Életrajz
Földi Péter festőművész életútja, pályája is rendhagyó: vidéki, falusi környezetből indult, s a tanulási-felkészülési periódus lezárulását követően is vidéken maradt, és itt kezdett el dolgozni: napjainkban is szülőhelyén él és alkot.
1949. augusztus 11-én született Somoskőújfalun. Édesapja Földi János, édesanyja Kiss Ilona. Felesége Tóth Edit. Gyermekeik: Földi Péter 1975-ben, Földi Gergely 1978-ban született.
Az általános és középiskolai tanulmányok befejezése után az 1968 és 1972 között végzett tanulmányok lezárásaként az egri Tanárképző Főiskola matematika-rajz szakán kapott diplomát. Blaskó János, Seres János és Nagy Ernő volt a mestere, de mély inspirációkat kapott a nagy festőelődök: Rembrandt, Van Gogh, Csontváry és Tóth Menyhért életművéből, alkotásaiból is.
A művész két évtizeden át, 1972 és 1992 között Somoskőújfalun, általános iskolában tanított rajzot, míg 1992-től a 2009-es nyugdíjba vonulásáig az egri Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola docenseként, majd főiskolai tanáraként tevékenykedett.
Első, bemutatkozó jellegű tárlatait 1973-ban Salgótarjánban, majd 1977-ben Budapesten rendezte meg, később többek között 1981-ben a fővárosi Vigadó Galériában, 1985-ben Kecskeméten, 1987-ben Hódmezővásárhelyen, 1996-ban Szolnokon, 2006-ban a budapesti Aulich Art Galériában, 2009-ben a salgótarjáni Nógrádi Történeti Múzeumban és a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem aulájában, 2014-ben a hódmezővásárhelyi Tornyai János Múzeumban jelentkezett a pálya jelentős állomását jelző önálló kollekcióval, de művei eljutottak – egyéni és csoportos bemutatók keretében – európai, elsősorban francia, német és holland városok kiállítótermeibe, galériáiba is. A Földi-képek az ezerkilencszázhetvenes évek második felétől a magyar festészeti és grafikai tárlatok állandó szereplői: alkotásai a Stúdió-kiállítások (1977 és 1984 között), a salgótarjáni rajzbiennálék és tavaszi tárlatok, az egri akvarellbiennálék, a szegedi nyári tárlatok, a miskolci téli tárlatok, az esztergomi pasztellbiennálék díjazottjai.
Festészeti és grafikai munkássága mellett az ezredfordulót követőn a szobrászat ágazatában is jelentős alkotótevékenységet fejt ki: tárlatain ekkortól rendszeresen szerepelnek bronz kisplasztikái.
Festői-grafikusi-szobrászi munkássága mellett jelentős elméleti, tanulmányírói tevékenységet is kifejt: publikációi körében a legjelentősebbek a gyermekrajzok világáról szóló eszmefuttatások.
Számos más elismerés mellett 1987-ben Munkácsy-díjat, 1993-ban Magyar Művészetért-díjat, 2001-ben Érdemes Művész-címet kapott, majd 2007-ben Kossuth-díjjal ismerték el munkásságát. 2011-ben Prima Primissima-díjat kapott. 1994-től az MMA társadalmi szervezet, 2011-től a Magyar Művészeti Akadémia köztestület rendes tagja.
Az életrajzot összeállította: Wehner Tibor [2016]
Munkásság
Munkásság
A modern magyar képzőművészet jelenkori csoportosulásai és társaságai mellett – a stílusirányzatok és a művészeti törekvések, az iskolák egységesítő ereje által összekapcsolódó közösségek hatókörein kívül – magányosan dolgoznak azok a művészek, akiknek munkásságát az „egyéni utakat bejárók", vagy a „besorolhatatlan" megjelöléssel határozhatjuk meg.; Tovább...
Munkásság
Wehner Tibor: Földi Péter festőművészete
A modern magyar képzőművészet jelenkori csoportosulásai és társaságai mellett – a stílusirányzatok és a művészeti törekvések, az iskolák egységesítő ereje által összekapcsolódó közösségek hatókörein kívül – magányosan dolgoznak azok a művészek, akiknek munkásságát az „egyéni utakat bejárók", vagy a „besorolhatatlan" megjelöléssel határozhatjuk meg. Ilyen a szuverenitását őrző, öntörvényű festői világot építő és törvényszerűen a követők széles körét nélkülöző művész Földi Péter is, akinek piktúráját, festészetének alakulását már több mint négy évtizede követhetjük nyomon.
„Lankás dombok között, a Karancs-Medves hegycsoport lábánál, Somoskőújfaluban él egy festő – írta a Kugler Könyvek-sorozatban 2005-ben megjelent vaskos, Földi Péter munkásságát feldolgozó kötet bevezetőjében H. Szilasi Ágota művészettörténész. – Az emberi lét legalapvetőbb igazságairól festi tiszta színekben felfénylő »meditációs« képeit, melyeket jelekké fokozott, de eredeti létüket-lényüket is megőrző növények, madarak (gólyák, kacsák, csirkék, meghatározhatatlan szárnyasok), nyulak, tehenek, disznók kígyók…, s a velük ambivalens viszonyban együtt élő, szuggesztív tekintetű, formailag sematizált emberfigurák népesítenek be. Sokszor kérdezték már tőle, akik elsősorban Budapestet tartják a magyar kultúra forrásvidékének, hogy nem hátrányos-e művészetére ez az önként vállalt vidéki kívülállás, a kör peremén való létezés. Azonban, aki olyan képeket fest, mint Földi Péter, s akinek a természettel való szerves együttélés, a népi hagyomány, és a tiszta naivsággal készült gyermekrajz eleven inspirációs forrás, mi mást mondhatna, mint Tamási Áron: »Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne. « Hiszen számára csak ez lehet az őszinte és hiteles művészet alapja, kötődés ahhoz a kultúrához, amely felnevelni és felemelni képes bennünket. Mégpedig úgy, ahogy Vajda Lajos írta: »Tradíció nélkül nem lehet semmit sem csinálni, s ez a magyar körülmények között csak a népművészet lehet. Visszanézünk a múltba, hogy még jobban megerősödjünk, s hogy a múlt értékeit megmentsük, és a jövő számára adjuk át. « Így aki – mint ahogy Földi is teszi – tradíciót ápol, s akinek művészete az ősi primitív és a modern, gondolatilag összetett látásmód szintézise, nem lehet provinciális, s azon túl sem stílusokhoz nem sorolható, sem tényleges időhöz nem köthető. – Korunk mértéktelenségében saját mértéket keresve konokul egyéni útját járó."
Festészetének témavilága, megjelenítésmódja, kifejezése is különösségekben, az egyszerűségek különösségeiben játszó: háziállatok, a baromfiudvar szárnyasai, madarak és falusi emberek a vissza-visszatérő képszereplők. A csorda, A karám, Csapda, Fészekhagyók – a képcímek is a falusi, földközeli világot idézik, de Földi Péter ecsetje nyomán a szűk élettér kozmikussá alakul és tág érvényességűvé nyílik. A vérbő valóságélménnyel átitatott motívumok interpretációját a gyermekrajzok stílusa, a népművészet formakincse és logikája, a művészet ősi konvenciói árnyalják. (A művész több elemző tanulmányt publikált a gyermekrajzok esztétikájáról.) A többnyire nagy, egységes felületekből, illuzionisztikus szín-terekből épülő, dekoratív, élénk kolorittal festett vásznakon mély szimbolikus tartalmakkal telítődnek a különösségek izgalmával áthatott motívumok. A furcsa képkivágások, a szokatlan nézőpontok, a síkszerű kompozíció, s az átalakulások-átalakítások, a torzulások-torzítások révén az állati és emberi tulajdonságok elmosódnak, felcserélődnek, váratlanul újszerű mondandókkal telítődnek. A meseszerűség és a valósághűség határán villódzó táblaképek, akvarellek és grafikák kapcsán méltán állapította meg az életmű alakulását évtizedeken át követő, kitűnő művészettörténész, Supka Magdolna a festő 2000-ben, a budapesti Vigadó Galériában felvonultatott műveit elemezvén: „Az idillből drámává, életképből halálképpé komoruló Földi-féle sorsszemléletből születtek a lélekrajz tekintetében páratlan érzékenységű remekművei – amelyekről azt vallja, hogy az érzelmek és indulatok kifejezését az állatok tekintetében és mimikájában az embernél elevenebb és igazabb formájában látja. … A baljós sejtelmekkel terhes képsorok után úgy tűnik, a művész az élet folytonosságát fenntartó szerelmet tekinti földi létünk legfőbb misztériumának."
Amiként a régi műveken, az újakon és a legújabb alkotásokon is csupán a tömör képi lényeg rögzül: immár négy és fél évtizede olajjal vászonra és fatáblára, vizes páccal merített papírra festve és ceruzával rajzolva születnek a szabályosnak ítélhető Földi Péter-képek. Emberek, valóságos és képzelt, vagy valóságosnak és képzeltnek vélt állatok jelennek meg a fehér, a rózsaszín háttér előtt, vagy inkább e világos színfalak között, vagy sejlenek elő a barnás-fekete, titokzatos, sötét derengésből. A tér, a festői tér mindig semleges, nincs táj, nincs közeg: a figura, az alak, a madár, a teremtmény – emberarcúból állatpofájúvá, állatiból emberi arcúvá alakulva-váltakozva – uralkodik a képmezőn csaknem mindig. Azon a képmezőn, amelyet nem szabályoz a perspektíva, illetve ha mégis, akkor a több nézőpontú nézetrendszer, s ez további tér-bonyodalmakat okoz: ebben a bonyolult rendszerben mintha minden kissé síkszerű lenne. Nagy foltokból épül a motívumokat éltető kolorit, mindig szisztematikusan bezáródnak a körvonalak, aggasztón zártak a formák, hangsúlyosak a kontúrok, és a részletezés általában nem jellemző. Mintha a festő zavartalan, tiszta, emblematikus lenyomatokat vésne vizuális emlékezetünkbe. A művekbe foglalt világ, s ezért a művek világa is: sajátos, különös, rendkívüli, furcsa. Mert a művekbe foglalt világ bár egyszerűnek tűnő, valójában sokértelműségeket sűrítő és feltáratlan, szimbólumokba, esetenként ikonográfiai toposzokba foglalt, és mindig transzcendens titkokat rejtő, a lét esetlenségeit és szépségeit megragadó, gyönyörűségesen fájdalmas érzeteket és gondolatokat tolmácsoló és indukáló. E titokfaggató festészetet évtizedek óta értekezések, tanulmányok, könyvek kísérik, amelyek közül újra meg újra Supka Magdolna művészettörténészre kell hivatkoznunk, aki a legavatottabb interpretációját adta e művész piktúrájának:
„Földi Péter világa első benyomásként a kedélyünkre hat, a színek és a kompozíció eleven ritmikája, s a jelenetek játékossága felderít, míg a hangvétel rejtett tragikuma meghökkent, s ez a kettősség, ami a művek atmoszféráján átdereng, leginkább a megfejtetlen álmokéval rokon. Talán, mert az érzület pólusai – a félelem és az oltalom – az álmainkban eseménnyé válva és alakot öltve, ébredés után egy darabig a valóságos élmény élességével élnek és rezonálnak tovább, ám eredetük és jelentésük annál rejtőzködőbb, mennél ésszerűbben közelítünk megfejtésükhöz. Ilyen a természetrajza ennek a piktúrának is, a művész a valóságból ismert, szabadban játszódó, kissé bohókás jeleneteket konkrét rajzolattal, életszerűen jeleníti meg, és mi, a szemlélő elfogulatlanságával adjuk át magunkat az előadásmód bájának és humorának. Ami azonban mindinkább tűnődésre késztet minket, az a szereplők kiléte! Mert mennél tovább nézzük őket, annál jelentékenyebbé válnak együttesükben, mintha a világ mindenfajta élőlényének az intelligenciája és érzőképessége bennük, általuk – és éppen hangtalanságuk maszkja mögül – adná le, valami égető időszerűséggel a maga SOS jelzéseit, ráocsúdtatva az emberi fajt önpusztító gerjedelmének, Földünk megrontásának végveszélyére."
Külön fejezet illetheti az ezredforduló után született bronz-kisplasztikákat. Érdekes, hogy par excellence festők és grafikusok – mint Almásy Aladár, mint Kárpáti Tamás, mint Muzsnay Ákos – életében és munkásságában elérkezik egy pillanat, amikor a szobrászat felé fordulnak: amikor ki kell lépniük a sík szorításából, el kell szakadniuk az illuzionizmusok szférájából, amikor át kell élniük a dolgok valóságos megtestesítésének varázsát. Miként a kortársak szobrai, a Földi-bronzok is aztán – néhol megfestetten – messze rugaszkodnak a plasztikai konvencióktól: a festői látásmód keresztezi a tömeg-, a test-alakítás, az anyag-formálás, a térszervezés megszokott eljárásait és módszereit, felforgatja a hagyományos plasztikai rend szabályrendszerét. A Földi-teremtmények magányukba és bájos rútságaikba zárva, a teret intenzíven fókuszálva kuporognak önmagukban vagy gubbasztanak kerekes állványaikon. Rútak és szépek, torzak és harmonikus arányúak, ijesztők és kedvesek. Miként a Földi-piktúra és -grafika, immár a Földi-plasztika is megkerülhetetlen vizsgálati terep a modern magyar művészet krónikásai, elemzői számára.
[2016]
Műtárgyjegyzék
1970
Termés I
olaj, viaszosvászon, farost, 58x58,5 cm
1971
Anyám portréja II.
olaj, vászon, 39x32 cm
1972
Botok
olaj, farost, 78x66 cm
Babszemek
olaj, farost, 56x58 cm
Csirkék
olaj, farost, 27x43,5 cm
Asszony
olaj, farost, 52x43 cm
Az öreg óriás énekel
olaj, farost, 71x83 cm
1973
Editnek – Tavaszi fák
olaj, farost, 64x75 cm
Termés II.
olaj, farost, 89x82 cm
Virágkombájn
olaj, farost, 52x52 cm
1974
Növények I.
olaj, fa, 91x57 cm
Növényi formák I.
olaj, tempera, vászon, farost, 64x48,5 cm
Rákok
olaj, farost, 61,5x93,5 cm
Madarak I.
olaj, farost, 61x73 cm
Hajnal
olaj, vászon, 50x49 cm
1975
Egy cső kukorica
olaj, karton, 32x24 cm
Tisztás
olaj, farost, 95x122 cm
Fiatal fenyves
olaj, farost, 73x98 cm
Lósóskák
olaj, farost, 74x65 cm
Babhüvelyek – Természet utáni tanulmány
olaj, farost, 72x97 cm
Babok I.
tus, papír, 30x43 cm
Babok II.
tus, papír, 30x43 cm
Növények II.
olaj, fa, 91x57 cm
Csendélet növényi formákkal
olaj, zománc, farost, 120x100 cm
Tarkalepke – Vörös fej
olaj, zománc, farost, 79x51 cm
Apám portréja II.
olaj, farost, 93x60 cm
1976
Növényi formák II.
olaj, vászon, farost, 96x95 cm
Káposztaföld
olaj, zománc, farost, 80x100 cm
Gólyák
olaj, farost, 57,5x70,5 cm
Két madár
olaj, farost, 51x58,5 cm
Madarak II.
olaj, farost, 100x70 cm
Madarak, füvek
olaj, farost (méret ismeretlen)
Falusi asszony
olaj, farost, 40x30 cm
Portré
olaj, vászon, farost, 46x36 cm
Pásztor
olaj, farost, 49,5x33,5 cm
1977
Bokor
tus, papír, 30x43 cm
Füvek, levelek
tus, papír, 30x43 cm
Babkarók
tus, papír, 30x43 cm
Tanulmány káposztákról
tus, papír, 43x30 cm
Tanulmány I.
tus, papír, 30x43 cm
Tanulmány II.
tus, papír, 30x43 cm
Káposzták
tus, papír, 30x43 cm
Növények III.
tus, papír, 30x43 cm
Két madár
olaj, vászon, 60x70 cm
Madár
olaj, vászon, farost, 80x60 cm
Madarak anyja
olaj, vászon, farost, 97x78 cm
Tojó
olaj, vászon, farost, 120x100 cm
1978
Az éjszaka
olaj, vászon, farost, 79x89,5 cm
Küzdelem II.
akvarell, papír, 87x59 cm
Madárcsalád
olaj, vászon, farost, 72x51 cm
Mezei történet
olaj, vászon, farost, 64x92 cm
Este
olaj, vászon, farost, 86x120 cm
Tehenek
akvarell, papír, 60x70 cm
Lovak és farkas
olaj, vászon, farost, 110x100 cm
Csorda
olaj, vászon, farost, 90x230 cm
1979
Virágzás
olaj, farost, 57x80 cm
Madarak II.
akvarell, tus, tempera, papír, 96x61 cm
Kondás
olaj, furnérlemez, 127x152 cm
Asszonyok és disznók – Ősz
olaj, vászon, 101x200 cm
Nyúltenyésztő I.
olaj, fa, 85x128 cm
Alakoskodók
olaj, vászon, 95x126 cm
1980
Növények I.
színes ceruza, papír, 28,5x46 cm
Növények II.
színes ceruza, papír, 28,5x44,5 cm
Macska
olaj, fa, 56x76 cm
A búvárkacsa második merülése
olaj, vászon, farost, 68x49 cm
Mérkőzés – Szemüveget a bírónak
olaj, vászon, farost, 85,5x93 cm
Csatában – Előre magyarok!
olaj, vászon, farost, 118,5x128 cm
Tobozgyűjtő
olaj, vászon, farost, 90x180 cm
Madárpiac III.
pasztell, papír, 100x70 cm
Élvenyelő
diófapác, tinta, papír, 30x42 cm
1981
Borókás I.
tus, papír, 30x43 cm
Vázlat I.
tus, papír, 31x32,5 cm
Tanulmány I.
tus, papír, 301x45 cm
Borókás II.
tus, papír, 30x43 cm
Borókás
olaj, vászon, farost, 81,5x107,5 cm
„Volt egy öregapó…" – Bartók Béla emlékére
olaj, vászon, farost, 126x156 cm
Madár
olaj, farost, 76x80 cm
Vergődés
olaj, vászon, farost, 126x216 cm
1982
Szoborterv
akvarell, papír, 30x37 cm
Forrásvidék
olaj, vászon, farost, 85,5x167,5 cm
Tehenek
akvarell, papír, 25,5x40,5 cm
Madarak
tempera, papír, 50x70 cm
Rikongat a kanász
olaj, vászon, farost, 120x125 cm
Karám
olaj, vászon, farost, 150x130 cm
Álom
olaj, vászon, farost, 59x145 cm
„Felszántom a császár udvarát…"
olaj, vászon, farost, 40x93,5 cm
Kacsák
tus, papír, 24x42 cm
Vízparton
akvarell, papír, 34x67 cm
Néma kacsák
olaj, vászon, farost, 125x157 cm
1983
Természet utáni tanulmány
színes ceruza, papír, 18x52 cm
Fölmagzott hagymák
olaj, vászon, farost, 124x125 cm
Tavaszi nap
olaj, vászon, farost, 124x125 cm
Vadászterület
olaj, vászon, farost, 92x157 cm
Növények III.
színes ceruza, papír, 28x45 cm
Tanulmány káposztákról I.
színes ceruza, papír, 22x50 cm
Tanulmány káposztákról II.
színes ceruza, papír, 26x53 cm
„Nyitva van az aranykapu…"
olaj, vászon, farost, 140x200 cm
1984
Kígyótojások
olaj, vászon, farost, 72,5x168 cm
Tócsák
akvarell, papír, 33,5x67 cm
Felszálló köd
akvarell, papír, 33x85 cm
Kútba esett borjú
akvarell, papír, 44,5x63,5 cm
Szárnypróbálgatók
akvarell, tinta, papír, 49x75 cm
Holdudvar
akvarell, papír, 36,5x76 cm
Virágzó csemete
olaj, fa, 74x36 cm
A kacsák útja
olaj, vászon, farost, 54,5x162,5 cm
Vízparton
tus, nádtoll, papír, 21,5x40 cm
1985
Fészekhagyó
olaj, vászon, farost, 109,5x100 cm
Két madár
tempera, papír, 48x65 cm
Kertészetben
olaj, vászon, farost, 126x150,5 cm
Fészekhagyók
Olaj, vászon, farost, 126x180 cm
Fogadalmi nap
olaj, vászon, farost, 120x60 cm
1986
Csapda I.
olaj, vászon, farost, 48x71 cm
Csapda II.
olaj, vászon, farost, 75x69,5 cm
Bagolyfióka
pasztell, fotókarton, 50x42 cm
Baglyok I.
színes ceruza, papír, 43x61 cm
Baglyok II.
színes ceruza, papír, 43x61 cm
Baglyok III.
színes ceruza, papír, 43x61 cm
Bagoly asszonykám (befejezetlen)
olaj, vászon, 140x100 cm
1987
Macska – félszemű
diópác, papír, 40x28 cm
Vízimadarak I.
akvarell, fedőfehér, papír, 46x76 cm
Vízimadarak II.
akvarell, papír, 39x88 cm
Képterv I.
színes ceruza, papír, 31x60 cm
Képterv II.
színes ceruza, papír, 38x77 cm
Színvázlat
zínes ceruza, papír, 37x48 cm
Rárepülés
pasztell, fotókarton, 50x70 cm
Asszonyének I.
olaj, vászon, farost, 91,5x212 cm
Baromfitelep
olaj, fa, 89x96,5 cm
Madárpiac
pasztell, papír, 100x70 cm
Vadnyulak
olaj, vászon, farost, 122x188,5 cm
1988
Kék kacsa
pasztell, fotókarton, 70x50 cm
Piros kacsa
pasztell, fotókarton, 70x50 cm
Vázlat I. – Madárfejek
színes ceruza, papír, 50x70 cm
Vázlat II. – Madárfejek
színes ceruza, papír, 50x70 cm
Kacsaúsztató
pasztell, farost, 100x70 cm
Színvázlat a „Nyuszi hopp…"-hoz I.
színes ceruza, papír, 44,5x80 cm
Színvázlat a „Nyuszi hopp…"-hoz II.
színes ceruza, papír, 44,5x80 cm
„Nyuszi hopp…" I.
pasztell, papír, 100x70 cm
„Nyuszi hopp…" II.
pasztell, papír, 100x70 cm
Vadnyúl I.
pasztell, papír, 100x70 cm
Vadnyúl II.
olaj, vászon, farost, 101x89,5 cm
1989
Etetés
olaj, vászon, farost, 30x50 cm
Fanyűvő
olaj, vászon, farost, 98x67 cm
Asszonyének II.
olaj, vászon, farost, 129x215 cm
Virágszedő
olaj, vászon, farost, 60x80 cm
Madárfogó – Lopakodó szégyen
olaj, vászon, farost, 86x61 cm
Búcsú a fészektől
olaj, vászon, 58,5x45,5 cm
„Süss fel nap…"
olaj, vászon, farost, 45,5x58,5 cm
Tökmagszedők
olaj, vászon, farost, 95x159,5 cm
Csigaszedők
olaj, vászon, farost, 96x179 cm
Hopp!
olaj, vászon, farost, 76x135,5 cm
1990
Foglyok
színes ceruza, papír, 55x85 cm
Kakaskórus
színes ceruza, papír, 53x93,5 cm
Táltos boronával
olaj, vászon, farost, 122x193 cm
Kacsaúsztató
olaj, vászon, farost, 99x140 cm
„Süss fel nap…" II. – pannóterv
olaj, vászon, farost, 101x109 cm
Gyomlálók
olaj, vászon, farost, 138x146 cm
Asszonyének III.
olaj, vászon, 51,5x90 cm
Babszelelők
olaj, vászon, farost, 89,5x52,5 cm
Asszony és állat
olaj, vászon, farost, 122x70 cm
Madáritatás
olaj, vászon, farost, 91,5x68,5 cm
Palántázók
olaj, vászon, farost, 68,5x95 cm
Aszály
olaj, vászon, farost, 117x166 cm
Állatok
pasztell, papír, 100x70 cm
Állat
pasztell, papír, 100x70 cm
Együttállás
geralit, olaj, vászon, farost, 129x116 cm
Este
geralit, olaj, vászon (méretjelölés nélkül)
Csapda lépes vesszővel
geralit, olaj, vászon, 112x110 cm
Vázlat
színes ceruza, papír, 72x62 cm
Aranyhíd békanyállal
olaj, vászon, farost, 218x144,5 cm
1991
Szivárvány
olaj, vászon, farost, 141x106 cm
Szemétdomb
olaj, vászon, farost, 69x120 cm
A vadnyúl fia
pasztell, papír, 70x100 cm
Kacsa I.
pasztell, papír, 100x70 cm
Kacsa II.
pasztell, papír, 100x70 cm
1992
Vadnyúl
diófapác, tinta, papír, 83x59 cm
Vadmacska
diófapác, tus, papír, 59x83 cm
Majorudvar I.
geralit, olaj, vászon, 155x218,5 cm
Rongyszőnyeg II.
geralit, olaj, vászon, 120x115 cm
Csirke
színes ceruza, papír, 66x49 cm
Berekben
olaj, vászon, farost, 106x275 cm
Disznók
színes ceruza, papír, 61x79 cm
Fészekrablók
olaj, vászon, farost, 105x2019 cm
Születés
olaj, vászon, farost, 110x201 cm
1993
Szarvasvadász
tempera, akril, olaj, geralit, vászon, farost, 144x120 cm
Kacsatömő II.
pasztell, papír, 70x100 cm
Hagymaszedő
geralit, olaj, vászon, farost, 55x52 cm
Rongyszőnyeg I.
geralit, olaj, vászon, 126x94 cm
Földműves – Csemeteültető
olaj, falemez, 147x147 cm
1994
Madárpiac
akril, vászon, farost, 73x98 cm
Mutatvány
tus, papír, 55x95 cm
Udvaron
geralit, olaj, vászon, farost, 134x106 cm
Születés
geralit, olaj, vászon, farost, 36x37 cm
Ádám és Éva
reralit, olaj, vászon, 115x121,5 cm
Eső aszály után
geralit, olaj, vászon, farost, 55x55 cm
Békaember
geralit, olaj, vászon, 60x50 cm
Hurok – Madárfogó
geralit, olaj, vászon, fa, 52x35 cm
Varsa
geralit, olaj, vászon, farost, 58x213,5 cm
Fészeklépő
olaj, rétegelt falemez, 147x107 cm
Disznók I.
tus, papír, 69x68 cm
Disznók II.
tus, papír, 67x62 cm
Egylábú madár
olaj, zománc, vászon, farost, 45x30 cm
1995
Nyesedék
geralit, olaj, vászon, farost, 41x51,5 cm
Csíra
geralit, olaj, vászon, farost, 55,5x27 cm
Pitypangok
tus, papír, 59x77 cm
Füvek
tus, papír, 55x75 cm
Füvek I.
tus, papír, 55x75 cm
Mutatvány
olaj, vászon, farost, 60x40 cm
Részeg madár a holddal
olaj, vászon, farost
Majorudvar II.
olaj, vászon, farost, 130x124,5 cm
Táltos
pasztell, papír, 70x100 cm
Tojáshagyók
tempera, olaj, papír, 75x74 cm
Első hó
tempera, olaj, papír, 60x60 cm
Madarak
tus, papír, 59x52 cm
Céltábla helyett
tempera, olaj, vászon, 75x74 cm
Fagyasztott csirkelábak műanyag edényben
geralit, olaj, vászon, 51x32 cm
Műfészek hóban
geralit, olaj, vászon, 40,5x35,5 cm
A sánta kacsa
geralit, olaj, vászon, farost, 95x85 cm
Nyulak
tus, papír, 48x68 cm
Három disznó
tus, papír, 60x76 cm
Vetésforgó
olaj, vászon, farost, 170x177 cm
Lépő madár
vizes pác, papír, 36,5x33 cm
Macska a vasúti sínen
olaj, vászon, farost, 107x187 cm
Portré
pasztell, papír, 35,5x30,5 cm
1996
Születések I.
kazein, akvarell, papír, 69x50,5 cm
Fészekhagyó
kazein, tempera, papír, 74,5x74,5 cm
Madárfiókák
tus, papír, 48x68 cm
Születések II.
kazein, akvarell, papír, 55,5x74 cm
Karakterek III.
diófapác, tempera, papír, 60x80 cm
Karakterek V.
diófapác, tempera, papír, 80x60 cm
Madárfióka
diófapác, tempera, papír, 61x80 cm
Öreg madarak szerelme
diófapác, tempera, papír, 80x60 cm
Krumplik
tus, papír, 49x74 cm
1997
Virágzás
tus, papír, 40x38 cm
A fészekhagyó útja
olaj, vászon, farost, 59,5x74,5 cm
Gyerekjátékok-pannó
geralit, olaj, vászon, farost, 153x275 cm
Disznók
pasztell, papír, 80x70 cm
Madárfogás lépes vesszővel
geralit, olaj, vászon, 40,5x53 cm
Hosszú lábú madár
geralit, olaj, vászon, farost, (méretjelölés nélkül)
Szajkó fióka
pasztell, papír, 70x100 cm
A fekete vizek találkozása
vizes pác, papír, 50x67 cm
1998
Madárfiú
olaj, vászon, farost, 40x30 cm
Madárfióka
olaj, vászon, farost, 40x30 cm
Nyúl a ködben
pasztell, papír, 60x49 cm
Menekülő állat (A ma született)
pasztell, papír, 49x78 cm
Kacsa
pasztell, papír, 89x69 cm
Kacsák II.
pasztell, papír, 100x70 cm
Kútbanéző
pasztell, papír, 100x70 cm
Születés
pasztell, vászon, farost, 36x37 cm
Nővérek – Virág kereszt
olaj, vászon, farost, 169x168 cm
A nagy itatás
geralit, olaj, vászon, farost, 149x168,5 cm
Riadt madár
olaj, vászon, farost, 123x153,5 cm
Madárpiac
vizes pác, papír, 49x68 cm
Fiatal állat
vizes pác, papír, 68x52 cm
Barna állat
vizes pác, papír, 49x49 cm
Búvárkacsa
vizes pác, papír. 49x49 cm
Kacsa
vizes pác, papír, 49x49 cm
A halász felesége és a hal fia
olaj, vászon, farost, 140x201 cm
Békaügető
olaj, vászon, farost, 137x151 cm
Nappali csillagok
olaj, vászon, farost, 151,5x130,5 cm
1999
A kis boglya
geralit, olaj, vászon, 100x85 cm
A macska a kútba ugrik
pasztell, papír, 100x70 cm
Dobolók – Napfogyatkozás után
olaj, vászon, farost, 155x154 cm
A hiéna törpeliliomot látott
olaj, vászon, farost, 128x149 cm
A kocsis lánya
olaj, vászon, farost, 181x145 cm
2000
Virágzás
olaj, vászon, farost, 125x125 cm
Bakugrás
olaj, vászon, farost, 114x273 cm
Maszületett
olaj, vászon, farost, 75x75 cm
Madár a vízen
olaj, vászon, farost, 30x45 cm
A kígyók elmennek
olaj, vászon, farost, 85x177,5 cm
Ugrókötél I.
olaj, vászon, farost, 75x215 cm
Ugrókötél II.
olaj, vászon, farost, 150x140 cm
Napfogyatkozás után – Ikrek
olaj, vászon, farost, 170,5x170,5 cm
A lápvidék táncosa
olaj, vászon, farost, 96,5x112,5 cm
2001
A fájós lábú meg a nővére
olaj, vászon, farost, 114x275 cm
Mártélyi sóvárgás I.
olaj, vászon, farost, 59,5x120 cm
Mártélyi sóvárgás II.
olaj, vászon, farost, 75,5x66 cm
Vakrepülés
vVizes pác, papír, 59x78 cm
Fiatal állat sötétedés után
vizes pác, papír, 59x78 cm
Az útrakelő
vizes pác, papír, 59x78 cm
2002
A kígyó csókja
olaj, vászon, farost, 142x214,5 cm
Hal a kútban
vizes pác, papír, 59x78 cm
Csirke az ólban
vizes pác, papír, 49x68 cm
Macskaének
vizes pác, papír, 29x40 cm
A csikó átmegy az úton
vizes pác, papír, 59x78 cm
Híd a repceföldre
olaj, vászon, farost, 103x275 cm
„Én Istenem, én Istenem…"
olaj, vászon, farost, 151x121 cm
Vízmerítő
vizes pác, papír, 59x79 cm
Cigarettaszünet
vizes pác, papír, 50x50 cm
Piacon
vizes pác, papír, 58x42 cm
2003
Állatélet
pasztell, papír, 61x91 cm
Asszony létrával
plaj, vászon, farost, 146x105 cm
Disznók a Komorlyuknál
olaj, vászon, farost, 105x240 cm
A kanász felesége sötétedés után
vizes pác, papír, 84x60 cm
Bőrrosta
vizes pác, papír, 83x60 cm
Hajléktalan
olaj, vászon, farost, 118,5x149,5 cm
A hantmadarak élőhelye – Supka Magdolna emlékére
olaj, vászon, farost, 214x226 cm
2004
A fekete bárány fia
vizes pác, papír, 59x79 cm
Fekete bárány születik
vizes pác, papír, 60x80 cm
Sánta tyúk a repceföldön
olaj, vászon, farost, 47x274 cm
Mariska a forgónál
vizes pác, papír, 59x69 cm
Asszony az istállóban
vizes pác, papír, 60x80 cm
Bőrrosta
olaj, vászon, farost, 160x139 cm
A kútásó az égre néz
olaj, vászon, farost, 137x161 cm
Az öreg szerelmesek ébredése
olaj, vászon, farost, 125x214 cm
Dögevők
olaj, plextol, vászon, 70x215 cm
2005
Üres karám
olaj, vászon, farost, 135x214 cm
Kacsatömő
olaj, vászon, farost, 106x270 cm
Disznó a mázsán
olaj, vászon, farost, 135x214 cm
Földemlék – Harmadnapon
olaj, vászon, farost, 250x210 cm
2006
Szent Kristóf
olaj, vászon, farost, 130x90 cm
Harmadnapon
olaj, vászon, farost, 135x214 cm
Pacsirtaének
olaj, vászon, farost, 207x120 cm
A négy fa kútja
olaj, vászon, farost, 207x110 cm
A fanyűvő felesége
olaj, vászon, farost, 280x210 cm
2007
Harangszó
olaj, vászon, farost, 100,5x89 cm
A fal melege
olaj, vászon, farost, 54x48 cm
2008
Szívek vetése
olaj, vászon, farost, 137x136 cm
Hangyaboly
olaj, vászon, farost, 135x214 cm
Kútbanézők
olaj, vászon, farost, 220x206 cm
2009
Boszorkánykövek
olaj, vászon, farost, 106x264 cm
Legyek és böglyök a tetőablakon
olaj, vászon, farost, 120x80 cm
A kakukkfióka fészke holdárnyékban
olaj, vászon, farost, 205x240 cm
Művek közgyűjteményekben
Balassagyarmat, Városi Képtár
Budapest, Fővárosi Képtár Kiscelli Múzeum
Budapest, Magyar Nemzeti Galéria
Debrecen, Déri Múzeum
Dunaszerdahely, Kortárs Magyar Galéria
Eger, Dobó István Vármúzeum
Győr, Xántus János Múzeum, Patkó Imre Gyűjtemény
Győr, Városi Művészeti Múzeum
Hatvan, Hatvany Lajos Múzeum
Hódmezővásárhely, Tornyai János Múzeum
Kecskemét, Katona József Múzeum
Miskolc, Herman ottó Múzeum
Pécs, Janus Pannonius Múzeum
Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
Szombathely, Szombathelyi Képtár
Egyéni kiállítások
1973 Salgótarján, Nógrád Megyei Tanács Klubja
1974 Salgótarján, Kórház Galéria
1974 Salgótarján, Öblösüveggyár
1977 Somoskőújfalu, Művelődési Ház
1977 Budapest Művészet Kisgalériája
1977 Balassagyarmat, Horváth Endre Galéria
1977 Somoskőújfalu, Cered, Szécsény, Diósjenő, Salgótarján ZIM (vándorkiállítás)
1978 Budapest, Ferencvárosi Pincetárlat
1978 Somoskőújfalu, Művelődési Ház
1978 Debrecen, Kölcsey Ferenc Művelődési Központ
1979 Eger, Megyei Művelődési Központ
1979 Vác, Görög Templom Kiállítóterem
1980 Salgótarján, József Attila Megyei Művelődési Központ
1980 Rétság, Asztalos János Művelődési Központ
1980 Salgótarján, OTP
1980 Salgótarján, Állami Biztosító
1981 Budapest, Vigadó Galéria (A TV Galériája)
1982 Salgótarján, József Attila Művelődési Központ
1982 Derkovits-díjasok kiállítása, Szombathely, Forradalmi Múzeum (Püspöky Istvánnal)
1983 Ózd, Kun Béla Művelődési Ház
1983 Győr, Művelődési Ház
1983 Salgótarján, Szakszervezeti Oktatási Központ
1983 Hamburg (Német Szövetségi Köztársaság), Mensch Galéria
1984 Balassagyarmat, Horváth Endre Galéria
1984 Kecskemét, Kecskeméti Galéria
1985 Salgótarján, Budapesti úti Általános Iskola1985Salgótarján, Lovász József Általános
Iskola
1985 Tavaszi Tárlat kamarakiállítása, Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
1985 Kecskemét, Kecskeméti Galéria
1985 Debrecen, Művelődési Központ (Jószay Zsolttal)
1987 Hódmezővásárhely, Tornyai János Múzeum
1987 Debrecen, Kossuth Lajos Tudományegyetem Galéria (Makoldi Sándorral)
1987 Dortmund (Német Szövetségi Köztársaság), Magyar Napok
1988 Salgótarján, Szakszervezetek Oktatási Központja
1988 Gödöllő, Gödöllői Galéria
1989 Budapest, Hotel Atrium Hyatt
1989 Magyarnándor, Művelődési Otthon
1990 Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
1991 Miskolc, Miskolci Galéria (Jószay Zsolttal)
1991 Kecskemét, Kecskeméti Képtár (Jószay Zsolttal)
1991 Püspökladány, Ladányi Galéria (Jószay Zsolttal)
1991 Pécs, Csontváry Terem
1991 Párizs (Franciaország), Magyar Intézet (Csemniczky Zoltánnal)
1992 Losonc, Nógrádi Galéria
1993 Leiden (Hollandia), Zichy Galéria
1994 Gent (Belgium), La Perseveranza Galéria
1996 Szolnok, Szolnoki Galéria
1996 Lillafüred, Lillafüredi Galéria
1996 Prága (Csehország), Magyar Intézet (Csemniczky Zoltánnal)
1997 Pécs, Parti Galéria
1998 Balassagyarmat, Horváth Endre Galéria
1998 Nagybátony, Művelődési Központ
1998 Budapest, Gold Art Galéria
1999 Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
1999 Eger, Megyei Könyvtár (Balázs Péterrel)
2000 Budapest, Vigadó Galéria (Muzsnay Ákossal és Szabó Tamással)
2000 Debrecen, Kossuth Lajos Tudományegyetem Galériája
2000 Eger, Bródy Sándor Megyei Könyvtár
2000 Budapest, Gold Art Galéria
2000 Leiden, Groningen (Hollandia)
2001 Budapest, Vigadó Galéria
2002 A kondásnővérek éneke, Budapest, Szinyei Szalon
2002 Budapest, Galéria '13
2003 Gyula, Várszínház
2003 Békéscsaba
2003 Nagymaros, Prinket Galéria
2004 Csesztve, Madách Imre Emlékmúzeum
2005 A kondásnővérek éneke II., Budapest, Szinyei Szalon
2005 A kondásnővérek éneke II., Szeged, Móra Ferenc Múzeum
2006 A hantmadarak élőhelye: Supka Manna emlékére, Budapest, Aulich Art Galéria
2008 Debrecen, Mű-Terem Galéria
2009 Debrecen, Kossuth Lajos Tudományegyetem
2009 Felemelkedés és alászállás, Eger, Keresztény Ifjúsági Klub Galériája
2009 Budapest, Galéria '13
2009 Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
2010 Tavasz-ünnep, Pécs, Parti Galéria
2010 Budapest, Léna & Rosselli Galéria
2010 Salgótarján, Nógrádi Történeti Múzeum
2011 Budapest, Erlin Galéria
2012 Balassagyarmat, Horváth Endre Galéria
2012 Kacsatömés és a többiek, Hatvan, Hatvany Lajos Közérdekű Muz