Életrajz
Életrajzi adatok
Budapest, 1948. szeptember 9.
Tanulmányok
1968–1975: Magyar Képzőművészeti Egyetem, festő szak; 1972–1975: mesterkurzus (mesterei Fónyi Géza, Veress Sándor László)
Oktatói tevékenység
1988–2017: Magyar Képzőművészeti Főiskola, adjunktus, majd docens, művészeti ábrázológeometria és szabadkézi rajz tanára
Művészeti szervezeti tagság
1975–: Magyar Népköztársaság Művészeti Alapja (ma: Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete)
1986–: Magyar Képző és Iparművészek Szövetsége
1993–: Magyar Festők Társasága
1997–: Magyar Rézkarcoló és Litográfusművészek Egyesülete
1997–: ART IX. Egyesület
1998–: Magyar IIIusztrátorok Társasága
2002–2017: A Magyar Festészet Napja Alapítvány kurátora
2003–: Belvárosi Művészek Társasága
2012–2013: Magyar Művészeti Akadémia, levelező tag
2013–: Magyar Művészeti Akadémia, rendes tag
Munkásság
Munkásság
Képeivel kapcsolatban eszünkbe juthat az először Wölfflin stílustipológiájában felbukkanó non finito kifejezése, mely a formai zártság elvetésére, a „nyitott mű" létrehozására vonatkozik. Noha a módszer által a művek sokszor a befejezetlenség látszatát keltik, a kompozíció szerkezeti lezáratlansága révén többféle értelmezés válik lehetővé.; Tovább...
Munkásság
Sípos László: Véssey Gábor
Véssey Gábor több évtizede tartozik a hazai képzőművészet színterének élvonalába. Igen termékeny alkotó – több száz pasztell, kb. 100 db. olajkép és 35–40 gouache mellett megszámlálhatatlan mennyiségű grafika létrehozása fűződik a nevéhez. Rendszeresen készít rajzokat irodalmi művekhez, illusztráció-sorozatokat kreál, grafikai albumokat ad ki.
A Képzőművészeti Főiskola festő szakát 1972-ben végezte el, majd 1975-ig a mesterkurzus keretében folytatta tanulmányait. Mestereiként Barcsay és Fischer Ernő mellett Benkhard Ágost tanítványát, a táblaképfestő és mozaikművész Fónyi Gézát és a főleg figurális műveket alkotó Veress Sándor Lászlót nevezi meg. 1988–2017-ig ábrázoló geometriát, rajzot és anatómiát tanított a Képzőművészeti Egyetem docenseként.
A tanulmányait követő években főként grafikákat alkotott, majd egyre gyakrabban készített pasztelleket is. Ezekkel párhuzamosan mindvégig létrehozott olajfestményeket és mintegy kikapcsolódásként szobrokat, plaketteket és kisplasztikákat.
Fő művei saját bevallása szerint a Rouault-napos délelőtt, a Cézanne-vörös hasáb, a Gilles, a bohóc című Watteau-kép parafrázisa (360x320 cm-es), a Tükör és anamorfikus szív című Bacon-hommage és a Van Gogh epitáfium című pasztellsorozat, melyet nem sokkal később olajjal is megfest.
Véssey Gábor sokoldalú alkotó, akinek képzőművészeti tevékenysége mellett szervezőkészsége is figyelemre méltó. Az 1989-től 1993-ig a Vajdahunyad vára Jáki kápolnájában funkcionáló Kerengő Galéria alapító tagja, 1996-ban részt vett a Hon-Lét-Fríz csoport létrehozásában. Több nagyszabású, kollektív műalkotást festett barátaival, művésztársaival. A Honfoglalás témaköréhez kapcsolódó Hon-Lét-Fríz című, 16x5 méter hosszú vászonpannót tizenhatan hozták létre az Operaház díszletfestő műhelyében, majd a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban állították ki a Millecentenárium alkalmából. A mű születéséről készült dokumentumfilmet az MTV Donátor című műsora is sugározta. Az évtized végén a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szanticska falu Szent István kápolnájának dekorációs munkálatai során István király cselekedeteit megörökítő tondók elkészítésére vállalkozott Elekes Károly, Gaál József, Jovián György és Szurcsik József társaságában.
Műveire általánosságban a fokozott drámaiság, a belső feszültség és az önkritikus, iróniával telített hangvétel jellemző, melyet egyedi vonalvezetés és karikaturisztikus kifejezésmód révén valósít meg. Tevékenysége nem korlátozódik kizárólag a vizuális művészetekre – metaforikus kompozíciói, azok változatos előadásmódja, stílusának sokszínűsége, kiállításait kísérő, szépirodalmi igényességű szövegei a művészeti ágak közötti összhang megteremtésére való törekvést jelzik. Nem tesz különbséget a festészet és filmművészet, zene és irodalom között, mert mind egy célt szolgál: „minden művészet legbensőbb lényege a költészet, – és itt természetesen nem csak az írott költészetre gondolok, hanem magára a költőiségre. Arra a műfajok felett álló, asszociatív, látnoki erőre, amely minden értelem, és tudás fölött úgy világítja át a művész személyiségén keresztül a létet, hogy az – közismert ellentmondásai dacára – transzcendenssé szublimálódik" – áll Rajzolás közben című írásában, melyet Apollinaire-albumának bemutatóján olvasott fel.
„Meglátni, a szó igazi és teljes értelmében felfogni és átérezni a világ szétszóródó jelenségeit, majd egyidejűségüket megragadva formát adni e költői anyagban, ráadásul úgy, hogy e formálás a dolgok természetes állapotában, és azok önazonosságában változást ne okozzon, de azokat mégis új minőségben állítsa elénk."
Ennek az „új minőségnek" a rögzítését elősegítendő, Véssey ábrázolásmódjának rendszeresen előforduló tartozéka a képi síkon alkalmazott metafora, melynek használata a művek rendkívül árnyalt értelmezési lehetőségeit teszik lehetővé. A kép megszületése részben az alkotói folyamat tudatalatti aktusának terméke, mely észrevétlenül hat a mű szemlélőjének hangulatára.
Véssey hol melankóliát sugárzó, hol a tragédia előérzetétől terhes, expresszív és álomszerű víziói „szenvedélyes önvizsgálatok" a felszín alatt rejtőző ösztönvilágot, „a szellemi szférák"-at különös képzettársítások segítségével képezi le. A tömegvonzás törvényeinek ellentmondó, állandó mozgásban lévő kompozíciók szokatlan adaléka a geometrikus elemek jelenléte, mely a lobogó belső energiától eltorzuló alakok körül gyűrűző vonalak révén a nyugtalanság és széthullás hatását keltve a formai redukálódás és az absztrakció irányába mutatnak. Impulzív kompozícióinak sajátos jegyei közé tartozik a letisztult formák, a helyenként éles kontúrok és a sfumatora emlékeztető technika, a víziószerű alakok, a homályos, illékony, vagy valószínűtlen részletek állandó váltakozása. Ez a folyamatosan jelen lévő, hullámzó átalakulás a „köztes állapot lebegő, ugyanakkor konkrét, mégis áttetsző atmoszférájában" erős feszültséggel tölti meg a műveket, melyek ugyanakkor gyakran – szavakkal nem feltétlenül megfogalmazható – impressziókat keltenek a nézőben, mondanivalójuk pedig a homályba vész. Nem marad más utánuk, mint egy különös érzés, mellyel mintha valamikor nagyon rég már szembesültünk volna – saját magunkban. „Munkáim … szenvedélyes önvizsgálatok. Nem hiszem, hogy irodalmi értelemben megfejthetőek, magyarázhatóak. Létrejöttüket sokszor csak egy hang, egy gondolat, vagy egy fénysugár inspirálja…" Ugyanakkor „nem rajzi automatizmus ez, amely a káosz vizein hajtja magát tovább, hanem sokkal inkább a Jung által említett processzus, ami nem éri be a képek puszta felmerülésével, hanem azok felett tárgyias értelemben meditálni próbál".
Képei sokszor komor hangulatúak, melankolikusak, az egyedüllét, a magány tükröződik róluk (különösen Baudelaire-illusztrációi esetében), időnként azonban – különösen mitológiai témájú képei – helyenként szinte derűsnek mondhatók.
„Aki látni szeretne, annak bizonyos távolságra, distanciára van szüksége – vagyis térre. A tér elmozdul az időben, a jelenvaló távolodni látszik tőlünk, lassan a múltba kerül, és egyre inkább a szellemi fény világítja meg. E fény egyik szála a melankólia, az elmúlás tudata és bizonyítéka bennünk, mely a végtelenre, s benne az egyszeri pillanatra emlékeztet. Ezért minden szabadság, és így minden igazi művészet megrendítő is egyben."
Ez a „szellemi fény" jelenik meg bibliai témájú művein is, melyeken a '90-es évek elejétől dolgozik – legutóbb János jelenéseinek pár lapját rajzolta meg ebben a témakörben. Korábbról emlékezhetünk a Noé bárkáját, Szent Péter történetét és a Kiűzetést ábrázoló bronzreliefjeire, vagy a Száz rajz a Bibliához című sorozatára is. A hithez fűződő kapcsolata a kereszténységen alapul, de emellett más vallások (pl. a Tibeti halottaskönyv által a buddhizmus) és a görög mitológia hatása (pl. Ixión történetének feldolgozása révén) is érzékelhető művészetében.
„Mindenki üdvözülhet!" – akár ezt is kihallhatjuk Véssey festészetéből, mely – mondjuk ki, még ha manapság félreérthető is – vallásos művészet. De nem úgy vallásos és keresztény, hogy ideákat, vagy kánonokat emelne be a formálásba, mint általában a vallásosnak tudott régi és új művészetek. Lényegileg az: egyrészt a vallás szempontjából alapvető tartalmakkal (is) foglalkozik – alázat, imádság, eksztázis, szenvedés –, valamint, és ez a döntő, a legesendőbb emberi kapcsolatokat világítja át állandóan a festészet eszközeivel. Mert a vallás azt jelenti, hogy a szellem (nem az ész!) képes megfékezni a démonokat" (írta Lajta Gábor „A képzelet folyóírása" című esszéjében). Azokat a démonokat, „apokrif lényeket", melyek bestiáriumaiban is szerepelnek. Vörös és fekete című kiállításának bevezetőjében maga a művész fohászkodik a következőképpen:
„Mindenható! – ki földi helytartód hangtalanságra ítélt hősi mozdulatait engeded csupán látnunk ezekben a napokban egy távoli ablak fényében, »add meg nekem boldogabb énekem«, add meg nekünk a béke nyugalmát, a szépség igazi erejét, mely mint tudva levő a hit erejével átlátott igazság lehetősége, az igazi szeretet útja, mi nem annyira érzés, hanem inkább a megismerő erő maga, mit az igazak ösvényének mondanak, mely a hajnal derengésével indul, s meg sem áll a teljes délig. Amen."
Véssey Gábor 2004-ben kapta meg a nagy múltra visszatekintő római ösztöndíjat – két hónapot töltött el a via Giulia 1. szám alatt található Római Magyar Intézetben, melynek a Palazzo Falconieri ad otthont. Erről az időszakról így vall:
„Mindent beterít, átsző a fény… A lét messze tetsző, természetes és drámai jelenés egyszerre, itt a mindennapok évezredekkel vannak folyamatos kapcsolatban… A lét, a létezés itt az a forma, az a szeretett és szent gyakorlat, melyben minden emberi ügy megélheti és megismerheti önnön mivoltát. Természetes módon, feltételek nélkül, szabadon szólalhat meg a személyes, s a kontinuitás, vagyis a létezés folyamatosságának, mindennek ami elmúlt, ránk mért, kialakított, vagy akárcsak az eljövendő lehetőség szintjén formált, tehát mindennek belátása és elismerése itt evidencia. A mediterráneumi lét végül is káprázat, kézzel fogható gyönyör, és szellemi igazság egyszerre, vagyis: beteljesülés."
Rómában még 2002-ben vett részt csoportos kiállításon nyomtatott grafikáival, melyet a rézkarcoló művészek egyesülete szervezett meg, de több nagy sikerű kiállítása nyílt más külföldi helyszínen is, mindenekelőtt Németországban, Hollandiában és New Yorkban. A kölni Galerie Grosser Bachem közvetlenül a rendszerváltás előtt, 1988-ban rendezett tárlatot pasztelljeiből „Hatvan rajz" címmel. 1995-ben a leideni Galerie Zichyben grafikái mellett filmrajzai is kiállításra kerültek. 1997-ben a saarbrückeni Galerie Thriller állította ki huszonnégy gouache-aktját. Még ugyanebben az évben nyílt tárlata a New York-i magyar konzulátus galériájában, a Gallery OMO-ban, a Bibliához készített rajzaiból. 2002-ben a wiesbadeni Luca Art Galerie tárlatán ismét gouache képeket állított ki, majd a New York-i Gallery Port of Call-ban nagy méretű pasztelleket. Egyéni kiállításai mellett csoportos kiállításokon is részt vett külföldön. 1982-ben szerepelt műveivel a II. Nemzetközi Ifjúsági Rajzbiennálén Nürnbergben, majd a rákövetkező évben a gautingi Rathaus Galerie-ben állított ki. 1989-ben részt vett a Bari Art Fairen Bestiárium című pasztelljével. Ezt követően Nijmegenben, majd a bonni Galerie Rathausban szerepelt. Még az ezredforduló előtt Amszterdamban, Dortmundban, a dilingeni Galerie Schlossban és Brüsszelben állított ki. 2000-ben és 2002-ben ismét New Yorkban volt látható, először a Magyar Nagykövetségen, majd a Manhattan Graphics Centerben.
Még 1997-ben töltött el három hetet New Yorkban, melynek változatos kultúrájára, színes forgatagára és lüktető művészeti életére ma is szívesen emlékszik. A New York-i Metropolitanban láthatta Francis Bacon profán Önarckép-triptichonját is. Két évvel később ellátogatott Bacon – a müncheni Haus der Kunst-ban rendezett - nagyszabású kiállítására is. A neoexpresszionista törekvésekkel való rokonság szembetűnő Véssey Gábor művészetében, de nem Bacon az egyedüli, aki nagy hatást gyakorolt rá – a holland festészetet is meghatározónak tartja, különösen Van Gogh munkái ragadják magukkal. Saját bevallása szerint „támaszai, s bíztatói" voltak munkájában Manet művei, Goya grafikai lapjai, Giacometti egzisztencialista alakformálása, de főképp Baudelaire költészete és Hamvas Béla szakrális metafizikája.
Bár stiláris értelemben nem kapcsolódik szorosan az olyan festőkhöz, mint Ferenczy Károly, Gulácsy Lajos, Rippl-Rónai, Mednyánszky vagy Egry, az ő pályafutásukra is mindig példaként tekintett. Mint ahogy a filmművészet feledhetetlen alkotásai is nagy hatással voltak művészetére. A kilencvenes évek elejétől az olasz neorealizmus és a klasszikus hollywoodi mozi egy-egy halhatatlan remeke művein is megjelenik.
Önarcképeket nem készít, de volt már rá példa, hogy némelyik alakján felfedezte saját vonásait. Visszatérő motívumai közé tartozik a szív, az organikus alakzatok, a merev mértani idomok. Gyakran látható például a figurái szájához kapcsolódó geometrikus „ektoplazmára" emlékeztető forma, mely a középkori festészetben előforduló mondatszalag parafrázisa. Műveire jellemző a szimmetria teljes hiánya is.
Képeivel kapcsolatban eszünkbe juthat az először Wölfflin stílustipológiájában felbukkanó non finito kifejezése, mely a formai zártság elvetésére, a „nyitott mű" létrehozására vonatkozik. Noha a módszer által a művek sokszor a befejezetlenség látszatát keltik, a kompozíció szerkezeti lezáratlansága révén többféle értelmezés válik lehetővé. Érdekes az is, ahogy a melankolikus hangulatú, széteső-szétfolyó és lebegő, az elmosódó kontúrvonalak miatt szemkápráztató figurák által uralt, látszólag kaotikus kompozíciókon mintegy ellenpontként felbukkannak a szögletes, szigorúan geometrikus alakzatok, jelenlétükkel a befejezetlenség illúziója mögött létrehozva a műalkotások szerkezeti egyensúlyát. A metszően konkrét mértani formák bevonása a kompozíciókba nem véletlen, hiszen Véssey Gábor 1988-tól a Magyar Képzőművészeti Egyetem ábrázoló geometria oktatójaként a proporcionalitás témakörének szakembere is...
Véssey Gábor egy olyan egyéni formanyelvet alkotott meg, melynek „kifinomult, költői színhasználata minduntalan összefonódik egyféle jelképes, ornamentális és kalligrafikus kifejezéssel". Művein gyakran használ pasztellt, de újra és újra visszatér az olaj technikájához is, mely kifejezési lehetőségeit tekintve a leggazdagabbnak mondható. Koloritja pályafutása során nem mutat lényeges különbségeket. Képein a drezdai expresszionisták színei tűnnek fel, csak kivilágosodva – a piros például rózsaszínné, a méregzöld nála világosabbá válik, a citromsárga, okker, ciklámen, vérvörös, vagy méregzöld pedig gyakran vegyül a szürkével, ezáltal lehetetlen színhatásokat, homályos hangulatokat előidézve. Erőteljes, állandó kontraszthatásra épülő színkezelése művészetének meghatározó vonása. „Az érzéki színpáncél, a félig szikkadt lávakéreg-felületű festék drámát takar." Vagy ahogy maga a művész fogalmaz Vörös és fekete című kiállítása kapcsán: „Elhatározásom így szólt: »hát akkor legyen ROUGE ET NOIR! Legyen VÖRÖS és legyen FEKETE! Életre, halálra! Szív és gyász. Sznob irónia, elegáns parabola, feszes metafora. Szenvedély és fagyos idegenség. Dráma a köbön, közép európai kivégzéses balett. Lápvilág, megvető viszolygás, spleen. Ugyanakkor a szabadság legyőzhetetlen vágya, és mindvégig önérzet, és mindvégig álomlátó, erős öntudat«."
Rendszerint erős kontúrok és éles kontrasztokat jelenít meg a formaképzés terén is – gyakorta váltakoznak az éles kontúrú, hosszúkás és az elmosódott, lágy, gömbölyded formák. Impulzív figurái néha mintha szétrobbannának, máskor befelé fordulást, magányt, aszexualitást sugároznak, hol egymást ölelik, hol pedig darabjaira hullik a kompozíció. A nyers látomásokon kaotikus rendszertelenségben váltakozik az antropomorf és amorf figuralitás, sokszor mintha szétolvadnának a nyakatekert pózokban gyötrődő fantasztikus emberi és állati alakok vagy bábszerű figurák, akikről eredeti állapotukban sem lehetett megmondani, hogy miféle szülemények. Némelyik alak mintha testén hordaná elhalt ikertestvérét, vagy akár a szívét, görnyedt majmok, hiénák, delfinek, különös madarak fenyegetően hegyes csőrrel, tar fejű, torz férfiak(?), stb. groteszk őskáoszban oldódnak fel.
Lajta Gábor úgy fogalmaz A képzelet folyósítása című írásában, hogy Véssey képei lélek-képek: „az ösztönlét fénytől átjárt és geometriával át-meg átmetszett feltárásai…Véssey azonban hosszú évek következetes munkájával eljutott odáig, hogy úgy rajzol és fest, ahogy a költő verset ír. Keze alól metaforák sora kerül ki: a láb delfin lesz, az ember bárány, a disznó ember, a kar cső, a szív gép, a nemi szerv szív, a test üres érnyék, a beszéd tőr és így tovább egészen a kiismerhetetlen formákig, melyek úgy játszanak velünk, mint a sötét szobában szemlélt megfejthetetlen árnyak."
Mintha egy gigantikus olvasztótégelybe szórt kavalkád lüktetne a képeken. Mintha minden olvadna, bomlana, hogy ledobva régi bőrét, húsát, átlényegülve és újramaterializálódva más alakban létezzen tovább. És mégis: a kompozíciók zaklatottságuk, feszültségük és kifacsarodottságuk ellenére is érzékenységet és szépséget sugárzó képek – létünk ironikus, görbe tükreiként hatnak.
De hogy valójában miről szólnak a művek? „Remélem (legalábbis irodalmi értelemben) semmiről – mondja Véssey Gábor. – Mert szólni valamiről csak az irodalom nyelvén, s a történet szintjén lehetséges. De hát végülis minden történet banális. Érdekes csupán a hozzá való viszony lehet. Az önmagán túlmutató, az önmagát felülmúló, az önmagát kioltó történet lehet csak érdekes történet."
[2014]
Műtárgylista
1.„Első közlés" c. sorozat, 1980-86. (100 lap) 100 x 70 cm
Esti fürdő, 1984
TV és korlát, 1980
Mészáros, 1984
Dürrenmatt úszik, 1985
Kórházrajz, 1983
Húsvéti bárány, 1982
Sárga szobában, 1985
F. Hals partedli, 1985
Öt lövés, 1984
Videóbox, 1983
Próbabábu, 1984
Nő harisnyával, 1982
Levél a frontról, 1980
2.„Vörös és fekete" nyomtatott grafikai sorozat, 1985 és 2005 között, 12 db, 100x70 cm
A Dauphin tánca
3.„Mitológiai vázlatok" c. sorozat, 1996 (6 db), 200 x 120 cm
Heliosz
Naxosz
Héphaisztosz
Dionüszosz
Szeléné
Oktávia
4. „Van Gogh epitáfeum" c. sorozat, 2003 (12 db), 140 x 100 cm
Kerti tövis
Távolban arany mező
Ima
Narancssárga fényben
Harang
Közelítő éj
Esti fényben
A sárga szobában
Az Arles-i híd
A levél átadása
5. „Bestiárium" c. sorozat, 2006 (16 db), olajfestmények, változó méret
Nakonxipánban hull a hó (360x300 cm)
Disputa
Macskák
Tükör és anamorfikus szív (170 x 140 cm)
Hölgy ezüsthátúval
Rivalda
Nyáridő (320x160 cm)
6. „Szerelem és megvetés és reménység", 2006 G. Apollinaire illusztrációk (200 db), A4-es méretű rajzok
Égöv (26 rajz)
Orfeusz
A fehér hó
A nagybeteg ősz
Négy napja
A mi csillagunk
7. Ezüst történet – Orfeusz
Orfeusz utazik (240x510 cm)
Dal (140x 100 cm)
Kövek (140x 100 cm)
Téli rege (140x 100 cm)
Térdelők (140x 100 cm)
Kék szív (140x 100 cm)
Telihold (140x 100 cm)
8. „Hat festmény", 2012, 6 x (260 x 240) cm
Csokonai a fonóban
Indián nyár
Hazatérő szamuráj
Ugró Mozart
Meghívás egy utazásra
Részeg Rembrandt
9. „Száll a kakukk fészkére"-parafrázis, 2013, ( 120 x 640 ) cm
10. „Fénytörések", 2014 (14 db), 150 x 200 cm (diptichonok)
Szerelem
Arany szarkofág
Fekete bárány
Lángok
Sminkelő nő zöld egyenlettel
Lúcsi-áttűnések
Cirkusz
Kínai negyed
11. „Rajzok a Bibliához", 1994 óta folyamatosan, A4-es méretű rajzok
Éva a kígyóval
Kiűzetés
A részeg Noé
Művei közgyűjteményekben
Kiskőrösi Képtár, Kiskőrös
Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest
Szombathelyi Képtár, Szombathely.
Kogart, Budapest
Egyéni kiállítások
1979 Stúdió Galéria, Budapest (Caprichos, olajfestmények)
1987 Dürer Terem (Tizenhat kis pasztell)
1988 Galerie Grosser Bachem, Köln (˝Hatvan rajz˝, pasztellek)
1991 Small Galéria, Budapest (Hétfői szorongások, gouache)
Árkád Galéria, Budapest (Hat pasztell)
1993 Astoria Galéria, Budapest (Rajzok a Bibliához, pasztell)
Játékszín Galéria, Budapest (Hétfői szorongások)
Erlin Galéria, Budapest (Van Gogh, hat pasztell)
1995 Erlin Galéria, Rádió Inn Budapest (Mitológiai vázlatok, gouache)
Galerie Zichy, Leiden (Filmrajzok, pasztell)
1997 Galerie Thriller, Saarbrücken (Huszonnégy akt, gouache)
Gallery OMO, New York, A Magyar Konzulátus Galériája (Hat nagy pasztell és a Bibliához készített rajzok)
Art-X Galéria, Budapest Hilton (Dalok szöveg nélkül)
1999 Vigadó Galéria, Budapest (Praeparatio cordis, olajfestmények)
Lillafüredi Palotaszálló Galériája (Hétfői szorongások, gouache)
2000 Gold Art Galéria, Budapest, Rouge et noir (litográfiák, aquatinták, heliogravürök és rézkarcok)
2001 Erlin Galéria, Budapest (Casanova emlékiratok, pasztell)
2002 Luca Art Galerie, Wiesbaden(gouache-képek)
Gallery Port of Call, New York (Nagy pasztellek)
2003 Olof Palme Ház, Budapest (Retro 55, papírmunkák)
2004 Csók István Galéria, Budapest (Válogatott munkák, pasztellek)
2005 Erlin Galéria, Budapest (Róma, vázlatkönyv)
Art 9 Galéria, Budapest (Bagatellek, pasztell-gouache)
2006 Aulich Art Galéria, Budapest (Bestiárium, olajfestmények)
Anda Galéria, Budapest (Róma, olajfestmények)
2008 Galéria 9 Budapest (Első közlés, vegyes technika, montázs)
Nádor Galéria Budapest (Filmrajzok, pasztellek)
Ráday Könyvesház Galéria (Vörös és Fekete, szénrajzok)
Csók István Galéria Budapest (Ezüst történet - Orpheus, pasztellek)
2012 Nádor Galéria (Festészet semmi más, olajfestmények)
2013 Barabás Villa, Budapest (Hommage, olajfestmények, szobrok)
Bertha Bulcsú Művelődési Ház, Balatongyörök (olajfestmények)
2014 Próféta Galéria, Budapest (Száll a kakukk fészkére parafrázis - Az éjszaka képei, olajfestmények)
Szolnoki Galéria (Fénytörések, olajfestmények és szobrok)
Fontosabb csoportos kiállítások
1982 II. Nemzetközi Ifjúsági Rajzbiennálé, Nürnberg , Lausanne (Dr. Med. Univ mappa, grafit)
1983 Rathaus Galerie, Gauting (Vers-kép, színes ceruza)
1984 Havanna (Marilyn, olajfestmény)
1986 Pori (Moviestar, akvarell)
1988 Art Expo, Budapest (Barbárok diptichon, pasztell)
1989 Art Fair, Bari (Bestiárium, pasztell)
1989 Műcsarnok, Budapest (Fiú a lépcsőn, pasztell)
1990 Galerie Xenia, Nijmegen (Fehér képek, pasztell)
1992 Kerengő csoport kiállítása, Csók Galéria, Budapest
1993 Galerie Rathaus, Bonn, Hartberg (Hétfői szorongások, pasztell)
1993 Astoria Galéria, Budapest (Rajzok a Bibliához, pasztell)
1994 "Európa Elrablása", MFT kiállítása, Vigadó Galéria, Budapest (gouache)
1996 1100 év Európában, Hotel Kempinski Galéria, Budapest (Vajk diptichon, gouache)
Hon-Lét-Fríz, Mezőgazdasági Múzeum, Budapest,(gouache, vászon)
Millecentenáriumi Kiállítás, Szegedi Képtár, Szeged, (Barbárok, pasztell)
Galerie Schipool,Amsterdam (Aktok, gouache)
Galerie Signal, Dortmund (Aktok, gouache)
1997 Galerie Schloss, Dilingen (olajképek)
1997 Szegedi Táblaképfestészeti Biennálé (Vajk diptichon, gouache)
1998 Szakrális terek, Piarista Kápolna Galéria, Budapest
1999 Galerie Centre, Bruxelles (Nagy aktok, gouache)
2000 Miskolci Grafikai Biennálé (Spleen de Paris, litográfiák)
2000 Dialógus. Festészet az ezredfordulón, Műcsarnok, Budapest (Naxos, gouache)
2000 New York, Magyar Nagykövetség (Vörös szemüveg, olajfestmény)
2000 Fiat lux, Erlin Galéria,Budapest (Lány torzóval, pasztell)
2000 Gerbeaud Galéria, Budapest,Karácsonyi Kalendárium (Égi jel,pasztell)
2001 Hotel Ibis, Budapest (Solar, pasztellek)
2001 Gödöllői Kastélymúzeum (Naxos 2000, pasztell)
2001 Csók István Galéria, Budapest (Üvegképek)
2001 Feketén-fehéren, Műcsarnok, Budapest (Larron des fruits, print)
2002 Manhatten Graphics Center, New York (Rézkarcok)
2002 Miskolci Grafikai Biennálé (Spleen de Paris, litográfiák)
2003 Kisgrafikai Biennálé, Újpesti Galéria (ex libris-ek, litográfia)
2006 Szegedi Táblaképfestészeti Biennálé (Le dance du Dauphin)
2008 Szegedi Táblaképfestészeti Biennálé (Génmanipuláció, olajfestmény)
2010 Koller Galéria (Piazza d'oro, A Hold Brooklyn felett)ű
2011 Szentendre, Malom Galéria, MFN (Nő telefonnal, olajfestmény)
2012 Hódmezővásárhely, Őszi tárlat (Érintés, pasztell)
2013 Hódmezővásárhely, Őszi tárlat (Vízbe lépő, olajfestmény)
2016 Szép 3. Galéria. Van Gogh Epitapheum (olajfestmények, szobrok)
2016 A Szent István Bazilika Lovagterme. 56-os oltár (panno, olajfestmény, 350x730 cm. 2016.)
2017 Bartók 32. Galéria. Jelenetek egy szőke nő életéből (olajfestmények)
Bibliográfia
Bibliográfia
Válogatott bibliográfia
Recepció
Tanulmányok
LAJTA G.: A képzelet folyóírása (kat., bev. tan., 1997). Praeparatio Cordis (Új Művészet, 2000/4)
GAÁL J.: Önmagukba zárt rejtvények (ÉS, 2000 március)
SZEMADÁM GY.: Kérdések válasz nélkül (Új Művészet 2003/11)
BOGNÁR T.: Lélekrajzok (Műértő 2000/10)
WEHNER T.: Súlyos gond a lét (bev. tan. a G. Apollinaire kötet rajzaihoz 2006)
P. SZABÓ E.: Bestiárium (Új Művészet 2006/5.)
HEMRIK L.: Pisztolylövés előtt (ÉS, 2008/09)
BALÁZS S.: Filmrajzok, etűdök, bagatellek (2008)
Filmek
GULYÁS JÁNOS: Portréfilm Véssey Gábor festőművészről
SZEMADÁM GYÖRGY: Secco festés Szanticskán 1997 Duna TV
WOLMUTH KLAUDIA: Véssey Gábor portré, 2013
© Magyar Művészeti Akadémia, 2017