olaj, fa, 85x128 cm

Alakoskodók
olaj, vászon, 95x126 cm 

1980
Növények I.
színes ceruza, papír, 28,5x46 cm

Növények II.
színes ceruza, papír, 28,5x44,5 cm

Macska
olaj, fa, 56x76 cm

A búvárkacsa második merülése
olaj, vászon, farost, 68x49 cm

Mérkőzés – Szemüveget a bírónak
olaj, vászon, farost, 85,5x93 cm

Csatában – Előre magyarok!
olaj, vászon, farost, 118,5x128 cm

Tobozgyűjtő
olaj, vászon, farost, 90x180 cm

Madárpiac III.
pasztell, papír, 100x70 cm

Élvenyelő
diófapác, tinta, papír, 30x42 cm 

1981
Borókás I.
tus, papír, 30x43 cm

Vázlat I.
tus, papír, 31x32,5 cm

Tanulmány I.
tus, papír, 301x45 cm

Borókás II.
tus, papír, 30x43 cm

Borókás
olaj, vászon, farost, 81,5x107,5 cm

„Volt egy öregapó…" – Bartók Béla emlékére
olaj, vászon, farost, 126x156 cm

Madár
olaj, farost, 76x80 cm

Vergődés
olaj, vászon, farost, 126x216 cm

1982
Szoborterv
akvarell, papír, 30x37 cm

Forrásvidék
olaj, vászon, farost, 85,5x167,5 cm

Tehenek
akvarell, papír, 25,5x40,5 cm

Madarak
tempera, papír, 50x70 cm

Rikongat a kanász
olaj, vászon, farost, 120x125 cm

Karám
olaj, vászon, farost, 150x130 cm

Álom
olaj, vászon, farost, 59x145 cm

„Felszántom a császár udvarát…"
olaj, vászon, farost, 40x93,5 cm

Kacsák
tus, papír, 24x42 cm

Vízparton
akvarell, papír, 34x67 cm 

Néma kacsák
olaj, vászon, farost, 125x157 cm  

1983
Természet utáni tanulmány
színes ceruza, papír, 18x52 cm

Fölmagzott hagymák
olaj, vászon, farost, 124x125 cm

Tavaszi nap
olaj, vászon, farost, 124x125 cm

Vadászterület
olaj, vászon, farost, 92x157 cm

Növények III.
színes ceruza, papír, 28x45 cm

Tanulmány káposztákról I.
színes ceruza, papír, 22x50 cm

Tanulmány káposztákról II.
színes ceruza, papír, 26x53 cm

„Nyitva van az aranykapu…"
olaj, vászon, farost, 140x200 cm

1984
Kígyótojások
olaj, vászon, farost, 72,5x168 cm

Tócsák
akvarell, papír, 33,5x67 cm

Felszálló köd
akvarell, papír, 33x85 cm

Kútba esett borjú
akvarell, papír, 44,5x63,5 cm

Szárnypróbálgatók
akvarell, tinta, papír, 49x75 cm

Holdudvar
akvarell, papír, 36,5x76 cm

Virágzó csemete
olaj, fa, 74x36 cm

A kacsák útja
olaj, vászon, farost, 54,5x162,5 cm

Vízparton
tus, nádtoll, papír, 21,5x40 cm 

1985
Fészekhagyó
olaj, vászon, farost, 109,5x100 cm

Két madár
tempera, papír, 48x65 cm

Kertészetben
olaj, vászon, farost, 126x150,5 cm

Fészekhagyók
Olaj, vászon, farost, 126x180 cm

Fogadalmi nap
olaj, vászon, farost, 120x60 cm  

1986
Csapda I.
olaj, vászon, farost, 48x71 cm

Csapda II.
olaj, vászon, farost, 75x69,5 cm

Bagolyfióka
pasztell, fotókarton, 50x42 cm

Baglyok I.
színes ceruza, papír, 43x61 cm

Baglyok II.
színes ceruza, papír, 43x61 cm 

Baglyok III.
színes ceruza, papír, 43x61 cm

Bagoly asszonykám (befejezetlen)
olaj, vászon, 140x100 cm

1987
Macska – félszemű
diópác, papír, 40x28 cm

Vízimadarak I.
akvarell, fedőfehér, papír, 46x76 cm

Vízimadarak II.
akvarell, papír, 39x88 cm

Képterv I.
színes ceruza, papír, 31x60 cm

Képterv II.
színes ceruza, papír, 38x77 cm

Színvázlat
zínes ceruza, papír, 37x48 cm

Rárepülés
pasztell, fotókarton, 50x70 cm

Asszonyének I.
olaj, vászon, farost, 91,5x212 cm

Baromfitelep
olaj, fa, 89x96,5 cm

Madárpiac
pasztell, papír, 100x70 cm 

Vadnyulak
olaj, vászon, farost, 122x188,5 cm

1988
Kék kacsa
pasztell, fotókarton, 70x50 cm 

Piros kacsa
pasztell, fotókarton, 70x50 cm

Vázlat I. – Madárfejek
színes ceruza, papír, 50x70 cm

Vázlat II. – Madárfejek
színes ceruza, papír, 50x70 cm

Kacsaúsztató
pasztell, farost, 100x70 cm

Színvázlat a „Nyuszi hopp…"-hoz I.
színes ceruza, papír, 44,5x80 cm

Színvázlat a „Nyuszi hopp…"-hoz II.
színes ceruza, papír, 44,5x80 cm

„Nyuszi hopp…" I.
pasztell, papír, 100x70 cm    

„Nyuszi hopp…" II.
pasztell, papír, 100x70 cm

Vadnyúl I.
pasztell, papír, 100x70 cm

Vadnyúl II.
olaj, vászon, farost, 101x89,5 cm    

1989
Etetés
olaj, vászon, farost, 30x50 cm

Fanyűvő
olaj, vászon, farost, 98x67 cm 

Asszonyének II.
olaj, vászon, farost, 129x215 cm

Virágszedő
olaj, vászon, farost, 60x80 cm

Madárfogó – Lopakodó szégyen
olaj, vászon, farost, 86x61 cm

Búcsú a fészektől
olaj, vászon, 58,5x45,5 cm

„Süss fel nap…"
olaj, vászon, farost, 45,5x58,5 cm

Tökmagszedők
olaj, vászon, farost, 95x159,5 cm

Csigaszedők
olaj, vászon, farost, 96x179 cm

Hopp!
olaj, vászon, farost, 76x135,5 cm  

1990
Foglyok
színes ceruza, papír, 55x85 cm

Kakaskórus
színes ceruza, papír, 53x93,5 cm

Táltos boronával
olaj, vászon, farost, 122x193 cm

Kacsaúsztató
olaj, vászon, farost, 99x140 cm

„Süss fel nap…" II. – pannóterv
olaj, vászon, farost, 101x109 cm

Gyomlálók
olaj, vászon, farost, 138x146 cm

Asszonyének III.
olaj, vászon, 51,5x90 cm

Babszelelők
olaj, vászon, farost, 89,5x52,5 cm

Asszony és állat
olaj, vászon, farost, 122x70 cm

Madáritatás
olaj, vászon, farost, 91,5x68,5 cm

Palántázók
olaj, vászon, farost, 68,5x95 cm

Aszály
olaj, vászon, farost, 117x166 cm

Állatok
pasztell, papír, 100x70 cm

Állat
pasztell, papír, 100x70 cm

Együttállás
geralit, olaj, vászon, farost, 129x116 cm 

Este
geralit, olaj, vászon (méretjelölés nélkül)

Csapda lépes vesszővel
geralit, olaj, vászon, 112x110 cm

Vázlat
színes ceruza, papír, 72x62 cm

Aranyhíd békanyállal
olaj, vászon, farost, 218x144,5 cm   

1991
Szivárvány
olaj, vászon, farost, 141x106 cm

Szemétdomb
olaj, vászon, farost, 69x120 cm

A vadnyúl fia
pasztell, papír, 70x100 cm

Kacsa I.
pasztell, papír, 100x70 cm

Kacsa II.
pasztell, papír, 100x70 cm  

1992
Vadnyúl
diófapác, tinta, papír, 83x59 cm

Vadmacska
diófapác, tus, papír, 59x83 cm

Majorudvar I.
geralit, olaj, vászon, 155x218,5 cm

Rongyszőnyeg II.
geralit, olaj, vászon, 120x115 cm

Csirke
színes ceruza, papír, 66x49 cm

Berekben
olaj, vászon, farost, 106x275 cm

Disznók
színes ceruza, papír, 61x79 cm

Fészekrablók
olaj, vászon, farost, 105x2019 cm

Születés
olaj, vászon, farost, 110x201 cm 

1993
Szarvasvadász
tempera, akril, olaj, geralit, vászon, farost, 144x120 cm

Kacsatömő II.
pasztell, papír, 70x100 cm

Hagymaszedő
geralit, olaj, vászon, farost, 55x52 cm

Rongyszőnyeg I.
geralit, olaj, vászon, 126x94 cm

Földműves – Csemeteültető
olaj, falemez, 147x147 cm   

1994
Madárpiac
akril, vászon, farost, 73x98 cm

Mutatvány
tus, papír, 55x95 cm

Udvaron
geralit, olaj, vászon, farost, 134x106 cm

Születés
geralit, olaj, vászon, farost, 36x37 cm

Ádám és Éva
reralit, olaj, vászon, 115x121,5 cm

Eső aszály után
geralit, olaj, vászon, farost, 55x55 cm

Békaember
geralit, olaj, vászon, 60x50 cm

Hurok – Madárfogó
geralit, olaj, vászon, fa, 52x35 cm

Varsa
geralit, olaj, vászon, farost, 58x213,5 cm

Fészeklépő
olaj, rétegelt falemez, 147x107 cm

Disznók I.
tus, papír, 69x68 cm 

Disznók II.
tus, papír, 67x62 cm

Egylábú madár
olaj, zománc, vászon, farost, 45x30 cm 

1995
Nyesedék
geralit, olaj, vászon, farost, 41x51,5 cm

Csíra
geralit, olaj, vászon, farost, 55,5x27 cm

Pitypangok
tus, papír, 59x77 cm

Füvek
tus, papír, 55x75 cm

Füvek I.
tus, papír, 55x75 cm

Mutatvány
olaj, vászon, farost, 60x40 cm

Részeg madár a holddal
olaj, vászon, farost

Majorudvar II.
olaj, vászon, farost, 130x124,5 cm

Táltos
pasztell, papír, 70x100 cm

Tojáshagyók
tempera, olaj, papír, 75x74 cm

Első hó
tempera, olaj, papír, 60x60 cm

Madarak
tus, papír, 59x52 cm

Céltábla helyett
tempera, olaj, vászon, 75x74 cm

Fagyasztott csirkelábak műanyag edényben
geralit, olaj, vászon, 51x32 cm

Műfészek hóban
geralit, olaj, vászon, 40,5x35,5 cm 

A sánta kacsa
geralit, olaj, vászon, farost, 95x85 cm 

Nyulak
tus, papír, 48x68 cm

Három disznó
tus, papír, 60x76 cm

Vetésforgó
olaj, vászon, farost, 170x177 cm

Lépő madár
vizes pác, papír, 36,5x33 cm

Macska a vasúti sínen
olaj, vászon, farost, 107x187 cm

Portré
pasztell, papír, 35,5x30,5 cm 

1996
Születések I.
kazein, akvarell, papír, 69x50,5 cm

Fészekhagyó
kazein, tempera, papír, 74,5x74,5 cm

Madárfiókák
tus, papír, 48x68 cm

Születések II.
kazein, akvarell, papír, 55,5x74 cm

Karakterek III.
diófapác, tempera, papír, 60x80 cm

Karakterek V.
diófapác, tempera, papír, 80x60 cm

Madárfióka
diófapác, tempera, papír, 61x80 cm

Öreg madarak szerelme
diófapác, tempera, papír, 80x60 cm

Krumplik
tus, papír, 49x74 cm       

1997
Virágzás
tus, papír, 40x38 cm

A fészekhagyó útja
olaj, vászon, farost, 59,5x74,5 cm

Gyerekjátékok-pannó
geralit, olaj, vászon, farost, 153x275 cm

Disznók
pasztell, papír, 80x70 cm

Madárfogás lépes vesszővel
geralit, olaj, vászon, 40,5x53 cm

Hosszú lábú madár
geralit, olaj, vászon, farost, (méretjelölés nélkül)

Szajkó fióka
pasztell, papír, 70x100 cm

A fekete vizek találkozása
vizes pác, papír, 50x67 cm  

1998
Madárfiú
olaj, vászon, farost, 40x30 cm

Madárfióka
olaj, vászon, farost, 40x30 cm

Nyúl a ködben
pasztell, papír, 60x49 cm

Menekülő állat (A ma született)
pasztell, papír, 49x78 cm

Kacsa
pasztell, papír, 89x69 cm

Kacsák II.
pasztell, papír, 100x70 cm

Kútbanéző
pasztell, papír, 100x70 cm

Születés
pasztell, vászon, farost, 36x37 cm

Nővérek – Virág kereszt
olaj, vászon, farost, 169x168 cm

A nagy itatás
geralit, olaj, vászon, farost, 149x168,5 cm

Riadt madár
olaj, vászon, farost, 123x153,5 cm

Madárpiac
vizes pác, papír, 49x68 cm

Fiatal állat
vizes pác, papír, 68x52 cm

Barna állat
vizes pác, papír, 49x49 cm

Búvárkacsa
vizes pác, papír. 49x49 cm

Kacsa
vizes pác, papír, 49x49 cm

A halász felesége és a hal fia
olaj, vászon, farost, 140x201 cm

Békaügető
olaj, vászon, farost, 137x151 cm 

Nappali csillagok
olaj, vászon, farost, 151,5x130,5 cm

1999
A kis boglya
geralit, olaj, vászon, 100x85 cm

A macska a kútba ugrik
pasztell, papír, 100x70 cm

Dobolók – Napfogyatkozás után
olaj, vászon, farost, 155x154 cm

A hiéna törpeliliomot látott
olaj, vászon, farost, 128x149 cm

A kocsis lánya
olaj, vászon, farost, 181x145 cm   

2000
Virágzás
olaj, vászon, farost, 125x125 cm

Bakugrás
olaj, vászon, farost, 114x273 cm

Maszületett
olaj, vászon, farost, 75x75 cm

Madár a vízen
olaj, vászon, farost, 30x45 cm

A kígyók elmennek
olaj, vászon, farost, 85x177,5 cm

Ugrókötél I.
olaj, vászon, farost, 75x215 cm

Ugrókötél II.
olaj, vászon, farost, 150x140 cm

Napfogyatkozás után – Ikrek
olaj, vászon, farost, 170,5x170,5 cm

A lápvidék táncosa
olaj, vászon, farost, 96,5x112,5 cm

2001
A fájós lábú meg a nővére
olaj, vászon, farost, 114x275 cm

Mártélyi sóvárgás I.
olaj, vászon, farost, 59,5x120 cm

Mártélyi sóvárgás II.
olaj, vászon, farost, 75,5x66 cm

Vakrepülés
vVizes pác, papír, 59x78 cm

Fiatal állat sötétedés után
vizes pác, papír, 59x78 cm

Az útrakelő
vizes pác, papír, 59x78 cm 

2002
A kígyó csókja
olaj, vászon, farost, 142x214,5 cm

Hal a kútban
vizes pác, papír, 59x78 cm

Csirke az ólban
vizes pác, papír, 49x68 cm

Macskaének
vizes pác, papír, 29x40 cm

A csikó átmegy az úton
vizes pác, papír, 59x78 cm

Híd a repceföldre
olaj, vászon, farost, 103x275 cm

„Én Istenem, én Istenem…"
olaj, vászon, farost, 151x121 cm

Vízmerítő
vizes pác, papír, 59x79 cm

Cigarettaszünet
vizes pác, papír, 50x50 cm

Piacon
vizes pác, papír, 58x42 cm

2003
Állatélet
pasztell, papír, 61x91 cm

Asszony létrával
plaj, vászon, farost, 146x105 cm

Disznók a Komorlyuknál
olaj, vászon, farost, 105x240 cm

A kanász felesége sötétedés után
vizes pác, papír, 84x60 cm

Bőrrosta
vizes pác, papír, 83x60 cm

Hajléktalan
olaj, vászon, farost, 118,5x149,5 cm

A hantmadarak élőhelye – Supka Magdolna emlékére
olaj, vászon, farost, 214x226 cm

2004
A fekete bárány fia
vizes pác, papír, 59x79 cm

Fekete bárány születik
vizes pác, papír, 60x80 cm

Sánta tyúk a repceföldön
olaj, vászon, farost, 47x274 cm

Mariska a forgónál
vizes pác, papír, 59x69 cm

Asszony az istállóban
vizes pác, papír, 60x80 cm

Bőrrosta
olaj, vászon, farost, 160x139 cm

A kútásó az égre néz
olaj, vászon, farost, 137x161 cm

Az öreg szerelmesek ébredése
olaj, vászon, farost, 125x214 cm

Dögevők
olaj, plextol, vászon, 70x215 cm 

2005
Üres karám
olaj, vászon, farost, 135x214 cm

Kacsatömő
olaj, vászon, farost, 106x270 cm

Disznó a mázsán
olaj, vászon, farost, 135x214 cm

Földemlék – Harmadnapon
olaj, vászon, farost, 250x210 cm 

2006
Szent Kristóf
olaj, vászon, farost, 130x90 cm

Harmadnapon
olaj, vászon, farost, 135x214 cm

Pacsirtaének
olaj, vászon, farost, 207x120 cm

A négy fa kútja
olaj, vászon, farost, 207x110 cm

A fanyűvő felesége
olaj, vászon, farost, 280x210 cm

2007
Harangszó
olaj, vászon, farost, 100,5x89 cm

A fal melege
olaj, vászon, farost, 54x48 cm

2008
Szívek vetése
olaj, vászon, farost, 137x136 cm

Hangyaboly
olaj, vászon, farost, 135x214 cm

Kútbanézők
olaj, vászon, farost, 220x206 cm 

2009
Boszorkánykövek
olaj, vászon, farost, 106x264 cm

Legyek és böglyök a tetőablakon
olaj, vászon, farost, 120x80 cm

A kakukkfióka fészke holdárnyékban
olaj, vászon, farost, 205x240 cm


                                                                                                              
Művek közgyűjteményekben

Balassagyarmat, Városi Képtár
Budapest, Fővárosi Képtár Kiscelli Múzeum
Budapest, Magyar Nemzeti Galéria
Debrecen, Déri Múzeum
Dunaszerdahely, Kortárs Magyar Galéria
Eger, Dobó István Vármúzeum
Győr, Xántus János Múzeum, Patkó Imre Gyűjtemény
Győr, Városi Művészeti Múzeum
Hatvan, Hatvany Lajos Múzeum
Hódmezővásárhely, Tornyai János Múzeum
Kecskemét, Katona József Múzeum
Miskolc, Herman ottó Múzeum
Pécs, Janus Pannonius Múzeum
Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
Szombathely, Szombathelyi Képtár

Egyéni kiállítások

1973 Salgótarján, Nógrád Megyei Tanács Klubja
1974 Salgótarján, Kórház Galéria
1974 Salgótarján, Öblösüveggyár
1977 Somoskőújfalu, Művelődési Ház
1977 Budapest Művészet Kisgalériája
1977 Balassagyarmat, Horváth Endre Galéria
1977 Somoskőújfalu, Cered, Szécsény, Diósjenő, Salgótarján ZIM (vándorkiállítás)
1978 Budapest, Ferencvárosi Pincetárlat
1978 Somoskőújfalu, Művelődési Ház
1978 Debrecen, Kölcsey Ferenc Művelődési Központ
1979 Eger, Megyei Művelődési Központ
1979 Vác, Görög Templom Kiállítóterem
1980 Salgótarján, József Attila Megyei Művelődési Központ
1980 Rétság, Asztalos János Művelődési Központ
1980 Salgótarján, OTP
1980 Salgótarján, Állami Biztosító
1981 Budapest, Vigadó Galéria (A TV Galériája)
1982 Salgótarján, József Attila Művelődési Központ
1982 Derkovits-díjasok kiállítása, Szombathely, Forradalmi Múzeum (Püspöky Istvánnal)
1983 Ózd, Kun Béla Művelődési Ház
1983 Győr, Művelődési Ház
1983 Salgótarján, Szakszervezeti Oktatási Központ
1983 Hamburg (Német Szövetségi Köztársaság), Mensch Galéria
1984 Balassagyarmat, Horváth Endre Galéria
1984 Kecskemét, Kecskeméti Galéria
1985 Salgótarján, Budapesti úti Általános Iskola1985Salgótarján, Lovász József Általános
         Iskola
1985 Tavaszi Tárlat kamarakiállítása, Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
1985 Kecskemét, Kecskeméti Galéria
1985 Debrecen, Művelődési Központ (Jószay Zsolttal)
1987 Hódmezővásárhely, Tornyai János Múzeum
1987 Debrecen, Kossuth Lajos Tudományegyetem Galéria (Makoldi Sándorral)
1987 Dortmund (Német Szövetségi Köztársaság), Magyar Napok
1988 Salgótarján, Szakszervezetek Oktatási Központja
1988 Gödöllő, Gödöllői Galéria
1989 Budapest, Hotel Atrium Hyatt
1989 Magyarnándor, Művelődési Otthon
1990 Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
1991 Miskolc, Miskolci Galéria (Jószay Zsolttal)
1991 Kecskemét, Kecskeméti Képtár (Jószay Zsolttal)
1991 Püspökladány, Ladányi Galéria (Jószay Zsolttal)
1991 Pécs, Csontváry Terem
1991 Párizs (Franciaország), Magyar Intézet (Csemniczky Zoltánnal)
1992 Losonc, Nógrádi Galéria
1993 Leiden (Hollandia), Zichy Galéria
1994 Gent (Belgium), La Perseveranza Galéria
1996 Szolnok, Szolnoki Galéria
1996 Lillafüred, Lillafüredi Galéria
1996 Prága (Csehország), Magyar Intézet (Csemniczky Zoltánnal)
1997 Pécs, Parti Galéria
1998 Balassagyarmat, Horváth Endre Galéria
1998 Nagybátony, Művelődési Központ
1998 Budapest, Gold Art Galéria
1999 Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
1999 Eger, Megyei Könyvtár (Balázs Péterrel)
2000 Budapest, Vigadó Galéria (Muzsnay Ákossal és Szabó Tamással)
2000 Debrecen, Kossuth Lajos Tudományegyetem Galériája
2000 Eger, Bródy Sándor Megyei Könyvtár
2000 Budapest, Gold Art Galéria
2000 Leiden, Groningen (Hollandia)
2001 Budapest, Vigadó Galéria
2002 A kondásnővérek éneke, Budapest, Szinyei Szalon
2002 Budapest, Galéria '13
2003 Gyula, Várszínház
2003 Békéscsaba
2003 Nagymaros, Prinket Galéria
2004 Csesztve, Madách Imre Emlékmúzeum
2005 A kondásnővérek éneke II., Budapest, Szinyei Szalon
2005 A kondásnővérek éneke II., Szeged, Móra Ferenc Múzeum
2006 A hantmadarak élőhelye: Supka Manna emlékére, Budapest, Aulich Art Galéria
2008 Debrecen, Mű-Terem Galéria
2009 Debrecen, Kossuth Lajos Tudományegyetem
2009 Felemelkedés és alászállás, Eger, Keresztény Ifjúsági Klub Galériája
2009 Budapest, Galéria '13
2009 Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
2010 Tavasz-ünnep, Pécs, Parti Galéria
2010 Budapest, Léna & Rosselli Galéria
2010 Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
2011 Budapest, Erlin Galéria
2012 Balassagyarmat, Horváth Endre Galéria
2012 Kacsatömés és a többiek, Hatvan, Hatvany Lajos Közérdekű Muz